Feedervoer

Alles over Lokvoer en aas voor de feeder.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
harpie
Beheerder
Beheerder
Favoriet water: Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Brasem
Lid van: HSV Het Meuntje
Groep: Beheerders
Leeftijd: 68

Re: Feedervoer

Berichtdoor harpie » 01 okt 2011, 20:02

Steve 2,
Is dat zo bijzonder dan?
Er zijn in Nederland meerdere die enkelvoudig verkopen.
Ook bij Rix Baits.
Zie, http://www.rixbaits.com/c-404512/meelsoorten/
Gr,
Harpie

def p
Vip
Vip
Groep: Vips
Leeftijd: 32

Berichtdoor def p » 01 okt 2011, 20:17

ba neen harpie dat is niet uitzonderlijk. Enkelvoudige kan je hier overal kopen, bij sommige zitten de larven er zelfs al in en moet je geen maden meer bijkopen. :D
Daarmee wil ik dus zeggen dat je in elke hengelsportwinkel wel enkelvoudige vind, maar de kwaliteit dat is een ander paar mouwen. Aanbod is ook veel uitgebreider, bij steve vind je dingen waar anderen bijv nog nooit van gehoord hebben. Je kan ook veel in zaad of pelletvorm vinden. En als je er vragen over hebt, gewoon vragen.

steve 2
Sponsor
Sponsor
Favoriete vis: Voorn
Groep: Sponsors+++
Leeftijd: 43

Berichtdoor steve 2 » 01 okt 2011, 20:36

is voor mij zeer bijzonder harpie!
nu heb ik 5 seconden gekeken naar foto's van enkelvoudige, zegt niks harpie, ik zal nu echt niet boffen maar echt we gaan niet vergelijken kwa kwaliteit geen goesting voor!
zal dus niks zeggen, doe zelf de test!
denk wel dat je al lang genoeg vist en je zal ook wel weten hoe het moet zijn, propere, verse en goeie kwaliteit!
ps, hun foto's van bruin broodmeel, pv1, kokos licht, kokos donker, enz... je hebt daarvoor geen foto nodig, kwaliteit moet je ruiken, proeven, zien , echt zal groot verschil zijn!
zal site zeker niet afbreken, indien persoon leeft voor zijn producten wel dan zal het wel super zijn, foto's zien er slecht uit, triestig, je hebt echt wel veel soorten ingredienten, bv coco, is nu eens zeer simpel, word hier ieder week geleverd, ieder week anders, leverancier weet wat ik wil en is dus steeds inorde, moet vers zijn, prijs ja interesseert me niet, wil beste!
zal ook een site hebben binnen enkele maanden, zal mischien voor sommige producten duurste zijn, interseert me terug niet, wil beste zijn en voor betaal je!
woon hier 10 minuten van een reus genaamd deconinck, veel voeders, super goedkoop, is het dan normaal dat ik 1kg verkoop?
echt, indien je het niet gezien hebt wel vergelijk dan niet!
pv1, je zou moeten weten hoeveel ik er al terug gestuurd heb
babycorn, dit jaar een ramp, volgens groothandel 1 die gereclameerd heeft, ik, ja kan er ook niks aan doen hé, wil geen brol, er is maar 1 die babycorn maakt!
zal het maar stoppen, is het niet waard, zal namen best niet noemen van Nederlanders die passeren achter enkelvoudige, is toch raar hé!
hoe kan je nu een foto trekken voor een site als je zorgt voor verse bestandelen, zijn 100% nooit perfect hetzelfde, pv1 veranderd steeds, cooc veranderd steeds, coprah verandered steeds maar dat doen we nu zelf, epiceine veranderd steeds, brood is nooit hetzelfde als je zorgt dat het vers gemalen is.
baby corn, ieder week anders, enz...

groeten steve
http://www.dewedstrijdvisser.be
3e Beker van Vlaanderen vaste stok 2014
2e Beker van Vlaanderen vaste stok 2015
1e Beker van Vlaanderen vaste stok 2016

jo8810
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker
Favoriet water: Vijver
Groep: Geregistreerde gebruikers
Leeftijd: 44

Berichtdoor jo8810 » 02 okt 2011, 09:51

nogmaals ik wil zoals voordien al gezegt steve zijn voeders zeker niet afbreken, heb ze gezien en geconstateerd dat ze compleet anders van samenstelling zijn dan die van een groothandelaar.(in de positieve zin) het enige dat ik bedoelde was dat bij ons op de put een voer met veel toegevoegde geur en smaakstoffen niet zo goed werkt.
mocht ik de kennis van steve hebben dan zou ik weten waarom dit zo is, persoonlijk kan ik er geen verklaring voor geven.
ik geef alleen mee met welk voer ik het meeste succes haal ( niet alleen ik maar de meeste van de club). dat steve na eens de put gezien en geprobeert te hebben een beter voer zal hebben dan de rest bestaat geen twijfel.
aan steve, het was zeker niet de bedoeling om jou aan te vallen, samen kunnen we mss eens bespreken wat wel zou werken.

Maxim
Vip
Vip
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Lid van: Snoekbaars Dessel, Zonnebaars Weelde, Maasvissers Geistingen, FT Bolderberg
Leeftijd: 55

Berichtdoor Maxim » 02 okt 2011, 10:09

Persoonlijk ga ik mee in de gedachten van jo8810, in die zin dat ik ook al heb ondervonden dat de voeders van Steve aan de 'straffe kant' zijn. Vandaar dat ik opteer voor een persoonlijke basis en daaraantoegevoegd een persentage van de voeders van Steve. Hoe wat waar en wanneer hangt van vele factoren af en meer en meer kom ik tot de juiste verhoudingen.
Wat versheid betreft, hierin ben ik toch enigzins van gedacht veranderd. Afhankelijk van welke bestanddelen een samenstelling bevat ben ik steeds meer van mening dat 'supervers' geen echte vereiste is om van een goed voer te spreken.
Tot zo een maand of 2 zijn vele enkelvoudige ingredienten en sommige samenstellingen best houdbaar.
Heb onlangs nog een feederwedstrijd gewonnen midden in de rij op een best moeilijk water. Voer; 1/3de eigen basissamenstelling 1/3de SteveFeeder en 1/3de Babito. Feeder en Babito zijn nu toch zo ongeveer 2 maand oud! Laatste kwart van de wedstrijd telkens een theelepeltje aditief bij in de korf met als resultaat waar de concurentie stilviel nog enkele mooie bonusvissen.

Max

steve 2
Sponsor
Sponsor
Groep: Sponsors+++
Leeftijd: 43

Berichtdoor steve 2 » 02 okt 2011, 19:50

Maxim,
2 maand oud, is kakelvers als je ziet dat vervaldatum nu al tot 2014 vermeld staat.
babito is straf, veel minder straf, feeder is een gewoon proper voedertje met 1 deel babito onder.
lees dan dat je steeds thee lepeltje additief bijsteekt per korf op einde wedstrijd, ja word moeilijk.
brasem, feeder, wedstrijd, brasem vijver, onder deze zit een weinig stof , veel visser steken daarna nog extra bij, bij babito en magic iets meer smaakstof, zijn meest verkochte dus ja...
zou zeggen beter te straf dan te flauw, je kan ze inderdaad gebruiken zoals je zegt maxim aflangen met eigen samenstelling.
vandaag in eernegem een 1st en een 4de plaats, 2de en 3de heb ik geen weet.
beide gewoon brasem met wat gemalen pellets, zegt toch genoeg.
grroeten steve
http://www.dewedstrijdvisser.be
3e Beker van Vlaanderen vaste stok 2014
2e Beker van Vlaanderen vaste stok 2015
1e Beker van Vlaanderen vaste stok 2016

BART VAN DAELE
Vip
Vip
Favoriete vis: Zeelt
Leeftijd: 42

Berichtdoor BART VAN DAELE » 06 okt 2011, 19:04

ik feeder steeds met magic bream puur van steve, steeds goede resultaten, wel recreatief.
als ik kan zet ik me toch dicht bij een andere feederaar, meestal vang ik ze zeker zo goed.
vooral de vochtigheid is erg belangrijk bij het feederen, zeker in diepe kanalen, moet op de bodem uit je kooi gaan en ook niet blijven zitten in het opdraaien,
kwa versheid, ik nam bij steve 5 zakken magic mee, en had er graag nog eentje gehad, geen probleem, ik ga er nog eentje afvullen.
chic ze, wat een service

dvheu
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker
Leeftijd: 57

Berichtdoor dvheu » 06 jan 2012, 06:39

heeft er iemand een tip van een alround voertje vooer gent terneuzen :)
Laatst gewijzigd door dlv op 06 jan 2012, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht samengevoegd naar bestaande topic. Gelieve in het vervolg de zoekfunctie te gebruiken!

dvheu
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker

Berichtdoor dvheu » 06 jan 2012, 12:40

ok bedankt zal wel eens naar ieper gaan wanneer zijn er trouwens opendeur dagen daar :D

colshim1
Vip
Vip
Favoriete vis: Zeelt
Lid van: Feederteam DWV Ieper, FTG
Leeftijd: 47

Berichtdoor colshim1 » 07 jan 2012, 11:21

@dvheu

Weekend van 17/18/19 februari bij Steve in Ieper én zelfde dagen/datum bij Meulenaere in Roeselare , Kan ze mss beide doen ( hooguit 25 km van elkaar ), zijn 2 winkels die hier in de streek een goede reputatie genieten .

mvg

repeltje
nieuwe gebruiker
nieuwe gebruiker
Favoriete discipline: Roofvissen
Favoriete vis: Snoekbaars
Lid van: het snoekje

Berichtdoor repeltje » 27 jan 2012, 12:45

mijn standaard voer voor op de nederrijn
1 kg paneermeel
250 gr havermout (lekker grof en laat een mooi spoor na in de stroming)
1 blikje mais
handje maden
2 handjes gekiemde hennep
1 blikje sardines (eerst door de blender) dit als vervanger van visolie
2 handjes ringers voerpellets 3 mm
1 kopje sweet chilli saus (heet zoet knoflook) dus niet van die op ketchup basis
soms wat geknipte wormen
bij harde stroming een gedeelte klei of leem
bij erg weinig stroming wit of rivierzand (verminderd het plakken)
Heb in de loop der jaren al met van alles gevist, van goedkoop tot duur en met allerlei bijzondere (dure) toevoegingen maar met bovenstaand recept altijd nog bijzonder goede resultaten gehad, en betaalbaar

grtz
Repeltje

Jclaessens
mini gebruiker
mini gebruiker
Favoriet water: Vijver
Favoriete discipline: Karpervissen
Favoriete vis: Karper
Leeftijd: 20

Berichtdoor Jclaessens » 21 mei 2013, 15:36

Hallo,
Ik vraag mij af welk voeder ik het best voor mijn feeder gebruik op stilstaand water.
Is dat goed stevig of eerder een los voertje? Wat draai ik daar het best in? casters, maden,...
groetjes,
JC
Laatst gewijzigd door harpie op 21 mei 2013, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht samengevoegd met bestaande topic, gelieve in het vervolg eerst de zoekfunctie te gebruiken. Tevens de blanco regels verwijderd. Denk aan de forumregels.

McBie
Vip
Vip
Leeftijd: 56

Berichtdoor McBie » 21 mei 2013, 16:36

Method Feeder of Cage/Open Ended feeder... is wel een verschil.
Wat je daarin "moet" draaien is afhankelijk van de soort vis dat je verwacht te gaan vangen.
Een method voertje mag niet te erg plakken, dat moet makkelijk uit elkaar vallen als het op de bodem komt.
Het voer voor een gewone korf kan ietsje plakken maar ook niet te veel, dat voer dient eigenlijk alleen om uw maden/casters/pellets/pieren te vervoeren naar uw visplek.
Cheers... Marc

insano187
Moderator
Moderator
Groep: Algemene moderators
Leeftijd: 36

Berichtdoor insano187 » 21 mei 2013, 19:02

Je past de kleefkracht of vochtigheid van u voer ook aan naargelang de diepte dat je vist en hoe hard het water stroomt.
Wil je op dieper water met de method of gewone korf vissen, dan zal uw voer een beetje meer moeten plakken, of voer nemen dat daar voor dient. Bv: methodvoer voor dieper water is Sonubaits 50/50 method.
Het beste wat je kan doen is uw voertje aanmaken en eens een korfje vullen en dit in een emmer gooien om te kijken hoe snel het voer uit de korf komt. Op deze manier pas je de vochtigheid en of kleefkracht van uw voer aan. Uw voer in uw korf harder of zachter aanknijpen speelt ook een grote rol.
Grtjs

Stoffelman
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker
Lid van: De Molenvissers
Leeftijd: 37

Berichtdoor Stoffelman » 23 mei 2013, 06:21

Gebruiken jullie een sterk geurend voer als method mix?
Hoeveel per kg voer gebruiken jullie dan van een flesje?
Matrix fanatic
Facebook pagina "Kristof Verbeeck Angler"
Link : https://www.facebook.com/pages/Kristof- ... =bookmarks

Terug naar “Feeder lokvoer en aas”