Schepnet

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... mbt het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
nilske
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker
Favoriet water: Vijver
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Brasem
Lid van: Stijve stokken, De goudkarper
Groep: Geregistreerde gebruikers
Leeftijd: 41

Re: Schepnet

Berichtdoor nilske » 03 jan 2017, 13:50

Ferm gedaan. Mag je mij ook maken als je wilt, of tonen hoe je het doet.

Rolla
Moderator
Moderator
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Lid van: H.C. Ter Apel
Groep: Algemene moderators
Leeftijd: 37

Berichtdoor Rolla » 03 jan 2017, 19:18

harpie schreef:Rolla, ik heb de ervaring met de Net Head 1, toen ik deze twee jaren geleden heb aangeschaft, had CarpZoom nog geen rubber netten in hun pakket zitten, dit net bevalt me goed.
De twee rubber netten die ze nu wel in het pakket hebben zitten, zijn van zeer goede kwaliteit.
Heb deze prijzen even voor je opgevraagd, de FCR1 (50x40x30 cm) kost 19 Euro en de FCR2 (75x65x52) kost 24 Euro.
Binnenkort staan ook deze netten op de site van AK Hengelsport. Op dit moment zijn ze uitverkocht, maar binnen een week zijn ze weer te leveren. Dat is het voordeel dat de verdeler van CarpZoom ook in Emmen zit.
Gr,
Harpie

Ik heb jouw reactie helemaal gemist, maar mijn dank voor de genomen moeite. Ik heb nog geen keuze gemaakt, maar het belangrijkste is wel dat het net in mijn Shimano netbag past en dan is die van 75cm te groot en de 50x40x30 zal overeenkomen met mijn huidige Guru pannet.

to.bra
mini gebruiker
mini gebruiker
Leeftijd: 34

Berichtdoor to.bra » 03 mar 2017, 18:50

Rubber net voor karpertjes, moet dit dan met grote of kleine mazen zijn? Idem voor rubber leefnet, vorig seizoen bleven er nog veel vissen haken in mijn leefnet en dat wil ik nu voorkomen. I.v.m. schepnet, zo weinig mogelijk vastzitten met haak of lood dat erdoor valt. Ik heb al het bovenstaande gelezen maar geraak er niet echt aan uit.

NONKEL
nieuwe gebruiker
nieuwe gebruiker
Favoriete vis: Karper
Lid van: De Lustige Lijnvissers
Leeftijd: 44

Berichtdoor NONKEL » 03 mar 2017, 20:01

Ik verkies schepnet met grotere mazen, waardoor minder weerstand in het water en ook de karper makkelijker los komt als deze komt vast te zitten met rugvin. Bij voorkeur net gemaakt van zware nylondraad.

Sportster
Sponsor
Sponsor
Favoriete vis: Brasem
Lid van: Stellavissers, UVV
Groep: Sponsors+++
Leeftijd: 47

Berichtdoor Sportster » 04 mar 2017, 12:27

@to.bra, als het een kwestie is van haak en lood, niet twijfelen, sowieso een rubber schepnet met kleine mazen. Kan je zeker deze van Sensas Crazy bait aanraden, met de drijvers op de schepnetring. Enig nadeel: beweegt moeilijker in het water door de kleine mazen maar is voor de rest super. Leefnet is iets anders :!: Als je, net als ik, wil vermijden dat de rugvin komt vast te zitten, is er maar één oplossing: een leefnet met 'fine mesh', is zeer fijn geweven. Rugvinnen zitten zo goed als nooit vast. Elk merk heeft er wel.
Gr

Rolla
Moderator
Moderator
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Lid van: H.C. Ter Apel
Groep: Algemene moderators
Leeftijd: 37

Berichtdoor Rolla » 04 mar 2017, 17:22

to.bra schreef:Rubber net voor karpertjes, moet dit dan met grote of kleine mazen zijn? Idem voor rubber leefnet, vorig seizoen bleven er nog veel vissen haken in mijn leefnet en dat wil ik nu voorkomen. I.v.m. schepnet, zo weinig mogelijk vastzitten met haak of lood dat erdoor valt. Ik heb al het bovenstaande gelezen maar geraak er niet echt aan uit.

Je kunt ook eens kijken naar de Guru pannetten. Je hebt een fijnmazig model, maar ook een grof mazig model met fijne mazen onderin.
Voor wat betreft het leefnet heb ik mij laatst een Carp leefnet van Matrix gekocht via Visdeal. Ik heb hem nog niet gebruikt, maar ziet er op het oog prima uit.

to.bra
mini gebruiker
mini gebruiker
Leeftijd: 34

Berichtdoor to.bra » 08 mar 2017, 17:56

Bedankt voor de tips, de schepnet is Colmic geworden. De leefnet Garbolino of zoiets.

Terug naar “Vaste hengel techniek en materialen”