Hierbij ben ik vooral eens benieuwd hoe jullie dit onderwerp zelf hebben ingevuld.
Hoe bijvoorbeeld wedstrijdvissers de tijd besteden als ze een gezin hebben met jonge kinderen en hoe de vrijetijds visser de tijd probeert in te vullen buiten de zwemles, voetbaltraining en andere kids bezigheden en uiteraard hoe je met je partner omgaat met jouw hobby. In deze tijd van multitasking moet je constant afwegingen doen. En als ik ergens behoefte aan heb is dat een paar uurtjes aan de waterkant om vooral wat rust aan mijn kop te krijgen. Ben al als kind van 6 bevangen met het visvirus en behalve mijn stapjaren altijd blijven vissen. Mijn huidige vrouw wist dus waar zij aan begon en heeft mij gelukkig niet negatief beinvloed.
Zal hieronder een voorbeeld zetten hoe ik mijn hobby probeer in te vullen en enkele feiten
Gezinssituatie:
2 jongens 3 en 7jaar oud en mijn (oprecht)lieve vrouw)
arbeidssituatie:
fulltime dagjob 36u werkweek partner werkt 20u
gemiddelde vistijd
zomer: 1avond per week en 1 weekenddag 7-12u of 13-17u per 3weken
rest van het jaar 1 hele dag per 2 weken, in de winter per 3 weken(afhankelijk van het weer)
gemiddelde tijd dat ik niet aan het water zit maar wel met mijn hobby bezig ben (lezen-matriaal in orde maken enz).
per week zeker 2uurtjes
afspraken met partner:
mijn vrouw gunt mij mijn hobby als zij dan ook enkele uurtjes per week voor zich zelf heeft en geen zeurende kinderen, die ik dan voor mijn rekening neem. De oudste neem ik dan wel weer een enkele keer mee vissen en deze vindt dit ook leuk gelukkig.
wedstrijden:
als fervent wedstrijdvisser in de jaren voordat wij kinderen kregen was dit een flinke aderlating alhoewel de steeds slechtere visstand bij ons dit pijntje wel deed verzachten
probeer een 6 wedstrijden per jaar te vissen op de vijver en kanaal aangezien ik het wedstrijdelement soms nodig heb.
kosten:
denk dat mijn hobby snel een 500euro per jaar kost gemiddeld, koop veel materiaal 2de hands behalve aas en voer.
aangezien ik jaren in de bouw gewerkt heb kan ik af en toe wat bij klussen zodat ik mijn hobby zelf sponsor.
ben benieuwd naar jullie reacties.
Mvg,
Roy
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Vissen en gezin
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Dit onderwerp heeft 19 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden