Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Zeehond op vijver

Allerlei onderwerpen m.b.t. de vaste hengel die niet in de bovenstaande categorieën thuishoren.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Bart

Zeehond op vijver

Ongelezen bericht door Bart »

Grote ramp op de Spuiboezem in Bath

Vandaag in de krant gelezen: (Laatste nieuws 13-3-2006)

Visclub in de put door zeehond
Verdwaalde zeehond vreet vijver van Nederlands-Vlaamse hengelvereniging leeg
De wedstrijden zouden op 9 april beginnen maar die zullen niet kunnen doorgaan omdat de zeehond te tam is, als men rond de 15 ha grote vijver komt en begint in de handen te klappen dat springt de zeehond als een kogel uit het water.
De zeehond eet tot 5kg vis per dag en zit reeds op de vijver sinds november, normaal moet er nog 5000kg brasem uitgezet worden maar zolang de zeehond er zit kan dit niet doorgaan.
Sealife Blankenberge en het Nederlandse Pieterburen zijn op de hoogte van de zeehond maar willen hem niet evacueren zolang hij blaakt van gezondheid.

Ik ben reeds 7 a 8 jaar lid van de club en betaal jaarlijks 22.50€ lidgeld, de visvangst was vorig jaar al niet optimaal en daardoor twijfelde ik om nog een lidkaart te kopen, maar ik heb toch gedaan, en nu lees ik dat er een zeehond rondzwemt. Het zal moeilijk zijn om er dit jaar veel vis te vangen.
Afbeelding

Dit onderwerp heeft 8 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels