Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Herkenning vissoort op vijver

Allerlei onderwerpen m.b.t. de vaste hengel die niet in de bovenstaande categorieën thuishoren.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
rohnny

Herkenning vissoort op vijver

Ongelezen bericht door rohnny »

Hey vissers, ben sinds dit jaar terug aan het vissen geraakt na een stop van 25 jaar. Ben heel wat vergeten over de soorten vis. Daarom dit onderwerp. Ik dacht altijd dat karp te herkennen was aan zijn twee baardsnorren maar blijkbaar als ze nog klein zijn (25-30cm) hebben zij deze nog niet (volgens bepaalde vissers aan de vijver). Ik dacht altijd als ze zilver- tot grijskleurig waren en geen baardsnorren hebben dat het één van de voornsoorten is. Wat ik wel al ondervonden heb is dat sommige van deze gevangen vissen slijmeriger zijn en andere niet.
Kan er iemand uitleg geven over de verschillen tussen een jonge karp en een voorn (en niet beginnen over het aantal schubben want daar heb ik al wat over gelezen maar je kan deze moeilijk beginnen te tellen aan de vijver :D )

Dit onderwerp heeft 4 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels