Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Economie

Hier kan je discussiëren over onderwerpen die weinig met vissen te maken hebben (hou het netjes).
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marc
Vip
Vip
Berichten: 1481
Lid geworden op: 29 dec 2003, 21:15
Woonplaats: Gent
Favoriet water: Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Voorn
Lid van: Vrije Vissers Gent
Groep: Vips
Dierenriem:
Leeftijd: 62

Economie

Ongelezen bericht door marc »

Zoals Doentjes voorstelde, het economisch aspect dat ter sprake kwam in het onderwerp "Rizov dobbers" hier wat verder bespreken.
Ik begrijp Tim zijn redenering dat "iedereen moet leven", maar begrijp Dundee en anderen hun standpunt nog meer!
Al jaren worden zeer vele artikelen (en dan spreek ik niet alleen over de dobbers, maar over honderden andere artikelen die we dagelijks gebruiken) in de lage loon landen geproduceerd, maar hier wel verkocht aan prijzen alsof ze hier zijn gemaakt! Wie kan daar nu niks tegen hebben!
Onze jobs worden al jaren weggerukt omdat de werkgevers meer winst wensen te maken!
Ergens begrijp ik dat wel dat ondernemers wensen geld te verdienen door investeringen te doen in buitenland, maar moeten ze dat daarom doen op deze manier?
Als ze hier bv 100% winst maakten en door naar het buitenland te gaan en hier alles te verkopen aan onze prijzen, 400%. Waarom verkopen ze het hier niet met 200% winst en dan kunnen wij het ook goedkoper aankopen en zullen we niet moeten gaan zoeken naar waar het nog goedkoop te verkrijgen is!
Is het dan niet ergens normaal dat we, zelfs in onze hobby, gaan zoeken naar de "goedkoopste" oplossing voor alles? Men heeft ons wel zo gemaakt!
Als je het internet raadpleegt over gelijk welk artikel, dan val je omver van de prijsverschillen. En dan spreek ik nog niet over de Aziatische landen, maar ook al over de Europese landen.
Waar staan we met het verenigde Europa? Als de mensen van de deelstaten elkaar beconcurreren door de loonverschillen? Waarom is het ene sociaal stelsel een melkkoe en in andere landen is er geen deftig sociaal stelsel aanwezig! Voor mij is Europa (en misschien ga ik volgens vele nu wel kort door de bocht) één luchtbel.
Veel dikbetaalde ambtenaren die zeer weinig realiseren en mekaar constant (in het belang van hun eigen land of zichzelf) tegenwerken.
Graag reacties :D
Groeten,
Marc
Groeten uit Gent

Dit onderwerp heeft 15 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels