Vandaag werd ik uitgenodigd in een hengelsportschool in de buurt van duinkerke.
Ik moet zeggen ik heb daar naartoe gegaan met het gedacht van wat zal dat worden van tijdverspiling!
Toen ik daaraan kwam werd ik meteen ontvangen door meerdere 'oudere' vissers ( ervaren vissers die ik nog kende van indertijd toen ik in frankrijk wat wedstrijden meedeed) en het deed al deugd dat ik er iemand kende!
Ik was toegekomen in een soort sporthal, vele apparte lokalen maar wel allemaal super modern, ieder sporttak die een bepaald aantal leden telt krijgt of heeft recht op een lokaal, alles is er voorzien , toiletten (zelf voor mindervaliden) , opbergplaats, airco, computer enz en dat wel in ieder appart lokaal dus iedereen zijn eigen materiaal!
De vissers hadden er het grootste lokaal en dat zegt al veel, ik dacht direct amai wat is dat hier want ik dacht echt dat ik daar ergens in één of ander chalet aan een vijver ging belanden met een 3 tal kereltje en één of andere visser maar ik stond serieus versteld!
Dat lokaal was kompleet ingericht ivm hengelsportartikelen, die gastjes zaten allemaal lijntjes aan het draaien, en sommige waren bezig aan hun onderlijntjes en geloof me het was niet met 16 hondersten maar alles super fijn!
Hun lijnen moesten ze zelf gebruiken aan het water, ze werden in alles perfect bijgstaan door de ervaren vissers!
Als ik zie wat ik hier over mijn zul krijg van kinderen wel dan staat mij veel werk te wachten want die gastjes staan hopen voor op onze vlaamse vissertjes (TOEKOMST!!!!!)!
Ze hebben van in duinkerke tot in rijsel en echt zover is dat niet meer dan 15 scholen waar ieder woensdag namidag les word gegeven, vandaag waren er in die klas een 15tal leerlingen!
Ieder leerling had zijn eigen vismand, hengel enz en dat voor 1 jaar, alles moest in de school blijven want het was hun eigendom, voer, muggenlarven (ja ook voor in voer) en maden werd geleverd door de school!
Verzekering, en lokaal enz werd allemaal geregeld door de gemeente (cartier) er zaten zelf vreemde nationaliteiten in de groep en geloof me er telde maar 1 ding voor die gasjes en dat was vissen vertelden hun ouders!
Tot mijn grootste verbazing kwam daar plots de regionale televisie toe, ze hadden gehoord dat er belgen (ik was samen gegaan met een waalse visser) op bezoek kwamen en wilden dat filmen, mijn vriend heeft dan ook eerlijk gezegd dat wat wij daar zeggen echt op dit moment niet mogelijk was in belgie, die mannen zijn daar nu 15 jaar bezig en dus straten voor!
Ik zou echt wel willen maar alleen is dat onmogelijk maar zoiets opstarten in vlaanderen of wallonie is super belangerijk voor de hengelsport, meschien maar eens proberen om daar een reportage te laten maken om bv in beet te laten komen (richard??) maar gelijk hoe volgend jaar probeer ik iets hier in ieper om de jeugd toch een beetje info te geven want er zijn er hier echt veel maar de grote deel weet echt niet wat het juist moet doen, er is hopen werk aan de winkel!
Daar word alles geregeld door gepensioneerden die veel ervaring hebben in de hengelsport!
We hebben ze dan nog een mooi cadeau gedaan , draad, voer, emmers , kledij enz gesponserd door rameau en mezelf en die gasten waren over hun toeren, tof om te zien!
Die gasjes hebben het daar echt niet breed, het was een arme buurt waar we waren maar wat ik daar zag was gewoon ongeloofelijk, wat een begleiding en dat voor de hengelsport, kwist echt niet dat dit bestond !Vissen is ver van dood, als je ziet hoe er daar begleid word en de erkenning en interesse dat er is van jonge vissertjes zal alles goed komen maar nu dit nog enkel te proberen realiseren in belgie!!
Fotos komen op franse site, peche maniac en pecheurs unis lille.
groeten steve
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Bezoek école de peche (Hengelsportschool)
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
- steve 2
- Vip
- Favoriet water: Kanaal
- Favoriete discipline: Witvissen
- Favoriete vis: Voorn
- Groep: Vips
- Dierenriem:
- Leeftijd: 52
- Contacteer:
Bezoek école de peche (Hengelsportschool)
http://www.dewedstrijdvisserwebshop.be
3e BVVL vaste stok 2014
2e BVVL vaste stok 2015
1e BVVL vaste stok 2016
2e BVVL vaste stok 2017
3e BVVL vaste stok 2018
Top seizoen 2018!
3e BVVL vaste stok 2014
2e BVVL vaste stok 2015
1e BVVL vaste stok 2016
2e BVVL vaste stok 2017
3e BVVL vaste stok 2018
Top seizoen 2018!
Dit onderwerp heeft 16 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden