Feedervoer

Alles over Lokvoer en aas voor de feeder.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Timo
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Lid van: Katteputvissers, Hs Dekeyser (Deinze)
Groep: Geregistreerde gebruikers
Leeftijd: 31

Re: Feedervoer

Berichtdoor Timo » 11 aug 2010, 11:47

Ik start veel vanuit mondial f feeder brasem (licht) en mondial f bio mix brasem (donker). Wat zoets erbij, kempzaad casters en manen. En rivier en kanaal vis ik dan gewoon met maden en casters en op vijvers doe ik er dikwijls mais bij. Ik vang hier goed mee maar toch wel bijna enkel brasem. Hier en daar eens een bliekje, winde of giebel en accidentelijk heb ik zo ook wel eens een verdwaalde paling aan de feeder gehad. Voila, daar heb je een simpel voertje.

jvs
nieuwe gebruiker
nieuwe gebruiker
Favoriete vis: Brasem
Lid van: Waterduivels
Leeftijd: 48

Berichtdoor jvs » 11 aug 2010, 12:52

Probeer eens 1 kg Geers Feeder Geel Caramel + 1 kg Skimmer Mix Geel simpel en goed.

art
Vip
Vip
Favoriet water: Kanaal
Favoriete vis: Voorn
Lid van: Indivilux
Groep: Vips
Leeftijd: 63

Berichtdoor art » 11 aug 2010, 12:59

gold line feeder van Wielco , bestaat ook in variant gold line feeder black (voor klaar water en winter/herfst).... perfect voeder en niet te duur !

micjac
mini gebruiker
mini gebruiker
Favoriete discipline: Roofvissen
Favoriete vis: Snoek
Leeftijd: 79

Berichtdoor micjac » 24 aug 2010, 11:18

bij de boerenbond biggenmeel of kuikenmeel gemengde ( zakken van 25 kg ), eventueel reukstoffen bij mengen, zeer goede resultaten op de brasem.
groeten Micjac.

Verik
gebruiker
gebruiker
Leeftijd: 58

Berichtdoor Verik » 24 aug 2010, 22:50

Ik maak gebruik van de samengestelde voeders van Steve (www.dewedstrijdvisser.be) zijnde Feeder, Mega Magic Brasem en Babito in gelijke delen.
Ik heb ook uitsluitend brasem gevangen.

Rik

freetje27
nieuwe gebruiker
nieuwe gebruiker
Favoriete vis: Zeelt
Leeftijd: 32

Berichtdoor freetje27 » 02 aug 2011, 19:21

Net beginnen te vissen met de feeder. Graag had ik wat tips gehad ivm met voer samenstelling enz... Zou graag mijn kennis uitbreiden alvas bedankt . MVG

steve 2
Sponsor
Sponsor
Groep: Sponsors+++
Leeftijd: 43

Berichtdoor steve 2 » 30 sep 2011, 20:04

verik, bedankt voor toch ook ene van mijn voeders te vermelden.
is een gewoon recept dat ik ooit gekregen heb van een feeder visser die meerder keren bk feeder geweest is, zijn samenstelling bestond uit enkele bestanddelen en een deel bio mix, heb die bio mix gewoon veranderd door babito.
is soms raar voeders, je doet je best, maak ze vers, best mogelijke ingrediënten en ja niet wel genoeg, niet bekend genoeg.
ik weet zeer goed wie er met mijn voeders vist, als ik dan hun resulaten zie of hoor wel dan ben ik fier, soms worden ze ook gelijk gemaakt met de grond, hé, van ene super en voor ander brol.
die dat brol zeggen deze hebben dan ook al meestal al de ander merken gepasseerd, ook brol! :D
ieder merk heeft goeie voeders, de ene misschien beter dan andere maar ja...is vooral de visser die het zal moeten doen of het nu feeder of vaste hengel is!

groeten steve
http://www.dewedstrijdvisser.be
3e Beker van Vlaanderen vaste stok 2014
2e Beker van Vlaanderen vaste stok 2015
1e Beker van Vlaanderen vaste stok 2016

vdkjohan
Vip
Vip
Favoriet water: Vijver
Favoriete vis: Karper
Lid van: Steenputvissers, Mijmerland, De Penne, Natuurvrienden, Visserskliekske
Leeftijd: 44

Berichtdoor vdkjohan » 30 sep 2011, 20:22

De Feeder van Steve Is ook goed in het voeder , een deel erbij, het brengt een betere binding bij water waar wat stroming op zit of wat dieper is :wink: een 200 a 300gr (ong 20%)
Brol Steve :?: ... Met ieder voeder moet men zoeken ... Eens gevonden prachtvoeders .. Ik gaf mijn samengesteld voertje van Uw voeders aan iemand bij de club , 1e 2 uur 2vissen .. ik kom toe en verander zijn lijntje , de vis zat erop , hij vangt nog 12 stuks erbij op 2 uur .. had hij juist gevist van in begin hij was niet te kloppen , ze winnen met 18 stuks :| goed voer en een slechte visser is daarom geen brol voer hé :wink:
Kampioen VK2016
Koning-kampioen RVA2015, Prins DP 2015
Koning RVA 2014 Koning VVO 2012
Kampioen-prins 2011 LFT, Kampioen 2011 Santens
http://www.geerwedstrijdpennen.nl

jo8810
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker
Favoriet water: Vijver
Favoriete vis: Brasem
Leeftijd: 44

Berichtdoor jo8810 » 01 okt 2011, 11:02

ik viste altijd met biomix tot dat ik hier op het forum las dat steve goede voeders had.
ik dus eens tot daar gereden en wat kilo's van zijn voer gekocht. ik naar onze put gereden en geprobeert. het was ongelooflijk wat ik kon vangen. dacht dat ik het had gevonden. de volgende 3 wedstrijden gevoerd met steve zijn voer en het resultaat was dan bedroevend. van plaats 2 in het klassement ben ik naar plaats 4 gezakt. de oorzaak is zeker niet het voer denk ik en wil zeker steve niet afbreken maar voor mij telt vooral nu zo natuurlijk en zonder al die additieven mogelijk voederen.

steve 2
Sponsor
Sponsor

Berichtdoor steve 2 » 01 okt 2011, 12:13

daaraan zie je, is nooit goed voor iedereen.
voor sommige is het super, voor ander brol, ik moet daar mee leren leven. :D
één ding weet ik nu al zeker, heb er verdomme al veel een niveau hoger doen vissen en daar ben ik fier op, als je er 90 van de 100 kan helpen wel dan ben ik content, er gaan er steeds mis tevreden zijn!
heb er al veel zo horen praten, zo natuurlijk mogelijk en zonder toevoegsels, jaja en als je deze niet gelooft gaan we een ander vertellen.
zo natuurlijk mogelijk, ze zitten dan zakken van mondial, sensas, vde, enz... samen aan het kappen, zelfs brood is niet natuurlijk!
heb firma's die zeggen onze producten zijn puur natuurlijk, ze komen dan af met monstercrab en boterzuur, lachwekkend!
ga nu veel minder ver( afstand) gaan vissen, blijf beetje in de streek, verleden jaar ploegsteert, wedstrijd 6 uur, onze voeders werkten daar niet kregen we te horen dus ja best eens zelf gaan zeker, loot slechtste plaats in hoek, 3 ander leden van club redelijk goed, vist 2de met een 7 tal dikke brasems, 1ste, 2de en 4de plaats voor ons, dus ja en het werkt nog steeds niet! :D
tes maar hoe je het allemaal bekijkt!
hoor veel keer zeggen dat onze voeders goed zijn, kan niet meer doen dan nu dus ja, indien je nu niet content bent maak ze dan zelf zou ik zeggen, ik heb en dat ben ik 100% zeker top enkelvoudige producten, waar wacht je op?
met feeder ben ik 100% zeker dat voeder goed moet zijn maar dat afstand, aas dat je bij heeft, systeem, enz... veel belangerijker is, waar vis jij aan kanten van lichtervelde( zie dat je van lichtervelde bent) met feeder jo881?
vroeger 15 jaar geleden viste ik met sensas, daarna mondial, nu al bijna 10 jaar met de mijne en soms eens vde, als steeds mooie dingen gewonnen, daaraan zie je de visser doet er veel aan!

groeten steve

art
Vip
Vip

Berichtdoor art » 01 okt 2011, 12:51

steve 't is veel te warm om je druk te maken, hoge bomen vangen veel wind, daar zal je moeten leren mee leven, iedereen tevreden stellen is onmogelijk ik kan er ook van meespreken. Onlangs ook eentje die op mijn voeder aan 't afgeven was trok op niks je kent dat..een week nadien zit een visvriend van mij (maar uit een andere streek) naast die gast te vissen en stelt vast dat diene aap met mijn samentelling bezig was zo zie je maar... niks van aantrekken dus en gewoon verder doen, dat doe ik ook, ik ben supercontent als een van mijn vrienden resultaten haalt dat is wat telt de rest is b...shit.

steve 2
Sponsor
Sponsor

Berichtdoor steve 2 » 01 okt 2011, 13:37

ik neem dat zo echt niet op art.
zeg steeds als het goed is laat het weten en als je niet content bent ook, enkel zo kunnen we helpen.
er staan daar 9 soorten huis voeders, meerder toevoegsels, enz..., zou me echt verwonderen dat er daar niks tussen staat die geen meerwaarde heeft.

groeten steve

art
Vip
Vip

Berichtdoor art » 01 okt 2011, 14:16

voor steve: zag vorige week toevallig een goeie Franse wedstrijdvisser mijn vismaat herkende hem direct( zijn naam ontsnapt me) uit Duinkerke die als technieker kwam werken aan de kerncentrale in het Franse Chooz ik was daar aan het vissen met mijne vismaat, hij zag ons vissen en kwam een babbeltje slaan, bleek hij ook bij jou te komen, was zeer te spreken over je voeder, zo zie je maar kleine wereld met mensen die tevreden zijn. Hij zei er bij die kwaliteit vinden wij in Franrijk niet..

clairpoes
Vip
Vip
Lid van: TPM Munsterbilzen
Leeftijd: 64

Berichtdoor clairpoes » 01 okt 2011, 17:54

ik heb nooit voeder van steve gekocht (nog niet, maar zal wel gebeuren) maar wat ik hier gelezen heb tot nu toe , awel chapeau , daar kunnen al die pakken (want hoe vers zijn die nog nu einde seizoen ) van merkvoeders niet aan rieken ,
en wel om volgende reden , deze fabriekanten kunnen onmogelijk heel kort op de bal spelen , wekelijks vers malen maken verpakken en dan nog verkopen , dat is een van de hoekstenen van een goed voeder , verser dan vers als het zou kunnen ,
wil daarom niet zeggen dat fabrieksvoeders brol zijn of slecht , maar staan toch op de 2de rij kwa versheid tegenover steve bv , of andere , ken echter maar ene die nog wat voer zelf maakt (kuipers ittervoort ) maar geen uitgebreid gamma , dus steve zou best als voorbeeld kunnen dienen , ware het niet dat daar heel veel bij komt kijken , zoals zo vaak vermeldt is geweest door deze , en voor een hengelsportzaak is het veel makkelijker om eenvoudig weg te bestellen en in huis hebben , waar de vissers om vragen ,
art, met jouw ervaring , ben zeker dat je zeer goede voer formules hebt en ook een grondige kennis ervan voor deze te gebruiken , je moet ze niet aan oenen geven ,maar aan mensen die respect voor je hebben , zoals ik , ik heb respect voor je alhoewel ik je nooit in levende lijve gezien heb ( maar zal wel ooit komen ) dit heb je van mij bekomen , aan hetgeen je hier schrijft op het forum , voor mij ben je samen met steve en nog anderen , de drijvende kracht om dit forum inhoudelijk op niveau te houden ,
zou zeggen doe zo voort , en kijk niet om ,
de beste stuurlui staan aan wal
de anderen leren door vallen en opstaan , en dankzij hulp van jullie die hier op het forum niet te bedeesd zijn om hun vergaarde kennis te delen
zeker niet ophouden mannen
rene
Een dag niet gaan vissen is voorzeker een verloren dag in je leven!!

steve 2
Sponsor
Sponsor

Berichtdoor steve 2 » 01 okt 2011, 19:34

Ivm kuypers,

tof dat je zegt dat kuypers ook nog enkelvoudige verkoopt, heb hier al veel horen praten over die winkel!
franse klanten die erover praten, wilt wel iets zeggen want is serieus eind rijden voor die mensen!
dacht steeds kuypers = jansens, was mis blijkbaar, verkeerd van mij, ze hebben interessante producten!
weet nu al dat het dat het daar nog zal beteren, zijn volgens mij ook mensen die kwaliteit willen, weet of ken daar niemand!!
wie houd zich daar bezig met voeders?

Groeten Steve

Terug naar “Feeder lokvoer en aas”