Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Gericht op baars vissen

Alles over Techniek en materialen voor roofvis.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Slafes

Gericht op baars vissen

Ongelezen bericht door Slafes »

Ik hoop hier toch wat meer uitleg te krijgen waarom één en ander niet lukt op de Leuvense vaart.

Ik ben nu al een paar weken gericht op baars aan het vissen maar het gaat niet vooruit. 0 tot 3 vissen op meer dan een uur, daarvoor doe ik het natuurlijk niet.

Ik gebruik een matchhengel, omdat deze lang en soepel is, en je de beten en tikjes makkelijk kan volgen. Ik gebruik lepeltjes in verschillende vormen, kleuren, maten en gewichten. Ik gebruik ook gewoon loodkoppen met haak en daarachter van die kunstwormen, kuntvisjes etc. Ik gebruik ook kleine kunstvisjes die op het watervlak komen alsook visjes die onder het water gaan.

Het lukt gewoon niet!

Met de vaste stok haal je de ene baars na de andere boven, soms echt wel de grotere, maar met het lepeltje totaal niets. Ook al zie je de baars springen als gek achter andere visjes, niets helpt. Heb nu van miserie ook een klein lepeltje gekocht met een visje bij op, en dat heeft zelfs niets effect (dat is eigenlijk voor forel, maar heb nog een forellepeltje liggen, en daar vang ik wel geregeld een baarsje op.)

Vermist een aantal vissers me vertelde dat de baars te vangen is tegen de grond en de lepeltjes soms te licht zijn, ben ik ook nog 1,5-2 gram lood op de draad zelf gaan zetten, waardoor deze bij het traag binnendraaien dus de grond raken afhankelijk van welk soort lepeltje.

Snel lepelen, traag lepelen, NIETS haalt uit. Af en toe voel je eens een tik of volgt er eens een baarsje, maar zelfs dat is een zeldzaamheid. Het rare is dan, als ik anderen hoor dat er daar geregeld momenten zijn dat ze er 30 op een uur vangen. Ik hoor ook andere verhalen, maar ik vind persoonlijk dat ik extreem weinig vang, in verhouding met de hoeveelheid vis dat er op de vaart zit. Overal zie je immers baarsjes zwemmen! Iemand nog wat meer tips om te proberen, of is het gewoon pech hebben? Speelt het uur van de dag een rol etc...

Ik hoop dat ik er nog iets mee vang, anders vliegt die rommel hier buiten en blijft het enkel bij vaste stok vissen.

Dit onderwerp heeft 62 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels