Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Leegvissen vijver Lichtervelde

Allerlei onderwerpen m.b.t. de vaste hengel die niet in de bovenstaande categorieën thuishoren.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
da blanka

Leegvissen vijver Lichtervelde

Ongelezen bericht door da blanka »

Beste visvrienden,
Enkele weken geleden diende ik voor mijn werk een slibbemonstering uit te voeren op een vijver in Lichtervelde. Deze vijver is eigendom van een bedrijf en ligt ook naast één van hun loodsen. Het bedrijf wil uitbreiden en dus moet de vijver weg. Op mijn vraag wat er met de eventuele vissen gebeurde, antwoorde de verantwoordelijke: Niets, de vijver word gewoon opgevuld met aarde! Ik heb dan toestemming gevraagd om een poging te doen om zoveel mogelijk vis te redden en gisteren bericht gehad dat ik op zaterdag 8 februari tussen 7.30 uur en
12.30 uur mag langs gaan om de vijver af te vissen. De vijver is 100 meter lang en 15 meter breed, in het midden 120 cm diep, aan de kant 50 cm. Er is ook een sliblaag van 50 tot 100 cm aanwezig. Ongeveer halverwege ligt er een omgevallen boom in de vijver. Ik heb natuur en bos gecontacteerd, maar die mogen geen afvissingen doen bij privé personen! Ik richt me dus tot eigenaars van een privé put en/of visclubs die hun visbestand op een goedkope manier willen aanvullen! Let wel, er is geen enkele garantie dat er ook effectief vis op die vijver rondzwemt. De verantwoordelijke wist wel te zeggen dat er 10-15 jaar geleden op de vijver gevist werd en dat er in die tijd ook snoek op zat, dus het lijkt me straf mocht er nu geen enkele vis meer in rondzwemmen. Wat het afvissen betreft is het geen gemakkelijke zaak denk ik. Met sleepnetten word moeilijk door de boom in het water en de grote sliblaag. De vijver leegtrekken is ook moeilijk, want dan gaat de vis volgens mij zijn heil zoeken in de dikke sliblaag. Mocht er iemand een toestel hebben voor elektrovisserij, dan zou dit ideaal zijn denk ik. Hopelijk is er iemand die mij kan helpen deze vissen te redden!
Greetz Da Blanka

Dit onderwerp heeft 13 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels