Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Weerstand dobbers

Allerlei onderwerpen m.b.t. de vaste hengel die niet in de bovenstaande categorieën thuishoren.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
philwolf
Vip
Vip
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Voorn
Groep: Vips
Dierenriem:
Leeftijd: 66

Weerstand dobbers

Ongelezen bericht door philwolf »

Hoi,
Laatste tijd hebben we op vijvers nogal wat problemen met de wind dus hieromtrent graag wat info.
Vis normaal met redelijk lichte dobbers 0,40/0,50/0,60/0,75 gr maar als er wat wind is is het niet echt gemakkelijk om in te gooien (je kan wel overhead ingooien maar met maïs of pellet is dit niet gemakkelijk zonder de mais/pellet te verliezen).
Dus heb ik mij enkele dobbers aangeschaft van 2/3 en 4 gram met de bedoeling om onderarms gemakkelijker in te gooien. Vraagje hierbij is wel of er door deze gewichten invloed is op de weerstand dat de vis voelt bij het ondertrekken van de dobber zelf al is die goed uitgelood.
Ander vraagje is ook welk lood te gebruiken bij pennen van 2 a 4 gram (gebruik normaal stotz maar heb er teveel nodig om deze pennen uit te loden max gewicht loodje 4 =0,19gr).
Kan iemand mij bijvoorbeeld een loodmontage geven voor een 3 gram pen?
De pennen die ik gebruik zijn antenne 5cm/ drijflichaam peervormig ongeveer3 cm/onderantenne 10 cm. Opmerking hierbij is wel dat het inlinedobbers zijn.
alvast bedankt voor de reacties
groetjes
Philippe

Dit onderwerp heeft 9 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels