Producten op pellets

Alles over aas en lokvoer perikelen mbt het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Demonaz
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker
Favoriet water: Vijver
Favoriete discipline: Karpervissen
Favoriete vis: Karper
Lid van: 't Goudvisje Okegem
Groep: Geregistreerde gebruikers
Leeftijd: 28

Producten op pellets

Berichtdoor Demonaz » 29 jun 2013, 00:09

Ik zie de laatste tijd meer en meer vissers die een halve apotheek meedragen aan flesjes en sproeiertjes om op hun pellets te spuiten voor ze ermee vissen.
Deze week zag ik zelfs iemand die z'n pellet aan z'n haak instrijken met een borsteltje (uit een potje zoals tippex) net voordat hij begon te vissen.
Ook in de hengelsportzaken kan je er al niet meer naast kijken, de rekken met flesjes , het ene al gekleurder dan het andere, allemaal een walm verspreidend waarvan mijn maag begint te draaien...
Ik vroeg me af of er hier soms mensen zijn die hierin geloven, en me een uitleg kunnen geven die steek houdt waarom die middelen zo goed zijn?
Ikzelf vis nog maar 3 jaar en geloof niet dat 1 druppel op n korrel (en die dan in enkele miljoenen liters water gooien) iets uitmaakt. Ik respecteer wel mensen die hier wel in geloven, zolang ze hun wondermiddelen niet opdringen aan mij...
Ik bekijk het ook logisch, de top 5 van onze beste vissers vissen allemaal met korrels waar niets wordt opgekapt.
Dus, om mijn vraag nog eens samen te vatten:
Geloof jij in die 'wondermiddelen'? En zo ja, waarom? En kan je me een bewijs geven hiervan?
Want ja, op elk flesje staat wel op dat het zo goed is, en dat je er meer/grotere vis mee kan vangen, maar echte verschillen merk ik niet wanneer iemand met of zonder producten vist.
Ik vind het zelfs wat geldklopperij om de mindere en goedgelovige vissers geld uit hun zakken te halen door te zeggen dat dit of dat flesje zo goed is, aangezien zulke flesjes/sprays al snel een 5-15€ kosten.
Ook vind ik het soms nogal nutteloos, zo zat er laatst iemand te vissen met vanille-pellets, en die spoot met een scopex-spray op z'n pellet...
Laatst gewijzigd door dlv op 29 jun 2013, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

sarah
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker
Leeftijd: 101

Re: Producten op pellets

Berichtdoor sarah » 29 jun 2013, 09:15

Als de vissen niet azen bijten ze niet, zo simpel is het toch? En idd verdund in zoveel liter water, 3 meter diepte of meer, dan geloof ik ook niet dat er nog maar iets aanhangt van dat smaakske/geurtje. Bij het observeren van vissen (in aquarium) zie je dat vissen toch meer op zicht afgaan dan op reuk dus... voor mij ook geldklopperij.

kombucha
Sponsor
Sponsor
Groep: Sponsors+++
Leeftijd: 56

Berichtdoor kombucha » 29 jun 2013, 10:27

het is niet omdat ze er aan de vijver niets opdoen dat er niets op is...
mijn aas voor morgen staat al in de frigo in potjes sinds gisteren. Vanavond maak ik de deeg aan voor morgen.
in een aquarium zien de vissen waar ze zwemmen, in een vijver is het zicht op 2 meter...
Er zijn zeker additieven die vis aantrekken, bovendien moet je bij elke vissing zoeken op wat ze bijten, als ze het verschil niet ruiken/smaken zou je elke keer met hetzelfde kunnen vissen.
Vang je?

steve 2
Sponsor
Sponsor
Favoriet water: Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Voorn
Leeftijd: 43

Berichtdoor steve 2 » 29 jun 2013, 11:48

Niemand moet daar in geloven, zelfs die vraag stellen moet je niet doen, je krijgt toch nooit juist antwoord en als er dan ene eerlijk antwoord zal je het dan nog niet geloven dus ja.
Als je in niks gelooft, ga naar winkel (hengelspotzaak, den Boerenbond, den boer, enz), en koop goedkoopste pellet en ga daar mee aan vijver zitten, veel succes.
Als je klop krijgt, ja zal aan plaats liggen.
Ik ben kanaal visser, word zelden bepoot en indien ze bepoten spreken ze over 50 kg, daar moet alles natuurlijk gebeuren, rustig blijven met die potjes.
Op die vijvers, tonnen vis, maand februari maart kalm blijven, daarna zet de kraan maar open en gas geven...
Zonder een specialeke maak je op de vijvers geen kans, je zal steeds achterloper zijn, je zal eens ene winnen als je met je gat in de vis valt maar week erop krijg je op je donder van de kenners.
Je hebt er die het zonder poeders doen maar dan noch, deze gaan dan op zoek naar speciale pellets enz...
Als je niks hebt die een ander niet heeft krijg je het moeilijk, er niet in geloven ja, ik hoop dat je een echte visser bent want anders zit je binnen een jaar of 2 op een fiets(velo) en ieder zondag morgen je toertje doen.
Je zal daar dan terug hetzelfde tegen komen, de ene fiets sneller dan de andere, jij zal meer trainen en toch zal je wekelijks geklopt worden door dezelfde, natuurlijk neemt die snellere niks meer dan jou, zal liegen aan de fiets... :D
Niet in geloven, pijn ondergaan, rustig blijven en diep ademhalen, is allemaal commerce zoals jij zegt.
Nu kan iedereen een deftige lijn maken, nu heeft iedereen geld om een deftige stok, nu zijn er veel meer goeie vissers dan vroeger, steeds winnen dezelfden, raar hè...
Groeten Steve
http://www.dewedstrijdvisser.be
3e Beker van Vlaanderen vaste stok 2014
2e Beker van Vlaanderen vaste stok 2015
1e Beker van Vlaanderen vaste stok 2016

art
Vip
Vip
Lid van: Indivilux
Groep: Vips
Leeftijd: 62

Berichtdoor art » 29 jun 2013, 12:09

indien additieven niet zouden werken dan kan je rustig stellen dat het overgrote deel van de vissers wel echt domme kl*ten zullen zijn :D Believers en non believers, ik heb van die non believers toch nog niet veel gezien die prijs vissen :mrgreen:

sarah
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker

Berichtdoor sarah » 29 jun 2013, 12:16

Allemaal onzin, het is niet omdat er op het potje staat dat het voor "grote vissen" is dat die kleintjes zullen zeggen, "oeps hier mogen we niet aankomen, het is alleen voor grote vissen". Een hengelsportzaak heeft tegenwoordig meer potjes en flesjes in huis dan een apotheek. Hoe kan je daar nog uit kiezen? Om dat allemaal uit te proberen moet je eerst de lotto winnen denk ik... dan maar liever helemaal niks en gewoon vrij vissen zonder al dat gedoe. Ik doe niet mee aan de competitie van het meeste geld.

art
Vip
Vip
Lid van: Indivilux
Leeftijd: 62

Berichtdoor art » 29 jun 2013, 12:46

sarah de kunst is om te weten welk additief... niemand kan je inderdaad verplichten ze te gebruiken de bedoeling van een forum is mekaar proberen te helpen dacht ik, je kan ook zonder voeder en met een aardappel gaan vissen natuurlijk. Best goedkoop maar minder effectief vrees ik. Bekijk deze eens... http://www.dailymotion.com/video/xmhcr_ ... c7KNKlCSUk

sarah
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker

Berichtdoor sarah » 29 jun 2013, 13:04

Hoeveel additieven zijn er te koop? Paar 100? Het is net als in de koers, zij die geen doping gebruiken winnen ook niet... en dan maar klagen dat de vissen doodgaan op de wedstrijdvijvers...

kombucha
Sponsor
Sponsor

Berichtdoor kombucha » 29 jun 2013, 15:58

als het geen geld kost dan is het werken... en dat doe ik al 34 jaar 5 dagen per week.
Sommige additieven haal je gewoon in de winkel of toko.
Voorbeeld: zuivere hennep olie (kempzaadolie) Delhaize vierkant flesje 250 ml voor nog geen 4 euro.
Turkse winkels: witte tarwe 2 euro voor een kilo, kikkererwten, mais...
Het hoeft niet altijd veel te kosten. Deeg van pannenkoeken mix, bananenpap, brinta.
Trouwens met voorgebakken pannenkoeken kan je ook heel goed vangen, door er rondjes uit te steken met een buisje van een stylo.
Vang je?

insano187
Moderator
Moderator
Groep: Algemene moderators
Leeftijd: 36

Berichtdoor insano187 » 29 jun 2013, 17:08

Ik geloof niet dat die flesjes de vis volledig naar uw plek trekken om te azen. Ik geloof wel dat wanneer de beet stil valt, dat je dan met een geurtje of smaakje een verschil kan maken. Dit wil zeggen dat er vis op uw plaats zit. Zonder vis op uw plaats mag je op uw aas kappen wat je wil. Ik heb ook enkele spraykes en de ene doet het al beter als de andere, maar dat weet je op voorhand niet wanneer je in de winkel staat.
Ik deel de mening van Steve2.
Grtjs

zosima44
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Leeftijd: 77

Berichtdoor zosima44 » 29 jun 2013, 17:58

Ik deel ook de mening van steve, bv wanneer er vis in de ronde zit en er wordt in uw omgeving gevangen dan eerst beginnen met uw poedertje, en ge zult zeker de vis bij u krijgen, maar wat nu? Zoet zout of hartig, keukenkruiden bv curcuma op uw maden die ge bijna continu schiet tot ge vis vangt.

McBie
Vip
Vip

Berichtdoor McBie » 29 jun 2013, 18:13

Er zijn inderdaad zeer veel smaken, geuren en kleuren beschikbaar.
Het succes komt met "anders" te zijn dan de anderen.
Zoals Steve zegt, iedereen heeft tegenwoordig goed materiaal dus het verschil moet op een andere manier gemaakt worden.
Ik heb steeds een paar smaakjes bij (ik doe alleen feeder) en daarvan weet ik dat ze me een extra beet gaan leveren. Ik zal daar geen tonnen vis mee vangen, maar als het op een vis aankomt, grijp ik naar de flesjes.
Cheers... Marc

Demonaz
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker
Favoriete discipline: Karpervissen
Lid van: 't Goudvisje Okegem
Leeftijd: 28

Berichtdoor Demonaz » 29 jun 2013, 21:30

Ok, voor misverstanden te voorkomen herhaal ik nog eens wat ik dus zei...
In mijn garage staan momenteel enkele zakken micro pellets, zowel de mijne als die van een vismaat, die heeft nl gn plaats op z'n appartement om dat te stockeren. Ik neem sochtends van de wedstrijd 2 emmers van die micro's, een voor hem, een voor mij. Aan de vijver toegekomen trekken we ze allemaal vacuüm met zo een pelletpomp zodat ze ondergaan, en beide met water uit de vijver. Indien hij daar al een of ander ding indoet, zal ik dat na al die tijd al wel hebben gezien, of zou iemand anders dat al hebben gezien.
Ik heb me al veel naast hem gezet, zowel onder wedstrijd als bij dagvissen, en hij vangt steeds zijn vis, en is zelfs zeer moeilijk uit de prijzen te krijgen. Ook vis ik de laatste maanden steeds meer in de prijzen, en dit zonder poeders, flessen, etc.
Ik heb nu wel al enkele keren van believers hun 'wondermiddel' gebruikt, (zij prepareerden alles en gooiden korrels voor mij, dus ik weet niet wat er op is, en kon niet teveel/te weinig gooien) en merk geen verschil tegen wanneer ik met mijn 'maagdelijke' korrels vis.
Wat ik me dus ook afvroeg zoals ik al zei is waarom er mensen zijn die korrels met smaak kopen, en er dan een andere smaak 'opspuiten'. Als ik vanillekorrels koop en er scopex opspuit, is het dan niet beter dat ik meteen scopexkorrels koop?
Om op steve2 te reageren: ik ben een visser, en dacht dat een forum een plaats was om te discussiëren en elkaars mening te horen en te respecteren, en niet om mensen af te breken en vergelijkingen te maken die niets toedoen tot de discussie?
Iedereen weet wel dat vissers elkaar dikwijls wat proberen wijs te maken over hoe je een vis kan vangen, en daardoor geloof ik weinig van wat ik hoor, en slechts de helft van wat ik zie. Ik heb dus tot nu toe nog geen enkel objectief bewijs gezien dat additieven echt werken... Er zijn zoveel onafhankelijke studies over allerhande dingen, kan er dus niemand een artikel voorleggen over het nut van pellets en additieven?
Want ja, de ene zegt zus, de andere zo, en iedereen is zeker van z'n stuk, maar niemand kan z'n bewering staven...

ronny418
Vip
Vip
Lid van: vzw Molenvissers, Team DNY
Leeftijd: 46

Berichtdoor ronny418 » 29 jun 2013, 22:24

Waarom dan micropellets vacuum trekken en niet gewoon even onder water, zinken ze even goed van hoor.
Jullie zitten toch ook niet steeds naast elkaar op wedstrijd... dus kan hij nog steeds iets opdoen, duurt maar 1 a 2 seconden om er iets op te doen/spuiten.

sarah
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker

Berichtdoor sarah » 29 jun 2013, 22:29

Vanavond gewoon gaan vissen met een korstje oud brood, zonder iets erop... en goed gevangen. Waar is de fun van vissen nog als het alleen maar gaat over winnen???

Terug naar “Vaste hengel lokvoer en aas”