Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Nielse kleiputten

Info over Stekinfo en vangsten van roofvis.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Verwijderde gebruiker 22066

Nielse kleiputten

Ongelezen bericht door Verwijderde gebruiker 22066 »

Ik ben vorig jaar (2015) tijdens de zomer bijna elk weekend gaan kunstaasvissen in de Nielse kleiputten in het natuurreservaat Walenhoek met de bedoeling snoek en baars te vangen.
De vele rietkragen en de hier en daar aanwezige waterplanten maken deze kleiputten zeer aantrekkelijk en veelbelovend om te zien. De meeste kleiputten zijn relatief helder en dus ideaal voor roofvis zou je zo denken.
De twee eerste vissessies waren helaas visloos, maar ik zag de baarsjes wel geïnteresseerd mijn spinnertje volgen.
Dat gaf mij een beetje hoop.
Vanaf de derde vissessie (gemiddeld 3 tot 4 uur) heb ik telkens wel 2, 3 of meer baarsjes van om en bij de 14 tot 20 cm kunnen vangen op dit water. Maar één uitschieter gevangen van 26 cm.
Topdag qua aantallen was 8 baarsjes. Ik heb mezelf toch meestal goed geamuseerd en dat is altijd het voornaamste vind ik.
Wat betreft snoek werden mijn hoge verwachtingen over dit mooie viswater niet vervuld :?
Tijdens deze hele zomer (2015) slechts twee kleine snoekjes van iets meer dan 30 cm kunnen landen en een even klein snoekje verspeeld.
Tegen het eind van de zomer begonnen de waterplanten echt hinderlijk te worden.
Alle gevangen vis werd door mij teruggezet.
Ik ben benieuwd of andere roofvissers ongeveer dezelfde ervaring hebben met dit viswater.
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker 22066 op 06 mar 2016, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Dit onderwerp heeft 80 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels