Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Volledige montage van een lijntje

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
esperto

Volledige montage van een lijntje

Ongelezen bericht door esperto »

De meesten zijn reeds volop trg bezig met vissen, maar nu zou ik van julie graag jullie montage van jullie lijntje willen weten. Hierbij in de veronderstelling dat we op brasem gaan vissen( op vijver). Het idee is eigenlijk een beetje copy/paste van woody, maar toch.

Hieronder een lijstje:

*lijn:
-dikte lijn+ dikte en lengte onderlijn (+ev. merk van allebei)
-lengte aanslag+ ev. tips hiermee verband.

*haken:
-mais, pieren, maden, etc.=> haak nr. (+merk)
-vair=> haak nr. (+merk)
-nog iets anders?

*loodzetting
-voor dit deel verwijs ik trg naar de topic van woody: http://www.witvisforum.be/viewtopic.php ... oodzetting

*dobber
-stroming=>vorm (bol,druppel),lange/korte boven en onderantennes?, gewicht, nog iets anders? +ev. een voorbeeldtje
-winstil=> idem als stroming

Tot slot wil ik nog zeggen dat het helemaal niet zal helpen om iemand volledig na te apen, of dit hier alles klakkeloos toe te passen.
Nee, want wat voor de een een goede dobber is, is dat voor de ander helemaal niet, wat op de ene vijver een goede montage is, is dat op de andere volledig niet. De bedoeling van deze topic is gwn om een globaal beeld te krijgen van de montage. Zodanig dat je hieruit bepaalde dingen kan leren en toepassen en tevens ook de beginnende vissers een hou vast te geven bij het zelf maken van lijntjes

eventuele opm. /ontbrekingen over het lijstje zijn altijd welkom.

greetz esperto

Dit onderwerp heeft 2 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels