Leuke verhaaltjes!

Hier kan je discussiëren over van alles en nog wat, maar vooral over onderwerpen die weinig met vissen te maken hebben (hou het netjes).
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Pjotter
mini gebruiker
mini gebruiker
Favoriet water: Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Voorn
Groep: Geregistreerde gebruikers
Leeftijd: 54

Re: Leuke verhaaltjes!

Berichtdoor Pjotter » 14 aug 2015, 12:40

Het is in 1997 gebeurd.
Mijn reeds overleden vismaat en ik zaten op Bichterweert in Rotem te vissen met de vaste stok.
Tegen de avond aan merk ik dat de roofvis begint te jagen.
Vaste stok opgeruimd en met de werphengel en redelijk grote shads een 150 meter verder gaan vissen.
Robby mijn vriend bleef nog wat met de vaste stok vissen.
Na een paar keer ingeworpen te hebben prijs, grote snoekbaars maar deze komt los.
De volgende ingooi van het zelfde. Toen op een 20 tal minuten vang ik er 2. Ik zat recht op een school snoekbaarzen.
Robby ook met de werphengel erbij en op 2 uurtjes hadden we er 8 en nog verschillende losgekomen.
Nu vis ik alleen nog maar voor de sport, maar in die tijd gingen ze eerst de diepvries in en daarna in de pan.
's Avonds had mijn vrouw nog al eens de neiging om ons wat eten te brengen aan het water. Ik wist dat in onze auto een fototoestel lag. Toen de vrouw arriveerde ik het fototoestel gaan halen. De 8 snoekbaarzen op een stok gereigd en Robby en ik zo fier als een gieter aan iedere kant van de stok. En de vrouw maar foto's trekken.
Robby woonde met zijn ma en jongere broertje samen. Hij thuis: Ma Peter en ik vandaag 8 snoekbaarzen gevangen.
Zij hem aan uitlachen en geloofde hem niet (het was zomer 97' en onze visdagen ervoor waren geen succes).
Waar zijn die dan? Bij Peter in de diepvries Gisa (mijn vrouw) kan die lekker op Italiaanse wijze klaarmaken.
Toch dachten ze dat hij aan het zwanzen was. Wacht maar Peter zijn vrouw heeft foto's getrokken als die ontwikkeld zijn heb ik het bewijs (was toen nog met filmrolletjes niet digitaal). Wij paar weken erna aan de vrouw
gevraagd hoe het zat met het ontwikkelen van de foto's. En toen kwam de aap uit de mouw er zat geen rolletje in. Robby heeft nooit het bewijs aan zijn moeder en broertje kunnen tonen, en mijn vrouw heeft hare stunt nog lang moeten aanhoren!
Groetjes, Peter

sjoerelke
nieuwe gebruiker
nieuwe gebruiker
Favoriete vis: Brasem
Leeftijd: 59

Berichtdoor sjoerelke » 13 sep 2016, 19:16

Velen zullen zeggen: dat is een oude mop, maar ik zweer dat het mij echt overkomen is.
Op een mooie dag, jaren geleden, zit ik samen met mijn maat te vissen aan de Leuvense Vaart. Kenners weten dat er langs het jaagpad, dat opengesteld is voor wandelaars en fietsers, nogal veel passage is. De vis was slecht "ter beet" en het was sukkelen om een schub boven te halen. Een van die fietsers was gestopt en bleef kijken zonder iets te zeggen. Evenwel, bij elke mislukte actie van mijn maat en ik (een beet niet gezien of een gat in het water slaan), loosde de kijker een diepe zucht en hoorden we "tsk tsk tsk" van tussen zijn lippen komen. En dat bleef maar duren. Zeker meer dan een uur bleef hij daar staan, en maar zuchten en doen.
Op een bepaald moment werd het mijn maat te veel. Hij draaide zich om op zijn bak en vroeg aan de kijker: "Zeg vriend, zou je zelf geen stok gaan kopen en beginnen te vissen?" Waarop die gast zegt: "Ja, maar daar heb ik geen patience voor...". Om een uur achter onze rug te staan "moorsen" blijkbaar wel.
Beter 1 vis aan de haak, dan geen haak...

kombucha
Sponsor
Sponsor
Groep: Sponsors+++
Leeftijd: 56

Berichtdoor kombucha » 03 feb 2017, 16:44

Paar jaar geleden eens gaan snoeken met drie man op de steenberg in Erpe-Mere.
Het was koud en we hadden maar een paar aasvisjes kunnen vangen. Mijn maat zijn vader van voor in de 60, een zeer ervaren visser heeft zo over alles zijn gedacht.
Op een bepaalde moment draai ik mijn lancé in om de aasvis te controleren en wat zie ik, kom je maar één keer in je leven tegen, er heeft zich een bliekje vast gezwommen tegen mijn haakpunt zodat er twee visjes aan mijn haak hangen. Sta daar met mijn maat wat naar te kijken en we lachen wat af, want wie kont dat nu tegen???
Komt zijn vader zo kalmweg afgewandeld en zegt zo van: we hebben al zo weinig visjes, dus ge moet er maar eentje aanhangen. We hebben ons plat gelachen.
Vang je?

Randy
Vip
Vip
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Favoriete vis: Zeelt
Lid van: Palingvrienden, de linievissers
Groep: Vips
Leeftijd: 34

Berichtdoor Randy » 13 mar 2017, 10:01

Vorige zomer mooi weer, en goed in vis tijdens wedstrijd. Heb ik toch even raar staan kijken. Ik heb dus dit nooit eerder meegemaakt vis vast aan mijn lijn en niet gehaakt.
Ik had hem gestropt rond de kop net achter de kieuwen. Haak had net onder mijn lood rond de lijn gezet. Deze vis laat mij de wedstrijd winnen. Voor de fans van Gaia, brasem had geen blijvende schade.

Erik67
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Favoriete vis: Zeelt
Leeftijd: 49

Berichtdoor Erik67 » 18 apr 2017, 15:52

froempje schreef:Toen ik een jaar of 12 was, was ik aan het vissen op paling met een hele grote haak, hoe ik het gedaan heb weet ik niet maar bij het gooien zat de haak los door mijn lip. Draad afgeknipt en naar spoed.
Jaar daarna of zo stond te vissen en moest plassen, kreeg beet toen en verschoot resultaat piemeltje tss mijn rits en bloede fel, jup naar de spoed met rode kaken natuurlijk. :oops:

Ik heb dat vorig jaar gehad, ik moest plasje maken en ga achter een haagje staan, wat ik niet gezien had is dat daar ook brandnetels welig tussen stonden.
Dus ik rits open de gigapiemel eruit 8) 8) 8) en toen een windstoot een brandnetel tegen mijn kroonjuweel.
Ik kan je vertellen uren heeft het gepikt en pijn gedaan.

jeffry12
Moderator
Moderator
Favoriete vis: Voorn
Groep: Algemene moderators
Leeftijd: 64

Berichtdoor jeffry12 » 18 apr 2017, 16:06

Wrijf hem al jaren elke morgen in met brandnetels, is zeer goed voor de bloeddoorstroming.

Terug naar “Babbelbox”