Hengelclubs & hun website

Interessante hengelsport gerelateerde linken of promoot je eigen hengelsport website.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Enkel Hengelsport gerelateerde linken!
esperto
Vip
Vip
Groep: Vips
Leeftijd: 25

Hengelclubs & hun website

Berichtdoor esperto » 15 mar 2011, 23:03

Vinden jullie het belangrijk dat een hengelclub tegenwoordig een website heeft?
En zo ja, wat zijn de grootste struikelblokken bij het opstellen en onderhouden van die website.
Is dat bij clubs die geen website hebben een weloverwogen keuze of heeft men gewoon geen website omdat men niemand vindt in de club die dat kan doen of niemand bereid is dat wat te leren,...
Wat ik immers erg veel zie is dat er heel wat clubs zijn die wel een website hebben maar deze volledig gedateerd is.
Zijn er eigenlijk clubs die hun leden informeren dmv mails?
Bezoek http://www.dewedstrijdvisser.be
Een vat vol geleerdheid is nog geen druppel wijsheid waard

koen gijsels
Vip
Vip
Favoriet water: Vijver
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Brasem
Leeftijd: 50

Re: Hengelclubs & hun website

Berichtdoor koen gijsels » 15 mar 2011, 23:40

Ik onderhoud eigenlijk de website van drie verschillende clubs. Ook nog van een hengelsportwinkel. Ik heb ze wel zo gemaakt dat alles wat op elkaar lijkt, zodat ik niet te veel werk heb. Ik tracht ze up tot date te houden door onder andere de uitslagen zo snel mogelijk te plaatsen. Email gebruik ik niet om de leden te informeren. Dat is eigenlijk nog een goed idee.

harpie
Beheerder
Beheerder
Favoriet water: Kanaal
Lid van: HSV Het Meuntje
Groep: Beheerders
Leeftijd: 68

Berichtdoor harpie » 15 mar 2011, 23:49

Als je de website maar consequent bijhoudt, dan zit er weinig werk in en de leden blijven optimaal geïnformeerd.
Wij hebben 2282 leden, waar wij geen mailadressen van hebben.
Dus, per mail benaderen is moeilijk.
Gr,
Harpie

froempje
Vip
Vip
Favoriete vis: Voorn
Leeftijd: 55

Berichtdoor froempje » 15 mar 2011, 23:54

Ik heb een blogje gemaakt voor onze club op vraag van de voorzitter en probeer mijn best te doen ervoor wel word iedereen nog eens geinformeerd via mail of telefonisch indien ze geen internet hebben,zo zijn er toch nog een paar die geen computer hebben.

Tim1995
Vip
Vip
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Lid van: De Lane Vissers, Deltavisser HVVB
Leeftijd: 21

Berichtdoor Tim1995 » 16 mar 2011, 13:51

Vanaf dit jaar ook een eigen blog van de club dat ikzelf zal proberen up-to-date te houden.
Struikelblokken zijn er niet echt, je weet op voorhand dat daar tijd in zal kruipen, maar ik doe dat graag en is leuk als mensen van de club hun uitslagen en enkele foto's is kunnen bekijken online.
Via mail doe ik niet, omdat je dan meer werk hebt met het beantwoorden, ze kunnen altijd een reactie plaatsen of vragen stellen.

esperto
Vip
Vip

Berichtdoor esperto » 16 mar 2011, 14:08

Ik weet ook dat mail geen totale vervanger is, omdat er nog steeds mensen zijn die geen computer hebben. Maar het zou wel een kostenbesparing kunnen zijn. De kostprijs van een brief is tegenwoordig toch ook niet meer goedkoop, dus daar kan wat 'bespaard worden'.
Blogs zijn inderdaad interessant, maar hebben wel de neiging om na verloop van tijd chaotisch en onoverzichtelijk te worden. Zeker omdat standaard blogprogramma's niet gemaakt zijn voor dat soort doeleinden. Een heel uitgebreid programma als wordpress leent zich daar dan wel weer toe omdat men daar ook naar ontwikkeld heeft. Ook wordpress is gratis en even laagdrempelig als bijvoorbeeld skynetblogs. Op een halve dag kan je volgens mij iedereen die al een computer heeft gezien dat leren. Wordpress biedt echter wel veel meer 'doorgroeimogelijkheden' en is -nog beter- reclamevrij en gratis. Je hebt wel een webdomein nodig, maar dat heb je al voor een euro of 17, met nederlandstalige support! Het grote voordeel natuurlijk tov een zelfgeschreven website is de onderhoudstijd.
Ook de grotere visinstanties zoden misschien beter iets als wordpress gebruiken om oa uitslagen online te plaatsen ipv een hypermoderne website te lanceren en daar vervolgens de komende 5 jaar niets aan te veranderen.

harpie
Beheerder
Beheerder
Favoriet water: Kanaal
Lid van: HSV Het Meuntje
Groep: Beheerders
Leeftijd: 68

Berichtdoor harpie » 16 mar 2011, 14:35

Dit doet Sportvisserij Nederland voor de verenigingen,
Sportvisserij Nederland ontwikkelt op dit moment een bijzondere service voor haar aangesloten hengelsportverenigingen: gratis professionele websites. Hiermee voldoet de belangenorganisatie aan een grote behoefte bij hengelsportverenigingen. De opzet bestaat uit,
• Eigen professionele en flexibele uitstraling
• Eenvoudig en veilig online beheren
• Veel functionaliteiten voor beheerders én gebruikers
• Wedstrijdmodule, nieuwsmodule, viswater presenteren, formulieren, beheerrechten, enz.
• Gratis!
Gr,
Harpie

Tim1995
Vip
Vip

Berichtdoor Tim1995 » 16 mar 2011, 15:12

esperto schreef:Ik weet ook dat mail geen totale vervanger is, omdat er nog steeds mensen zijn die geen computer hebben. Maar het zou wel een kostenbesparing kunnen zijn. De kostprijs van een brief is tegenwoordig toch ook niet meer goedkoop, dus daar kan wat 'bespaard worden'.
Blogs zijn inderdaad interessant, maar hebben wel de neiging om na verloop van tijd chaotisch en onoverzichtelijk te worden. Zeker omdat standaard blogprogramma's niet gemaakt zijn voor dat soort doeleinden. Een heel uitgebreid programma als wordpress leent zich daar dan wel weer toe omdat men daar ook naar ontwikkeld heeft. Ook wordpress is gratis en even laagdrempelig als bijvoorbeeld skynetblogs. Op een halve dag kan je volgens mij iedereen die al een computer heeft gezien dat leren. Wordpress biedt echter wel veel meer 'doorgroeimogelijkheden' en is -nog beter- reclamevrij en gratis. Je hebt wel een webdomein nodig, maar dat heb je al voor een euro of 17, met nederlandstalige support! Het grote voordeel natuurlijk tov een zelfgeschreven website is de onderhoudstijd.
Ook de grotere visinstanties zoden misschien beter iets als wordpress gebruiken om oa uitslagen online te plaatsen ipv een hypermoderne website te lanceren en daar vervolgens de komende 5 jaar niets aan te veranderen.

Ik heb zowel een skynetblog als wordpress, die skynetbog is inderdaad rommelig om nog maar te zwijgen als je een slide wil maken. Dan ben ik per toeval het blog van Gino tegen gekomen (Topblog trouwens :wink:) en heb dat dan ook eens geprobeert, in het begin is het even zoeken, maar na een paar keer wat respons met Gino te hebben gehad zou ik geen ander meer willen. Om een slide te maken upload je gewoon je foto's en selecteert "slide". Hup, en je hebt een mooie diavoorstellig.
In onze club hebben wij niet echt veel contact nodig met elkaar, wij zijn een kleine groep die allemaal vrienden onder elkaar zijn en af en toe is bellen met elkaar en als er iemand een datum of zo wil herzetten bespreken we dat en passen we dat ev. aan. Dus niet echt nodig...

Jambers
Vip
Vip
Favoriete vis: Karper
Lid van: LVA (Auwelanden)
Leeftijd: 27

Berichtdoor Jambers » 16 mar 2011, 15:42

Wel wij zijn zo'n club die geen website maken .. Terwijl we wel een lid hebben die het perfect kan (mezelf).. Maar wij doen het niet met redenen is dat er geen vreemde personen weet moeten hebben van hoe de vis bijt of niet bijt bij ons. Als ook ik ken dat als je daar mee begint en dan vrije wedstrijden promoten en dergelijke ..
Als de vis dan bijt en er komt een vrije wedstrijd aan zit uwe put vol vreemde vissers die amper iets inzitten met nen vis want die komen der mss 1 keer op een jaar vissen.. Dus daarom dat is al een redenen waarom wij het niet doen.
Ook in onze club is er altijd een vaste klik die wekelijks komt meevissen en dus ook altijd up to date word gehouden door de club verantwoordelijk. Voor de andere die dan alleen komen als het goed weer is en de vis goed bijt .. Wel dat is hun probleem dat ze niet weten hoe en met wat er gevist word die moment.
Nog een andere redenen is om geen website te maken is dat wij geen vrije woensdag wedstrijden houden ofzo zoals vele clubs wel doen. Dus waarom dan een website maken voor daarop misschien 5 vrije wedstrijden te zetten en voor de rest wedstrijd uitslagen ?

Tim1995
Vip
Vip

Berichtdoor Tim1995 » 16 mar 2011, 15:53

Wij geven geen vrije wedstrijden dus daar hebben we ook geen problemen mee, persoonlijk lees ik graag uitslagen van hier in de buurt met een foto'tje hier en daar. En alles iemand in de club wil zien op welke plaats hij staat kan hij dat rap even gaan bekijken online.
Waarom? Leden en niet-leden laten kennismaken met onze club.

Tim
Vip
Vip
Lid van: De Genieters Emblem, Schotense Vaartvrienden, J&K feederteam
Leeftijd: 29

Berichtdoor Tim » 16 mar 2011, 18:39

Jambers schreef:Als de vis dan bijt en er komt een vrije wedstrijd aan zit uwe put vol vreemde vissers die amper iets inzitten met nen vis want die komen der mss 1 keer op een jaar vissen.. Dus daarom dat is al een redenen waarom wij het niet doen.

Die vissers betalen wel de vis van volgend jaar bij ons. Iedere woensdag zijn er vrije wedstrijden bij ons en die zijn meestal volzet. Vaak ook vissers die maar 1 keer komen. Als je uitrekent wat die mensen aan inkomsten betekenen zal je vlug zien dat ze het meerendeel van de viszetting betalen.
Ook nog volgende opmerking: als jij een vrije wedstrijd wil gaan vissen, ga jij dan ergens vissen als je weet (of niet weet) dat de vis daar niet bijt? je gaat toch nog altijd om vis te vangen en je te amuseren hé.

koen gijsels
Vip
Vip
Leeftijd: 50

Berichtdoor koen gijsels » 16 mar 2011, 19:40

Ik moet Tim bijtreden. Dankzij onze website komen er bij vrije wedstrijden regelmatig vissers van verder weg. Als ze zien dat de vis bijt, komen ze de kas goed spijzen, waar dan weer vis van kan gekocht worden.
Kijk maar eens op http://users.telenet.be/mgk.be

stefke
Vip
Vip
Favoriete vis: Karper
Leeftijd: 37

Berichtdoor stefke » 16 mar 2011, 21:54

Helemaal eens met jou Timm!
Vis steken kost geld! En er moet dus geld in het laadje komen...

esperto
Vip
Vip

Berichtdoor esperto » 16 mar 2011, 22:09

als de 'vindbaarheid' door een website vergroot, waarom zijn er dan eigenlijk (bijna) geen clubs die een .be domein hebben? het is toch algemeen geweten dat zoiets de vindbaarheid via serieus google verhoogt. Zoiets kost +- 8 euro per jaar. Heel veel voor weinig geld lijkt me dat...

loewieke
Vip
Vip
Favoriete discipline: Karpervissen
Lid van: Vrije vissers Windmoleke Attenrode-Wever. Bleuken Tielt-Winge
Leeftijd: 64

Berichtdoor loewieke » 17 mar 2011, 07:55

Sinds we de weg naar het internet hebben gevonden is er een heel beetje veranderd.
In deze tijd is het bijna ondenkbaar voor een club geen site te hebben.
Menig mens speurt dagelijks het internet af op zoek naar iets.
Zie maar met online kopen je hoeft zelfs je deur niet meer uit om iets aan te schaffen.
Tik iets in google en een resem sites komen te voorschijn.
Een club die met zijn tijd wil meegaan zal er wel voor zorgen te beschikken over een site.
Of je moet een clubje hebben die zich enkel maar met een paar vissers bezig houd ,dat is voor mij dan een privee vijver.
Waar onderling wedstrijdjes worden gehouden.

Mvg Loewieke
DEN BRABANDER
Als ze me missen ben ik vissen

Terug naar “Interessante linken”