Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Tips voor eerste wedstrijd [vijver Moorslede]

Allerlei onderwerpen m.b.t. de vaste hengel die niet in de bovenstaande categorieën thuishoren.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
octua

Tips voor eerste wedstrijd [vijver Moorslede]

Ongelezen bericht door octua »

Hoi bondgenoten,

Na 17 jaar tevissen op karper heb ik me ook laten verleiden door het vissen met de vaste stok, daarmee heb ik me ook laten inschrijven in de lokale visvijver hier in moorslede. Een van de volgende weken starten de wedstrijden en zit ik nog met enkele vragen en bedenkingen over volgende punten:

1. Momenteel heb ik onderlijnen van 0.8 kg die 20cm lang zijn met haakje 22.is dit de perfeckte onderlijn ( bovenlijn is 1.2 kg)? of mag het iets korter 15-10 cm
2. Het verklikloodje (verbeter mij als het niet juist genoemd word) dat jullie gebruiken welke nr gebruiken jullie?
3. Verleden week volgende vangsten gedaan 6 blieken, 1 brasem en 1 karper in 3 uren gevist te hebben met volgend voer: zak speciaal voor brasem met de helft vijver van den eynde. Hierbij heb ik eetlustopwekker gedaan + een eetlepel smaakstof die ik gebruikte voor tekarperen.
4. Wat is het ideale gewicht van een dobbertje? Nu gebruik ik 4x18 en 75 gr
5. Ik weet ook dat de loodverdeling een van de belangrijkste zaken is misschien iemand die me hier iets meer kan over vertellen.

Ik versta dat jullie hier ook geen gouden eieren kunnen beloven en me al jullie secrets niet prijs zullen geven, maar de vraag is gewoon ben ik op goeie weg?

vg octua

Dit onderwerp heeft 15 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels