Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

[Gezocht] Snoekvissers

Plaats hier alle info mbt vissen op roofvis.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieterjan
Vip
Vip
Berichten: 937
Lid geworden op: 30 nov 2008, 18:21
Woonplaats: Wevelgem
Favoriet water: Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Lid van: NVTA, De Wedstrijdvissers Ieper
Groep: Vips
Dierenriem:
Leeftijd: 34

[Gezocht] Snoekvissers

Ongelezen bericht door pieterjan »

Door het INBO en universiteit Gent wordt er een telemetriestudie van snoek in de IJzer opgezet. Hiervoor moeten 20 volwassen snoeken gevangen worden (reeds 3 gevangen, dus nog 17 te gaan). Deze worden dan voorzien van een zender en gedurende 500 dagen gevolgd. Aan de hand van de migratiepatronen kan men dan informatie bekomen om paaiplaatsen en dergelijke al dan niet te verbeteren en of de snoek grote afstanden aflegt of eerder dicht bij zijn territorium blijft.
Hiervoor moeten dus snoeken gevangen worden en zijn dus snoekvissers nodig. Al wie geïnteresseerd is moet maar iets posten of een pb sturen, dan breng ik je in contact met de mensen die het onderzoek leiden.
De volgende vissing is op zaterdag 18 december en er wordt afgesproken om 8u aan het spaarbekken in nieuwpoort (bloso). Er wordt gevist van op het spaarbekken (dit dan wel met een eigen boot), maar tot waar weet ik niet meer, ik dacht een stuk over diksmuide.
Dus als je geïnteresseerd bent om mee te helpen, laat maar iets weten! De snoek dankt u!

Dit onderwerp heeft 30 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels