Leuke verhaaltjes!

Hier kan je discussiëren over van alles en nog wat, maar vooral over onderwerpen die weinig met vissen te maken hebben (hou het netjes).
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
tony king
Vip
Vip
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Voorn
Lid van: team de bollekes, team carpcrew aalst
Groep: Vips
Leeftijd: 35

Re: Leuke verhaaltjes!

Berichtdoor tony king » 15 jul 2006, 09:15

de donderdag had ik wedstrijd op een niet al te groot waterke waar veel karperkes en brasems zitten,kwas wat klein karpertjes aan het vangen toen ik plots een dikker beestje aankreeg hij of zij :lol: vertrok als een pijl richting midden met als gevolg heel de lijn kwijt,na efkes te hebben gevloekt een nieuw lijntje gemonteerd en uitgepijld te hebben was ik terug aan het vissen,10tal minuten later terug een dikkere vis aan en deze heb ik wel weten vangen en het was de zelfde vis die mij kapot getroken had dus heb ik mijn dobberke enzo terug.het was nen domme vis die 2maal beet en honger had blijkbaar :lol: :lol:
was de eerste keer dat ik zo iets meemaakte

deararchery
gebruiker
gebruiker
Favoriet water: Vijver
Favoriete discipline: Karpervissen
Favoriete vis: Karper
Lid van: L' Amicale du Pachy
Groep: Geregistreerde gebruikers
Leeftijd: 45

Berichtdoor deararchery » 17 jul 2006, 21:08

Toen ik 10 was en mijn zus 8(ondertussen 25 jaar geleden) waren we samen met pa op een zondagnamiddag aan het vissen in de Damse vaart.Ik was toen al vrij fanatiek bezig en verloor mijn pennetje niet uit het oog om niet één voornbeet te missen .Zus en pa echter legden hun lijn in op paling en gingen wandelen en praten met andere vissers.Zo gebeurde het die dag dat ze na een uurtje terugkeerden en ontdekten dat zus haar dobber onder was;bij het opheffen van de lijn bleek er een colablik aan te hangen en ik moest het kleinood verwijderen besliste pa.Groot was onze verbazing toen bleek dat er toch een piepkleine gehaakte paling binnenin zat.Iets wat we allen nog vaak eens ophalen.
Mvg,mario
Mario,Adegem
Fishing is fun,catching fish is an art!!!

Red Wodka
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker
Favoriet water: Vijver
Leeftijd: 41

Berichtdoor Red Wodka » 18 jul 2006, 08:51

En tiental jaartjes geleden ging ik eens vissen met mijn oom (eigenlijk was hij een beetje mijn leermeester toen ik op 8 jarige leeftijd begon met vissen) het was een zonnige dag en we vingen toch nu en dan visjes hoeveel weet ik niet meer hoor.Maar nadat we al enkele uurtjes bezig waren kreeg mijn oom een eigenaardige beet en had veel moeite om het diertje binnen te krijgen.Toen het dichterbij kwam sloeg onze verbazing meer en meer toe.Hij had namelijk een schildpad gehaakt en dat op een vijver.Dit hadden we natuurlijk nog nooit meegemaakt.We vermoeden dat mensen een schildpadje hebben gekocht zo om in huis te zetten in zo'n bakje iedereen kent die wel zeker en dat dat diertje te groot werd en dat ze dat dan in die vijver hebben losgelaten
Dat is denk ik wel de meest eigenaardige ervaring die ik heb meegemaakt
Grtz

Wim Reynders
Vip
Vip
Favoriet water: Kanaal
Favoriete vis: Brasem
Lid van: Goudvisje Diest
Leeftijd: 26

Berichtdoor Wim Reynders » 18 jul 2006, 10:23

haha red wodka zo hebben wijzelf eens een schildpad in een vijver gezet.... hier het hele verhaal: zo hebben ik en een paar vrienden eens een schilpad gevonden toen we aan het fietsen waren in het veld...die zat daar gewoon int midden van het veld en nergens geen water te bespeuren... ok we konden dat beestje daar niet laten zitten dus hebben we dat mee naar mijn thuis genomen en de buren (ondertussen al veel belangstelling voor onze vondst) zeiden dat het om een roodwangschildpad ging en die leeft enkel in water... ik meteen het dierenhulpcentrum gebeld en vragen als ze die zouden komen halen zo als ze overal doen op de tv :? maar die zei mij dak het beestje moest gaan brengen... kan maar moeilijk met een schildpad onder de arm ff naar opglabeek fietsen eh... dus hebben we hem thuis gezet in zo ne hele grote wasmand met wat sla en water en ne baksteen waar hij op kon zitten.... die zat dat daar medunkt ferm goed :wink: en eten dat die deed :shock: en toen kwam pa savonds thuis en die kwam ook op het idee net zoals de post hierboven om hem in de vijver te zetten.... zo gezegd zo gedaan want konden dat beest maar moeilijk houden... en daar had het nog een kans... en nu zit die schildpad schoon in onze vijver en naart schijnt is er ferm groot geworden volgens sommige mensen die hem gezien zouden hebben :P

grtz wim
Goudvisje Diest :D :banana:
Hengelsport Lemmens: Alles voor de visser
Hasseltsestraat 52-54
3290 Diest
Tel:013/312308

Grijpenvisser
nieuwe gebruiker
nieuwe gebruiker

Berichtdoor Grijpenvisser » 25 jul 2006, 00:06

K heb een paar niet al te straffe en gelijkaardige verhaaltjes.

Deze gaan terug van als ik een jaar of 12 a 13 was.

1. K zat in Wever te vissen en k had al een 4 tal uur niks gevangen. Het was mooi weer en ik zat lekker met mijn vaste stok in de lommer. K was lichtjes weg aan het zakken (dutje) en opeens *flup* mijn stok uit men handen. Mijn stok is de hele vijver eens rond gegaan en dan tot stilstand gekomen. Een karper visser heeft dan met zijn werphengel hem binnen gehaald. Di dag is ne maat van mij hetzelfde overkomen.

2. Teug in Wever we hadden van heel de dag niks gevangen en waren aan het inpakken. K zag in een hoek van de vijver een karper even boven komen en weer weg duiken. K was nachos aan het eten en kreeg opeens het idee om een stukje nacho met dipsaus aan de haak te doen en even te proberen... en ja hoor k had vrijwel meteen een karper van, 2,5 kg aan de lijn. Mijn dag was dan al bij al nog goed.

3. Ne maat van mij heeft op ne vijver eens een mossel gevangen. K weet nimeer hoe die soort noemt, maar het zijn er heel grote.
Fishing rules!

witvisser
nieuwe gebruiker
nieuwe gebruiker

Berichtdoor witvisser » 26 jul 2006, 15:38

dat is natuurlijk spijtig als ge 2de bent met 50gram tekort maar ik ken het ook al is meegemaakt ale dat tekort kome hé van de gramkes maar van het visverhaal

levi
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker
Lid van: De Nieuwe Lippers, Team Kempen
Leeftijd: 33

Berichtdoor levi » 31 jul 2006, 19:05

awel, gistere toen ik wedstrijd aan het vissen was.Ik was goed aan het vangen ongeveer zo' 30 - 40 cm uit de kant.Ik krijg beet, sla aan.t was een brasem. Maar wat doet die vis nu??? Dieje platte sprong gewoon uit het water recht de kant op.Dus moestek mene vis in de kant gaan hale tussen t gras. Iedereen ma lachen, maja maakt da maar es mee.Is wel tof :lol:

steve 2
Sponsor
Sponsor
Groep: Sponsors+++
Leeftijd: 44

Berichtdoor steve 2 » 30 dec 2007, 19:20

Vanadaag voor de eerste keer mijn nieuwe stok gaan testen op de leie, colmic 207.
Ik vangde nu en dan een vis en plots steek ik mijn stok achteruit en trek 5delen af en de laatste 3 delen rollen gewoon het water in en onmidelijk onder! :shock:
Kdacht amai een nieuwe stok en de 3 laatste delen zijn al weg, ik direct een voelen hoe diep het was in de kant, minimum 3 meter dus erin gaan was al geen optie!
Er stond ook nog eens veel stroming dus ik mocht het vergeten dacht ik, pascal van het forum was er ook!
Dan gebeld achter iemand anders van forum, vincent en die kwam na 1u toe met een ankertje met 3 haken aan met een touw, na 2 worpen was het al bingo de stok terug!
Vanaf nu zal er steeds zo een ankertje in auto liggen!! :lol:

groeten

Laurens
BK Jeugd 2007+2010
BK Jeugd 2007+2010
Lid van: Mdm-Garbolino
Leeftijd: 24

Berichtdoor Laurens » 30 dec 2007, 19:44

steve 2 schreef:Vanadaag voor de eerste keer mijn nieuwe stok gaan testen op de leie, colmic 207.
Ik vangde nu en dan een vis en plots steek ik mijn stok achteruit en trek 5delen af en de laatste 3 delen rollen gewoon het water in en onmidelijk onder! :shock:
Kdacht amai een nieuwe stok en de 3 laatste delen zijn al weg, ik direct een voelen hoe diep het was in de kant, minimum 3 meter dus erin gaan was al geen optie!
Er stond ook nog eens veel stroming dus ik mocht het vergeten dacht ik, pascal van het forum was er ook!
Dan gebeld achter iemand anders van forum, vincent en die kwam na 1u toe met een ankertje met 3 haken aan met een touw, na 2 worpen was het al bingo de stok terug!
Vanaf nu zal er steeds zo een ankertje in auto liggen!! :lol:

groeten

Gebt nog sjans gij
zate der geen clean caps op misschien? :o

Adriaan
Vip
Vip

Berichtdoor Adriaan » 30 dec 2007, 19:54

gebt geluk da ze niet met de stroming meegingen hé..

steve 2
Sponsor
Sponsor
Groep: Sponsors+++
Leeftijd: 44

Berichtdoor steve 2 » 30 dec 2007, 19:55

Neen was nieuw en nog geen tijd gehad!

Nu is hij wel al gedoopt hé! :lol:

groeten steve

canadavisser
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker
Leeftijd: 66

Berichtdoor canadavisser » 30 dec 2007, 21:04

Hoe schoner da ge zijt hoe meer chance da ge heb
Dat zeggen ze bij ons, dus Steve ge hebt uw paasgeschenk al gehad zenne.

Groetjes en plezier met de nieuwe stok.

canadavisser
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker
Leeftijd: 66

Berichtdoor canadavisser » 30 dec 2007, 21:12

Ben eens gaan vissen,kreeg regelmatig beet en toen kwam de beet van een zeelt, vis geland, handen vol slijm,goed afgeschut en toen plof trouwring mee in t'water,nog naar geschept, nen gast aangesproken die met zijn duikerspak en flessen aan is gaan zoeken,alles hopeloos. Heb het nogal moeten uitleggen als ik thuis kwam. Ze plagen mij der soms nog mee ,da ze ne lauw hebben zien zwemmen met nen trouwring aan.javascript:emoticon(':oops:')
Beschaamd/Embarassedjavascript:emoticon(':lol:')
Lachen/Laughing

Adriaan
Vip
Vip

Berichtdoor Adriaan » 30 dec 2007, 21:16

ja euchm.. : :|
vandaag heb ik achter men lancé gedoken met men kleren aan. Karper aan lijn maar spoel zat te vast
Hengel zat in zo'n kokersteun maar die zat te los en hengel floep weg.. Kleren nat tot aan de nek. :oops:
Mja het is geen toeval,val wel elk jaar wel ENE keer is in de put. Dit jaar nog niet voorgehad dus moest wel gebeuren op de voorlaatste :shock:

HBI-ijzervallei
nieuwe gebruiker
nieuwe gebruiker
Lid van: hbi.be
Leeftijd: 45

Berichtdoor HBI-ijzervallei » 30 dec 2007, 21:18

Op de vestingen rond Ieper:

klein kreeften van zo'n 10 cm lang op vanalles en nog wat
op regenworm bij paling vissen
op voorn bij snoek vissen