Aalscholvers

Allerlei onderwerpen over witvis mbt het vissen met de vaste hengel die niet in de bovenstaande categorieën thuishoren.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
pascal.putzeys
Vip
Vip
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Voorn
Lid van: Verpa-Geers
Groep: Vips
Leeftijd: 43

Re: Aalscholvers

Berichtdoor pascal.putzeys » 21 okt 2007, 09:52

slafes naar mijn bescheiden mening zijt gij zo ne groene freak!!!!!!!
wil u daar niet mee beledigen hoor ma als ik jouw reacties zie op andere topics bekruipt me dat gevoel!!!!!!!!!
iedereen mag een eigen menig hebben ma zeker als moderator op een hengel forum vind ik het niet kunnen dat je de vissers een minuscuul groepje van de belgische bevolking vind.
vraag me dan ook sterk af of je jezelf wel een "echte" visser kunt noemen?????
als jij hier wilt beweren dat er nog massa's vis zit op de kanalen denk ik toch dat je een verkeerde indruk hebt.kijk ma een ens naar de wedstrijden van de laatste jaren???
de gewichten gaan steeds meer en meer naar beneden.
natuurlijk als je zoals jezelf een recreatievisser bent en zo ergens alleen gaat zitten dan kun je nog een visje vangen.

graag zou ik ook je vogelvriendelijke verdelgingsmanier willen kennen dus als je me dat even wilt uitleggen????
uithongeren kan pas als er op onze waters helemaal gene vis meer zit en gelijk steve zegt wees ma gerust ze zullen er tot de laatste snik op jagen.
voor mij is er ma een manier,afknallen ma dan wel op een gereglementeerde wijze gelijk ze nu bij de everzwijnen doen.
maar ja heb ook de indruk dat wij nooit overeen gaan komen op zulke topics!!

p.s. deze reactie is zeker niet bedoelt om jouw en de recreatieve vissers aan te vallen.
grtz pascal

flor
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker
Groep: Geregistreerde gebruikers
Leeftijd: 70

Berichtdoor flor » 21 okt 2007, 10:55

Op ons water dat 2.8 hectare groot is wordt dit jaar practisch geen brasem meer gevangen ondanks een redelijke uitzetting.
Alle pistes zijn reeds onderzocht en eventueel behandeld.
Volgens een visleverancier gaat het hier om een stress situatie tengevolge van de aanwezigheid van een tiental aalscholvers.

Ooit iemand hier al van gehoord? Het lijkt me nu een wel zéér bizarre uitleg. :?:

F.C.

Slafes

Berichtdoor Slafes » 21 okt 2007, 11:19

-gewist door gebruiker-
Laatst gewijzigd door Slafes op 24 jan 2008, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan
Vip
Vip
Leeftijd: 39

Berichtdoor Jan » 21 okt 2007, 18:04

Slafes schreef: Van de 5 collega's kende alleen ik dus de aalscholver. De rest had er nog nooit van gehoord. Wanneer ik uitlegde dat ze pakken meer vis eten dan reigers en dat ze veel schadelijker zijn, keken ze me hier aan alsof ik een monster verzonnen had.

daarmee bewijst ge hetgeen ge in het antwoord van yves wilt ontkrachten, of die vogels nu de vissen zouden opeten of de vissen de vogels :wink: , dat maakt voor een niet-visser niet uit, het heeft dus geen zin die twee groepen tegenover elkaar te willen stellen, wie geen visser is, is niet betrokken is bij deze problematiek,

daarom is het ook nutteloos te willen rekenen met percentages om uit te maken of vissers nu al dan niet een grote dan wel belangrijke groep zou zijn, het is een probleem dat in absolute cijfers direct of indirect 150.000 mensen raakt en als dat een te verwaarlozen groep zou zijn..

en zoals steve zegt, doet het als visser inderdaad pijn om die vogels aan het werk te zien en te weten wat de gevolgen ervan zijn, de tijd dat ge dat probleem nog kon minimaliseren is wel degelijk voorbij! kijk maar naar de gewichten van de voorjaars en winterwedstrijden en ge weet genoeg, toen ik als jonge gast amper een visstok kon vasthouden ving ik op kanaal in de winter dikwijls meer dan nu met 17 ervaring :?

Jan

steve 2
Sponsor
Sponsor
Favoriet water: Kanaal
Groep: Sponsors+++

Berichtdoor steve 2 » 21 okt 2007, 18:22

Nog eens, je zei dat het aantal aalscholvers daalde waneer er minder vis zat, je eigen woorden, ik zeg de aalscholver gaat weg waneer er geen vis meer zit!!!! :twisted:
Daarom zeg ik jouw voor de laatste maal dat die vogel niks te maken heeft met de natuur!
Er mogen gerust aalscholvers maar het moet redelijk blijven en het is gewoon uit de hand gelopen en nu staan ze daar en de harde kern van de groenen hebben wat ze willen ,iets om de viser te plagen en dan altijd maar uit komen dat het de natuur is!
De groenen zitten meer dan 15 jaar in de politiek en het gaat er zeker niet beter op dus buiten ermee !
Enkele jaren geleden stelde onze voorzitter uit wvl ons ook voor op op groen te stemmen, maar waneer die zelfde groenen meer dan de helft van het kanaal kortijk bosuit niet meer toegankelijk stelden voor de vissers spreekt hij snel anders!
Dus slafes stop met die zever over groenen ,hadden ze een beetje slimmer geweest stonden ze veel verder en hadden ze zeker ook mijn stem daar moet ik eerlijk in zijn maar hun manier van aanpakken trekt op niks en ze maken maar kapot dan ze herstellen!
Je wilt het gewoon niet zien wat er gebeurd op die vijvers waar er vis word uit gezet en als je ook maar een beetje visser bent en je ziet daar die slachting dan stel ik je voor om niet uit te komen met dit is de natuur waar er veel vissers bij staan want het zou eens verkeerd kunnen aflopen, en het zal zeker niet door extreeme mensen zijn zoals je ze daar beschrijft maar door gewone vissers die gewoon een hobby uitoefenen die bedreigd is door mensen die het veel beter weten!
Nog iets gans anders slafes waar was groen(ecolo) waneer er die lozing was in luik op de maas en hier in ieper enkele maanden geleden waneer er slecht water was, als je belde de was er niemand aanwezig die tijd kon vrijmaken om te komen kijken aan de stervende vissen ,500kg basem werd er afgeschept maar dat is de natuur zeker!
We moeten gewoon afwachten tot er eens een ziekte in die plaag komt en dat zijn woorden van de groenen die toezicht houden op het reservaat de blankaart waneer je vraagt wat er aan gedaan kan worden, dat is een goede manier hé!
Op het kanaal vind ik dat we er minder last van krijgen, de vis begint het kennen denk ik maar op die putten waar ze vis opsteken stel ik voor zet ze op in april en je zal kunnen genieten van je opgesmeten vis maar zet ze op in december of januari en het is vogelvoer!
Dit jaar op de grachten in ieper 1000 kg vis opgezet 400kg brasem van ongeveer 400-500gr,300kg voorn 200-400gr, 300kg winde 150- 400gr wel ik heb er niks van gevangen en ben gerust de enige niet en er zijn nog forumleden die er een vergunning hebben en ze hebben er evenveel van gevangen als ik! Ik weet niet of er ook maar 1 winde is uitgekomen en we hebben ongeveer een 30 a40 tal aalscholvers zitten van november tot april naargelang de winter maar dat is de natuur zeker dat da allemaal weg is , dit jaar smijten we niks op dus ze gaan kunnen op hun kin kloppen ! :lol:

groeten steve

pascal.putzeys
Vip
Vip

Berichtdoor pascal.putzeys » 21 okt 2007, 18:44

zoals ik dus al zei slafes zullen wij nooit met u overeen komen!!
heb u trouwens ook nooit gezegd dat ik twijfel aan uw mod. kwaliteiten!!
als ge dan toch spreekt van op de man spelen moet ge toch ook eens zeer dringend uw eigen reacties op sommige topics lezen??
wat dat jagen betreft ga maar eens langs een kanaal of in een bosrijke omgeving zitten voor de moment. ze hebben ons gisteren nog bijna van onze bak geschoten.of waar denkt ge dat die jagers momentel gaan jagen??????
in hun living????
ma soit ik ga het hier mee laten want anders gaat dit weer escaleren tot een scheldpartij.
met uw reacties raakt u niet alleen mij maar dan ook die 149999 andere echte vissers.
grtz pascal

S Volkaerts
Vip
Vip
Favoriete vis: Zeelt
Leeftijd: 37

Berichtdoor S Volkaerts » 21 okt 2007, 18:59

Zucht...@ steve en pascal, mijn mening als moderator: jullie overschreiden de laatste forumregel. Laat iedereen in zijn waarde! Dit is niet de eerste keer.
Reactie Tom: we zijn met weinig vissers, anderhalve percent vd bevolking.
Reactie Pascal: Tom, ge zijt gene visser.
Reactie steve, de groen zijn slecht en plagen de vissers en stop met die zever :roll: Dit hoort niet in een discussie. Ik vraag niet dat je dezelfde mening deelt maar we vragen hier wel van elkaars mening te respecteren. Excuses zijn hier gepast vind ik.

Aalscholvers vormen een probleem. Een probleem dat gecontroleerd moet worden. Afschieten is geen oplossing. En nee ik ben gene groene, ik hou van de natuur, van vissen en van vogels en dat staat los van mijn stemgedrag. Er zijn diervriendelijke oplossingen. En hoe komt het dat er nu zoveel broedparen zijn? Omdat de soort goed gedijt. En hoe komt dit? Door overpopulatie brasems op kleine wedstrijdvijvers. Noemt ge dit dan wel natuurlijk? Zet eens een groot aantal muizen uit op grote schaal en zie dan wat er gebeurt met het roofdierbestand.
alias de rover and the honeybadger

pascal.putzeys
Vip
Vip

Berichtdoor pascal.putzeys » 21 okt 2007, 19:06

honeybadger ik moet mij zeker niet verontschuldigen of exuseren voor mijn mening!!!!
waarom zouden de meningen van ons slafes rechtstreeks aanvallen???
kan alleen ma als hij zich aangesproken voelt hé????
en heb in mijn antwoord ook gezegd dat er een gecontroleerde oplossing moet gezocht worden.
als gij ze met de hand wilt gaan vangen met een paar man is dat voor mij ok goed hoor!!!
bel me dan ff want dat zou ik wel eens willen van dichtbij meemaken.
ma zoals gezegd de laatste reactie op deze topic.
grtz pascal

Wim Reynders
Vip
Vip
Favoriete vis: Brasem
Lid van: Goudvisje Diest
Leeftijd: 26

Berichtdoor Wim Reynders » 21 okt 2007, 19:09

uw quotes zijn wel een beetje uit hun context gerukt vind ik hoor Jan(honeybadger), en van mening deel ik nog steeds die van steve pascal en de rest, dan nog iets een diervriendelijke oplossing.... gaat ge ze vangen en bij u oma bij de kanarie zetten???? als ge afschiet zijn ze direct dood en gedaan ermee, ze vergiftigen ofzo kost veel tijd, moeite etc etc en volgens mij niet diervriendelijker, de populatie aalscholvers moet worden ingedijkt PUNT ze vangen is mijns inziens niet diervriendelijk ofzo...

Ge haalt daar de futen en de reigers aan ok... eens ne keer een fuut op u plek krijgen dat is pech, maar een bende van 20 of 50 aalscholvers en de ganse wedstrijd is omzeep....

en 150000 vissers is veel ja wow ge hebt 10miljoen belgen swat.... voetbal is een nationale sport, maar wat is er dan met volleybal basketbal, biljarten weet ik veel wat allemaal die komen me dunkt nog niet aan de 150000volgens mij!!! dus alle sporten onder de 500000 fanaten mogen volgens u verwaarloosd worden????????

grtz Wim
Goudvisje Diest :D :banana:
Hengelsport Lemmens: Alles voor de visser
Hasseltsestraat 52-54
3290 Diest
Tel:013/312308

Slafes

Berichtdoor Slafes » 21 okt 2007, 19:16

-gewist door gebruiker-
Laatst gewijzigd door Slafes op 24 jan 2008, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Wim Reynders
Vip
Vip
Favoriete vis: Brasem
Lid van: Goudvisje Diest
Leeftijd: 26

Berichtdoor Wim Reynders » 21 okt 2007, 19:21

joenge joenge dus als ge niet met 1 miljoen mensen zijt krijgt ge niks gedaan in dit land???

grtz wim
Goudvisje Diest :D :banana:
Hengelsport Lemmens: Alles voor de visser
Hasseltsestraat 52-54
3290 Diest
Tel:013/312308

Slafes

Berichtdoor Slafes » 21 okt 2007, 19:32

-gewist door gebruiker-
Laatst gewijzigd door Slafes op 24 jan 2008, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

S Volkaerts
Vip
Vip

Berichtdoor S Volkaerts » 21 okt 2007, 19:43

En wete wat ulle probleem is? Er mag niks ma dan ook niks slecht gezegd worden over ulle visserij of ge zijt ne groene, ge pest vissers en ge zijt zelf gene visser.
Ge zijt er godverdomme zelf voor verantwoordelijk dat die populatie aalscholvers zo stijgt. Al die overvolle wedstrijdputten zijn easy pickings voor die beestjes. Maar da mag niet gezegd worden. Dan verkoopt ge zever. Awel dan respecteert ge de mening van een ander niet en moet ge gebanned worden van dit forum. En da gebeurt niet dus stap ik zelf op.

steve 2
Sponsor
Sponsor
Groep: Sponsors+++

Berichtdoor steve 2 » 21 okt 2007, 19:46

Honeybadger, wat je daar zegt klein wedstrijdwater wij hebben hier een spaarbekken van 32ha ,10jaar geleden vol met vis je moest op een wedstrijd van 4u niet afkomen met 10kg want je kwam er niet aan te pas!
De vijver zat vol met kleine brasem 100-500gr voorn al wat je wilde en sommige plaatsen dikke brasem !
Plots kwam de "natuur" zijn werk doen en gaf ons de aalscholver en geloof mij de natuur heef 5 jaar zijn tijd genomen en het is buiten baars een lege vijver!
Dus niet enkel klein wedstrijdwater moet eraan geloven en het was geen opgesmeten vis maar de vis kon door de geringe diepte en zand grond geen schuilplaats vinden en dan moet je jouw gewoon eens stellen in plaats van die vis!

De vijver is ongeveer 1.30m diep en een zand grond, een prachtige stuk land maar helaas geen vis meer!
Je mag niet vergeten honeybadger dat dit thema bij veel vissers gevoelig ligt, er zijn ook vissers die dingen gezien hebben van die vogels die je nooit meer zal vergeten en als je bv redelijk veel tijd en werk in een vijver steekt en je ziet daar alles gewoon verloren gaan door iets waar je niks kan en mag aan doen die totaal niks met deze tijd van no kill te maken heeft wel dan zou je eens kwaad komen!
Ik zeg gewoon als je een beetje een visser bent weet je maar al te goed dat het niet juist is wat er gebeurd en als er dan iemand afkomt met zijn mening van het is de natuur wel dat hoort ook niet op een hengelsport forum vind ik!
Iedereen zijn mening maar het moet wel een beetje redelijk blijven hé!

groeten steve

S Volkaerts
Vip
Vip

Berichtdoor S Volkaerts » 21 okt 2007, 19:48

steve 2 schreef:Honeybadger, wat je daar zegt klein wedstrijdwater wij hebben hier een spaarbekken van 32ha ,10jaar geleden vol met vis je moest op een wedstrijd van 4u niet afkomen met 10kg want je kwam er niet aan te pas!
De vijver zat vol met kleine brasem 100-500gr voorn al wat je wilde en sommige plaatsen dikke brasem !
Plots kwam de "natuur" zijn werk doen en gaf ons de aalscholver en geloof mij de natuur heef 5 jaar zijn tijd genomen en het is buiten baars een lege vijver!
Dus niet enkel klein wedstrijdwater moet eraan geloven en het was geen opgesmeten vis maar de vis kon door de geringe diepte en zand grond geen schuilplaats vinden en dan moet je jouw gewoon eens stellen in plaats van die vis!

De vijver is ongeveer 1.30m diep en een zand grond, een prachtige stuk land maar helaas geen vis meer!
Je mag niet vergeten honeybadger dat dit thema bij veel vissers gevoelig ligt, er zijn ook vissers die dingen gezien hebben van die vogels die je nooit meer zal vergeten en als je bv redelijk veel tijd en werk in een vijver steekt en je ziet daar alles gewoon verloren gaan door iets waar je niks kan en mag aan doen die totaal niks met deze tijd van no kill te maken heeft wel dan zou je eens kwaad komen!
Ik zeg gewoon als je een beetje een visser bent weet je maar al te goed dat het niet juist is wat er gebeurd en als er dan iemand afkomt met zijn mening van het is de natuur wel dat hoort ook niet op een hengelsport forum vind ik!
Iedereen zijn mening maar het moet wel een beetje redelijk blijven hé!

groeten steve

Formuleer het zo en ik heb daar geen problemen mee. Jammer dat dit niet uw eerste post is.

Terug naar “Vaste hengel algemeen”