Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Vestinggrachten Ieper

Allerlei info en vangstmeldingen met de vaste hengel (vijvers, openbare wateren, buitenland).
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
steve 2
Vip
Vip
Favoriet water: Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Voorn
Groep: Vips
Dierenriem:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Vestinggrachten Ieper

Ongelezen bericht door steve 2 »

rondom ieper hebben we dus grachten, 10 jaar geleden enorm visrijk!
veel voorn, kleine brasem, beetje karper, beetje dikke brasems, zeelt, enz.
er werden vele wedstrijden georganiseerd, was een technisch water , veel kleinere vis mooie gewichten, veel vissers.
plots kwam aalscholver, werd gewoon leeg gevreten in 2 jaar tijd, ooit werd je kampioen met 100kg nu en laatste jaren met 15 kg! :?
ieder jaar word er hopen opgezet, steeds dikke vissen want ja aalscholver.
iedereen wilt er voorn maar als je deze niet kan beschermen heeft dit in mijn ogen geen nut!
dit jaar hebben ze er voor 16000 euro vergunningen verkocht, dus dat wilt zeggen veel vissers!
karper is er goed vertegenwoordigd, rest gaat sterk achteruit!
nu komt het!
juist vergadering gehad, schepen, groen, vvhv en enkele plaatselijke vissers.
ze gaan helft van inkomen van premies die normaal moest gaan aan bepoten ( we gingen massaal voorn opzetten en deze door groep van vissers proberen in de winter te beschermen) geven aan een vis onderzoek die gedaan word door vvhv, wilt zeggen kijken wat op zit, of vis in goede gezondheid is enz...
8000 euro!! :shock:
vis nu 30 jaar op dit water en weet perfect wat er gebeurd is, nu nog dit, 8000 euro voor wat?
is belangrijk wat ze gaan doen maar zoveel geld?
zat vol van de gezonde vis, eigen kweek, leeg gevreten, nu gaan ze in plaats van geld te besteden aan belangrijke dingen zoals bescherming van vis en opbouw van normale populatie eerst nog eens een afvissing doen van 8000 euro!
pff ik weet soms niet meer wat ik allemaal moet denken !
mijn vraag was wat voor nut heeft zo'n test, als je nu probleem van aalscholver kent, als je geen kleine vis meer kan vangen, ja is toch simpel, en wat als ze nu geen voorn gaan opvissen met hun test, wat dan, bepooten zeggen ze dan, ja en terug laten wegvreten!
met wat zijn we in godsnaam bezig?

steve
http://www.dewedstrijdvisserwebshop.be
3e BVVL vaste stok 2014
2e BVVL vaste stok 2015
1e BVVL vaste stok 2016
2e BVVL vaste stok 2017
3e BVVL vaste stok 2018
Top seizoen 2018!

Dit onderwerp heeft 111 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels