Producten op pellets

Alles over aas en lokvoer perikelen mbt het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
pat c
gebruiker
gebruiker
Groep: Geregistreerde gebruikers
Leeftijd: 59

Re: Producten op pellets

Berichtdoor pat c » 06 jan 2017, 04:27

Ik heb daar ook al eens geweest, vrij ondiep daar, maar er zit pak vis op. Inderdaad ik doe geen wedstrijden ik ga alleen nog vrij vissen en amuseer mij ook zonder van die pulletjes en prutsen, je moet een klare chemicus zijn tegenwoordig of je kunt niet mee.
Ik keer terug naar de basis en natuurlijke producten. Ik vis veel met zaden, mais, tarwe en dergelijke. Natuurlijk ieder zijn ding, maar ik stap daar niet in zonder nog maar te spreken van de ruzies die ontstaan.
Ik amuseer mij op mijn manier en dat is het en ik vang ook goed zonder die prutsen.

ronny418
Vip
Vip
Favoriet water: Vijver
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Karper
Groep: Vips
Leeftijd: 47

Berichtdoor ronny418 » 06 jan 2017, 07:23

Nicob schreef:Ik heb op FB open wedstrijden zien passeren eerste prijs 2500€! Koppel vissen die mannen verdienen meer als een advocaat

Dan moet je wel winnen of meestal top 3 vissen, de rest doet wel verlies hoor?
Ik gebruik mijn pellets meestal puur (Purple) het enige wat ik er eens durf op doen is olie (bijvoorbeeld walnoten).

steve 2
Sponsor
Sponsor
Favoriet water: Kanaal
Favoriete vis: Voorn
Groep: Sponsors+++
Leeftijd: 43

Berichtdoor steve 2 » 06 jan 2017, 07:38

Je mag niet denken dat als je nationaal vist of federaties zoals je dat noemt je zoveel beter bent.
De tijd dat jij dat deed was de tijd van leem en de poedertjes zoals pigor die je rechtsreeks naar fabrieken ging halen. Je had producten die niet iedereen had, je deed dus net zoals die paar die je nu zegt ook doen.
Wat er gebeurd is dat je toen 6 jaar stopte en geloof me, er zijn zeer veel goeie vissers bijgekomen, deze zijn bijgekomen mede door bepaalde winkels en merken, door bepaalde forums, enz.
Als je 6 jaar stopt sta je een straat achter op dat gebied van voeders, pellets, technieken en dergelijke. Zoiets haal je niet zomaar op of je zal zeer goeie hulp moeten krijgen.
Als je vind dat er producten zijn die zoveel beter zijn ja dan moet je blijven zoeken hé, als je den dag van vandaag stopt met zoeken is het na 2 à 3 jaar afgelopen met jou.
Ik doe hier net hetzelfde voor de winkel, steeds bezig blijven op dit gebied, ja bezig blijven om achter die zogezegd brol te zoeken die in de winkel staat. Moet wel, anders is het binnen paar jaar afgelopen. Vele hebben in 2016 gezien dat er meer dan brol staat :D, je zou soms raar kijken wat je moet doen om iets goeds in je winkel te kunnen aanbieden. Je hebt er natuurlijk ook waarvan niks werkt.
Techniek is vooral op kanaal belangrijk, op vijvers met zowel brasem of karper ja, daar is wat je in het water smijt echt wel belangrijk, een goeie vissers met goed materiaal ja, zou zeggen klop hem maar.
Ben ik nu begonnen te feederen en daar zal ik ook nog tijdje nodig hebben om men mannetje te kunnen staan, had ik met wat ik nu weet 10 jaar geleden de overstap gemaakt, ja was andere wereld, nu zitten er daar net zoals met vaste stok een hoop cracks bij elkaar, begin er maar zou ik zeggen, je zal ook verschieten.
Groeten steve
http://www.dewedstrijdvisser.be
3e Beker van Vlaanderen vaste stok 2014
2e Beker van Vlaanderen vaste stok 2015
1e Beker van Vlaanderen vaste stok 2016

schoolmeester
gebruiker
gebruiker
Lid van: Pennekevolt
Leeftijd: 47

Berichtdoor schoolmeester » 06 jan 2017, 08:51

Is @NONKEL op vakantie? Ben ook benieuwd special product voor kanjers.
Grt guido

Fransken
Vip
Vip
Lid van: Vissershof Mere
Leeftijd: 51

Berichtdoor Fransken » 06 jan 2017, 09:11

Denk dat er hier veel op verlof zijn, anderen hebben hun speciale producten hier toch ook niet gepost? :lol:
Praat traag maar denk vlug.

Nicob
gebruiker
gebruiker
Favoriete discipline: Karpervissen
Favoriete vis: Snoekbaars
Leeftijd: 35

Berichtdoor Nicob » 06 jan 2017, 09:51

Steve, ik heb het zeker niet op u winkel hoor, u bent een van de weinige die klantgericht meegewerkt naar een samenstelling of een oplossing. Of die altijd antwoord geeft op een vraag. Ik wil zeker geen afbreuk doen op u zaak, maar heb voor enkele andere gevist en ook samengewerkt met mensen die boilies verkopen.
En dat we ons nog een tijd moeten aanpassen en zoeken daar heb je gelijk in, en ik heb daar geen probleem mee, we leren snel. Het is mijn hobby niet men broodwinning.

NONKEL
nieuwe gebruiker
nieuwe gebruiker
Lid van: De Lustige Lijnvissers
Leeftijd: 44

Berichtdoor NONKEL » 06 jan 2017, 10:25

Ik heb van mijn 100 kg hoop en al 5 visjes in hun lijf gevangen.
Er bestaan degelijk wel goede middelen in de winkel, maar ge moet combineren en belangrijk de juiste verhouding vinden, rekening houden met watertemperatuur, onderstroming, wind op het water, bijvoorbeeld bij onderstroming en koude temperaturen werken met additieven die geen of weinig olie bevatten zal je meer horizontaal gaan werken en kan je ook meer product gebruiken omdat het sneller open gaat door de onderstroming :-).
Ook bepaald het soort vijver de additief bij bijvoorbeeld vijver met planten en zonder, grote of kleinere karper, enz., een techniek die tot deze sport behoort. Kijk eens in de keuken de ene kok is de andere niet maar wat hij gebruikt aan kruiden is de kunst. Ik heb er jaar over gedaan om van sommige producten de goede verhouding en combinatie te vinden. Bijvoorbeeld kleine haak of grote heeft ook een andere aasaanbieding.

geranimo
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker
Favoriete vis: Brasem
Lid van: KV Doeg
Leeftijd: 63

Berichtdoor geranimo » 06 jan 2017, 12:20

Hallo er wordt hier over 100 kg gepraat alsof het normaal is op vijvers maar dan met karperbestand, er spreekt hier niemand meer over de brasem 100 kg met groot vraagteken dan. Wanneer je de uitslagen bekijkt van de nationale, heb ik nog niet veel gezien van die 100 kg, zelfs niet over het ganse wedstrijdverloop. Zelfs nog geen wereldkampioen. Ken er ook die toppers zijn op een viswater gaan op andere en halen amper de 20 eerste, ja dat nummer is het dan.
Daar zijn we terug dat product op die korrel en dat viswater.
Vrg. geranimo

NONKEL
nieuwe gebruiker
nieuwe gebruiker
Lid van: De Lustige Lijnvissers

Berichtdoor NONKEL » 06 jan 2017, 12:44

Ik heb met mijn siroopje een wedstrijd gehad van 6 uur en had 121,5 kg (aan 20 kg per uur met karpers van 1 à 1,5 kg). Mijn siroopje werkt momenteel op de 3 vijvers waar ik vis. Als ik ze er op krijg is het bingo. Wat ik toch kan zeggen is dat er 4 ingrediënten inzitten en als ik ze elk apart gebruik vang ik er maar weinig mee. Dus bij het zoeken blijven combineren.

Nicob
gebruiker
gebruiker
Favoriete discipline: Karpervissen
Favoriete vis: Snoekbaars
Leeftijd: 35

Berichtdoor Nicob » 06 jan 2017, 13:06

Geranimo, er is een groot onderscheid tussen nationaal vissen (mss 1kg visbestand de m3 water) dan je op de bekende karperputten vist 20kg de m3 water.
Op een kanaal moet je nog wachten of er vis zit, op deze karper putten zwemmen ze tegen elkaar.
Waarom denk je dat wij als Belgen al jaren achter de feiten lopen? Hongaren, Bulgaren enz deze mannen zijn als jaren bezig met korrels en zijn al jaren voor ons.
- wij hebben voederbedrijven in België waar we aan vasthouden (bekijk hun jaarcijfers eens, 5 na 12 voor sommigen)
- dan heb je nog dat deze Oostbloklanden minder controle hebben op hun producten (Steve gaat dit kunnen beamen dat de wetgeving zeer streng is).
Soms vind men iets super goed en een jaar nadien is het verboden of uit de handel.
- een ander aspect is kostprijs van deze zuivere middelen, varieert tussen de 200 a 1000 voor een kg.
Automatisch samengevoegd met je vorig bericht. Gelieve in het vervolg de wijzig knop te gebruiken (cfr. Forumregels 24 uur regel)!
Ga nu een samenstelling testen (van Idd NONKEL 4 producten: poeders) en deze kost 160€ voor 400gr.

geranimo
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker

Berichtdoor geranimo » 06 jan 2017, 16:06

Nicob & NONKEL, ik ben maar een amateur visserke. Zou graag ook eens iets meer vangen op onze wedstrijdjes hier op het thuisfront, maar als ik deze kg lees zou ik thuis blijven. Sorry was niet verkeerd bedoeld, ben brasemvisserke uit de buurt, zou ook graag eens scoren in 2017. Heb al met enkele korrels met product(en) geprobeerd. Tegenwoordig gaat alles over korrels en producten die gebruikt worden naar karper toe. Is er niets dat nog over brasem gaat? Alle korrels en producten wijzen naar karper! Visbladen, YouTube, nu de vraag welke korrels met product voor brasem??? Daar ergens zit mijn vraag.
Ik wil hier bijleren niet kritiseren, in alle tijdschriften gaat het over kanjers, hoe komt men aan een brasemke???
Vrg. geranimo
Laatst gewijzigd door dlv op 06 jan 2017, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hoofdletters uit bericht verwijderd (cfr. Forumregels)!!!

Bo1983
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker
Lid van: Championfeed OVL, Fishing Melle
Leeftijd: 38

Berichtdoor Bo1983 » 06 jan 2017, 16:57

Ik ken NONKEL en het klopt wat hij hier verteld. Spijtig dat hij het me niet verteld.

geranimo
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker

Berichtdoor geranimo » 06 jan 2017, 17:38

Ja ik versta NONKEL. Ik en nog veel anderen gaan NONKEL nooit tegenkomen op wedstrijden, maar veel anderen van het forum wel. Ik hoop maar één ding dat het voor hem een tof en top 2017 wordt.
Vrg. geranimo

vdkjohan
Vip
Vip
Lid van: Steenputvissers, Mijmerland, De Penne, Natuurvrienden, Visserskliekske

Berichtdoor vdkjohan » 06 jan 2017, 20:11

Geranimo, ge moogt u niet laten zot maken en ons vissingen van hier niet door elkaar halen met Antwerpse-Brusselse, enz. Op een MDM kan je nu ook reeds 100kg halen en stijgt nog elk jaar is wel karper. Heb 3 jaar nachtvissing op de Steenput gewonnen 78kg - 92 kg - 127kg brasems op 1 nacht zo een 14uur vissen is dat hier. Uitschieters zoals op de Lijnvissers van 56 kg brasem op 4 uur of 70 kg op Nachtergaele put. Je mag content zijn als je hier 40 kg brasem haalt op 3.5u wedstrijd en dan zit je dicht tegen de 1e plaats. Ons visbestand is zo groot niet op deze vijvers 800 a 1000 a 1500 kg vis steken per jaar, tja dat is geen 3000-5000 kg zoals op sommige putten. Maar troost u, de meeste lessen heb ik geleerd in de Pinte, daar won je met 9 a 14 kg en dat was peuteren en zoeken om je vis te vangen. Als je met pellets wil vissen zoek het niet te moeilijk, denk zeker in Gavere niet, neem een kleine harde pellet bv. Purple en een goeie expander. Zoek een productje waar je vertrouwen in hebt voorbeeld pellet winter of zomer van steve, of een scopex, evengoed een strawbberry. Het belangrijkste is dat je weet en voelt hoeveel de vis wil, veel schieten, weinig, klein pellets schieten of grote. Maar in Gavere zou ik niet zot doen, niet genoeg vis op, maak een plekje met een proper voertje, desnoods daarvoor een plekje met wat pellets kan misschien goed zijn, of zo een plekje over je voer, en je techniek aan passen, als er niet veel vis zit heel belangrijk. Vier uur bezig blijven niet stil zitten wachten, want je schrijft hier ergens je moet stil liggen voor brasem, niet altijd! Probeer maar eens plagend te pompen, zoek eens je volledige plek af om die vis te vinden.
Kampioen VK2016
Koning-kampioen RVA2015, Prins DP 2015
Koning RVA 2014 Koning VVO 2012
Kampioen-prins 2011 LFT, Kampioen 2011 Santens
http://www.dewedstrijdvisser.be
http://www.geerwedstrijdpennen.nl

steurbaut
Vip
Vip
Lid van: De Penne, Steenputvissers Zingem, Scheldeveld, 's Gravenhaegse
Leeftijd: 55

Berichtdoor steurbaut » 06 jan 2017, 20:22

Er bestaan inderdaad produkten die helpen. Op de MDM putten plots met + 90 kg en + 100 kg winnen, ik heb na jaren zoeken eindelijk iets gevonden, plots de overwinningen aan elkaar gerijgd. Ik kan alleen zeggen hou het simpel en zoek het niet te ver. Ik zal het natuurlijk strikt geheim houden, ik zou het bedrag niet willen zien van de produkten die in mijn kast staan die geen kl*te waard zijn, maar het was de investering waard.
Kampioen 2016 De Penne

Terug naar “Vaste hengel lokvoer en aas”