Probleem met vaste stok ! (klemmende hengeldelen)

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... mbt het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Bladwijzers: Eddy2310
Abonnementen: baba, belgam, die, dlv, Donkmeere, Dundee1, Eddy2310, frederik95, jego1974, judvisserke, Karper95, kombucha, magic, Maurice R, Mc.Queen, metser willy, misser61, philwolf, pw, Rikken, ronny418, scalle, sossa, tomyy, vandevelde

Probleem met vaste stok ! (klemmende hengeldelen)

Berichtdoor helpat 08 sep 2005, 19:05

Hoi,

Ben vamiddag wezen vissen. Op gegeven moment heeft het flink geregend. Toen ik naar huis wilde gaan had ik een groot probleem, enwel ik kreeg 2 delen niet meer van mekaar af. Weet iemand een manier om deze 2 delen los van mekaar te krijgen, ik heb al met flinke kracht geprobeerd, maar het lukt niet.

Please help me!!!!!!!
helpat
nieuwe gebruiker
nieuwe gebruiker

Laatst bezocht: 13 aug 2011, 12:18

Berichtdoor levi 08 sep 2005, 19:30

de oplossing staat op de site van de lustige vissers onder techniek + tips.
levi
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker

Leeftijd: 31
Laatst bezocht: gisteren, 20:25
Favoriet water: Vijver
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Karper
Lid van: De Nieuwe Lippers, TSMK

Berichtdoor helpat 08 sep 2005, 19:48

zou je mee verder kunnen helpen door te zeggen waar dit staat, want ik kan het niet vinden
helpat
nieuwe gebruiker
nieuwe gebruiker

Laatst bezocht: 13 aug 2011, 12:18

Berichtdoor vissertje 08 sep 2005, 20:30

helpat,

Naar de homepage gaan lokvoer en techniek aanklikken vervolgens techniek en tips en daar vind je onder vast stok al wat tips en Ondertussen zul je zeker al een pak nuttige dingen tegengekomen zijn :shock: .
vissertje
gebruiker
gebruiker

Leeftijd: 50
Laatst bezocht: vandaag, 11:37
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Favoriete vis: Brasem
Lid van: de lustige vissers SKW

Berichtdoor dlv 08 sep 2005, 21:56

Hier is het artikel van de site en het werkt uitstekend:
Soms kunnen 2 delen van uw vaste hengel zo stevig in mekaar zitten (vooral bij regenweer) dat u deze niet meer los krijgt (met alle gevolgen vandien...). Hoe kan je dit euvel toch oplossen? Met 3 man is de klus zo in orde. Hou de 2 delen horizontaal vast met 2 man, deze 2 trekken (niet nijpen) elk aan een deel (uiteinde) van de stok. De 3e man neemt nu de stok beet in het midden en doet verschillende op en neerwaartse bewegingen. Na enkele seconden zal de stok vanzelf uit elkaar gaan.

Suc6 ermee :wink:
Webmaster witvisforum.be
Lees de Forumregels aub!
dlv
Beheerder
Beheerder

Leeftijd: 56
Laatst bezocht: vandaag, 14:11

Berichtdoor Adriaan 21 apr 2008, 19:11

en wat als et de inschuifv-bare zijn hehe???????
Adriaan
Vip
Vip

Leeftijd: 22
Laatst bezocht: 22 dec 2012, 22:00

Probleem met vaste stok !

Berichtdoor metser willy 21 apr 2008, 19:54

Adriaan, leg je hengel op tafel, leg de delen waar ze vastzitten juist op de rand van de tafel, leg je hand op het deel waar het ander deel in moet, neem het deel in je hand en zacht op en neer gaan terwijl je duwt, ik doe met een viltstift een teken op de scheiding om te zien of je winst hebt. willy
ik heb geen drankprobleem, zolang ik mijn leffe uitkrijg
Hengelsport De Sportvisser Duffel
metser willy
gebruiker
gebruiker

Leeftijd: 67
Laatst bezocht: 26 feb 2011, 21:40

Berichtdoor Adriaan 22 apr 2008, 07:43

ok één deel is er al in. een beetje vloeibare zeep ingedaan (niet da het daardoor is ma kom..) en geprobneerd met willy zijn systeem. Vandaag anders stuk nog is probere hehe..
Adriaan
Vip
Vip

Leeftijd: 22
Laatst bezocht: 22 dec 2012, 22:00

hengeldelen vast

Berichtdoor scalle 22 apr 2008, 17:05

truk 1

Langs weerskanten nemen 2 mensen de 2 delen halverwege vast en geven een achteruitleunende druk(trekken)

een derde maakt een draaiende beweging , zoals u een cilinder zou gaan vormen , waar de delen samenkomen

een 20 tal seconden later moeten deze los zijn

truk 2

man neemt 1 deel halverwege vast en geeft een achterwaartse druk , een 2 e houd het andere deel terug halverwege gewoon vast en geeft met de vlakke hand lichte tikken waar de 2 hengeldelen samen komen

Wederom na max 20 a 30 seconden zijn ze los zonder risico van breuk
scalle
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker

Leeftijd: 34
Laatst bezocht: 24 sep 2014, 23:29

Berichtdoor ysan 22 apr 2008, 20:04

en als u stukken vast komen te zitten, doordat ze in de volle zon hebben gestaan/gelegen of wat dan ook, met een spuitbus op de ineengestoken delen spuiten (dient om hengels te kuisen ofzo, maar heeft ook een afkoelende werking), enkele minuten laten tussensijpelen (inwerken), en dan trekken en draaien. (bij de oudere hengels waar meer carbon dan tegenwoordig in verwerkt is, kan het voorkomen dat deze door felle zon ietsje uitzetten en uw delen daardoor komen vast te zitten ;-)
grtz
ysan
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker

Leeftijd: 33
Laatst bezocht: 21 jul 2013, 20:29
Lid van: Siesegemvissers (Den Gouden Haak), Vissersclub de Cabrio's

Berichtdoor Gunne 13 mei 2008, 19:36

Johan D schreef:gisteren mijne koppelmaat spriet + topstukje verkeerd in de top gestoken, normaal insteek. heeft dat daar langs achter ingestoken en zo gevist. Na de wedstrijd kreeg ik dat stuk daar natuurlijk niet meer uit. thuis een beetje kruipolie laten inlopen, maar deze morgen nog muurvast... enige tips

esperto schreef:mss een met een stikstofbus proberen?

baba schreef:Eens proberen met een haardroger, gelijkmatig wat opwarmen. (stikstof doet net het omgekeerde). In jouw geval moet de buitenste stok uitzetten, dus zoveel mogelijk de buitenste opwarmen. Met stikstof moet je de binnenste afkoelen.
Misschien een magere troost, ik had precies hetzelfde voor een dikke maand geleden. Ik had een rekker gestoken en wou nog effe alles terug in mekaar schuiven. Resultaat, 2 bovenste stukken in splinters, total-loss. waarschijnlijk "iets" teveel force gezet. Heeft met bijna 60 euro gekost en een hele dag een slecht humeur ... :twisted:

Den dobber schreef:OPPASSEN met carbon op te warmen
Als het telescopisch in elkaar gestoken is op een blokje hout terug in elkaar kloppen ( voorzichtig ) , zeker opletten dat je de stukken mooi recht houd dan moet het normaal gezien wel lukken

grtjs bart

bart rottiers schreef:me ne hamer op kloppen johan Het zal wel rap los zijn dan :D

Fishingkevin schreef:t zelfde probleem als ik had. ik heb er wat olie via de overkant ingedaan (dus via die dop) en ook op de plek waar die vast zat en langszaam losgetrokken. en het is wel gelukt probeer eens wat roerbakolie daar heb k het ook meegedaan!

Suc6 of beter gezegd suc7
Gunther

Tene Quod Bene
><(((((°> ><(((((°> ><(((((°>
Gunne
Beheerder
Beheerder

Leeftijd: 47
Laatst bezocht: gisteren, 18:11

Berichtdoor baba 04 jun 2008, 00:04

Op de Vlemix site (Holland) gezien ... koude compressen. In de diepvriezer leggen om bvb op ontstoken plaatsen te leggen (heb dat eens na een operatie moeten doen op de (afgedekte) wonde. Die compressen verkopen ze nu om rond de stokken te wikkelen als ze niet meer uit mekaar gaan, zodat ze sterk afkoelen. Opwarmen zoals ik eerder in deze topic zei zou blijkbaar geen effect hebben, afkoelen wel ...
Aan elke goede boer ontsnapt er wel eens een petatje

"Diepe route" - Waarloos
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
baba
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker

Leeftijd: 53
Laatst bezocht: 06 jul 2012, 13:38

Berichtdoor scalle 04 jun 2008, 00:12

eerlijk gezegd is dat u iets doen geloven dat je dat nodig hebt , sorrie maar dat is commerce

Met de 2 technieken die ik beschreven heb hierboven hebben wij dan ook alle stukken die in de plaatselijke viswinkel binnen kwamen uit elkaar gekregen zonder brokken

Ook de manier dat metser willy beschrijft werkt goed

Laat u dat niet aansmeren mensen , die hollanders bij vlemmix zijn echte commercanten
scalle
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker

Leeftijd: 34
Laatst bezocht: 24 sep 2014, 23:29

Berichtdoor pademax 04 jun 2008, 08:06

scalle schreef:eerlijk gezegd is dat u iets doen geloven dat je dat nodig hebt , sorrie maar dat is commerce

Met de 2 technieken die ik beschreven heb hierboven hebben wij dan ook alle stukken die in de plaatselijke viswinkel binnen kwamen uit elkaar gekregen zonder brokken

Ook de manier dat metser willy beschrijft werkt goed

Laat u dat niet aansmeren mensen , die hollanders bij vlemmix zijn echte commercanten

Iedere winkelier is wel een "commercant" hé,aan ieder de keuze om zijn/haar uitleg te aanvaarden of niet.
Die techniek die Willy beschrijft is niet echt duidelijk.Hij vermeldt ook "duwen"...toch maar gevaarlijk lijkt me!

Die techniek met 3 man lijkt me wel wat,maar dan moet je al met drie zijn hoor!
pademax
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker

Laatst bezocht: 10 mei 2009, 16:31

Berichtdoor baba 04 jun 2008, 09:29

dat is idd commerce hé, als we alles zouden moeten kopen wat ze aanprijzen als "onmisbaar" hebben we geen viskoffer maar een verhuiswagen nodig. Of kijk gewoon eens op een doordeweekse middag naar de commerciële zenders (VTM, 2B of VT4). Wat ze daar allemaal aanprijzen, man-o-man. Zelfs (niet werkende) haargroeimiddelen. En ik die nog zo gelukkig ben met mijn kaalgeschoren kopke ... :wink:
Aan elke goede boer ontsnapt er wel eens een petatje

"Diepe route" - Waarloos
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
baba
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker

Leeftijd: 53
Laatst bezocht: 06 jul 2012, 13:38

Volgende

Gerelateerde topics

Probleem met draad bij aanslaan
Forum: Feeder techniek en materialen