Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Bekaertvissers Wevelgem

Allerlei info en vangstmeldingen met de vaste hengel (vijvers, openbare wateren, buitenland).
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fishfreaky
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 jan 2010, 10:50
Woonplaats: Menen
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Karper
Lid van: De Loze Vissers, Pecheur Halluinoise pêche à la ligne
Groep: Geregistreerde gebruikers
Dierenriem:
Leeftijd: 36

Bekaertvissers Wevelgem

Ongelezen bericht door fishfreaky »

Gisteren, na 7 jaar geen wedstrijd meer gedaan, heb ik deelgenomen aan koningvissen bij de Bekaertvissers in Wevelgem.
Had de voorbije weken een aantal keer geweest en zoals op vele vijvers zou het nummertje een belangrijke rol spelen.
Ik had het geluk om een goed nummer te hebben en velen zeisen dat ik kans maakte op winst. De druk nam toe want deze nummer had ik nog gevist.
Na alles klaar te zetten en goed uitpeilen was er een probleem met mijn voer. Die ik jammer genoeg niet meer kon oplossen. Ik begon aan de wedstrijd met gedachte niks ter verliezen heb hier alles te winnen.
Na een heel moeilijke start een half uur zonder niks begon ik wat stress te krijgen.
De eerste tik was direct bingo dikke karper helaas gebroken lijn. Niet goed voor de moraal.
Besloot om door te doen met boord en kreeg dan 10 minuten later een karpertje inde net rond 2 kilo.
Maar had wat achterstand op mijn naaste buur en overbuur.
Na 1 uur besloot ik om verderop te vissen en daar nam ik 4 kleine karpers na mekaar. Ik was terug in de goeie richting.
Het tweede uur besloot ik terug een half uurtje boordvissen en nam 2 karpers rond 3 kilo maar brak opnieuw op een dikke karper van rond de 6 kilo.
Na 2u30 zat ik met een achterstand van ongeveer 5 kilo. Ik moest een keuze maken die beslissend zou zijn.
Ik besloot dan een uur exclusief verte vissen eerst nam ik kleine voorns wat niet goed genoeg was want in dezelfde periode nam mijn buur in dit uur een dikke karper rond de 6kilo en overbuur nam de ene kleine karper na de andere.
Ik gaf niet op en veranderde van aas en aasaanbieding en nam 10 kleine karpers en mini brasem.
Het laatste anderhalf uur zou beslissend zijn. Ik besloot om terug een half uur boordvissen en nam daar 2 karpers van 3 kilo. En terug een dikke karper kwijt.
Ging terug wat verder vissen en was terug bingo nam de ene karpertje na de andere maar toen begon het hard te regen en ving niks meer.
Laatste half uur moest ik noodgedwongen op boord vissen.
Nam de laatste kwartier een mooie giebel en de laatste minuut was er terug een dikke karper aan de lijn. Maar helaas schoot hij af.
Bij het eindsignaal had ik wat gemengde gevoelens. De weging zou het zeggen.
Ik klopte uiteindelijk mijn overbuur met 100 gram en ben koning geworden.
Fantastisch om zo terug te starten maar moet nog heel wat verbeteren.
Want de volgende wedstrijden zullen de anderen mij in de mot houden.
Volgende wedstrijd 1 oktober koppelvissing tegen Slipskappelle. Ben eens benieuwd.
Laatst gewijzigd door Admin op 10 sep 2017, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Blanco regels verwijderd (cfr. Forumregels)!

Dit onderwerp heeft 15 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels