Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Engelse termen in de hengelsport

Allerlei onderwerpen m.b.t. de vaste hengel die niet in de bovenstaande categorieën thuishoren.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
sarah

Engelse termen in de hengelsport

Ongelezen bericht door sarah »

Wat vinden jullie van al die Engelse termen in de hengelsport? Ik ben pas terug begonnen met vissen, (was zo’n 20 jaar geleden) en toen ik de eerste keer in de hengelwinkel kwam was ik precies in Engeland. Dat ging daar over bolies en hairs en rigs en baits en poles…zelfs haken zijn hooks geworden. Is dat nu echt allemaal nodig om nog een viske te kunnen vangen, of om mee te kunnen bij een wedstrijd? Ook hier op het forum, vooral in de sectie materiaal…als ik daar begin te lezen moet ik google bij de hand houden om te kunnen vertalen en op te zoeken over wat ze het in godsnaam hebben. Zoveel nieuwe dingen, hoe kan je dat bijhouden en nog volgen? Hoe denkt de oudere generatie er over? Zou het dan allemaal commerce zijn, vist een “particle” beter dan mais? Of spreken de vissen tegenwoordig allemaal Engels? :D

Dit onderwerp heeft 6 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels