Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Herbeginnen - welk materiaal ??

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Jabber
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Brasem
Groep: Geregistreerde gebruikers
Dierenriem:
Leeftijd: 55

Herbeginnen - welk materiaal ??

Ongelezen bericht door Jabber »

Hey allemaal,
Na 15 jaar niet meer gevist te hebben ( onder tussen zeer actief sport gedaan en nu moeten stoppen na zware kwetsuur) was ik nog eens gaan kijken aan de plaatselijke visvijver. En je kan het al raden.... het was direkt weer raak. Dit ga ik terug doen!
Ik naar mijn ouders waar mijn materiaal nog stond ( ergens in de kelder onder 't stof). Het enige echte bruikbare dat ik heb kunnen recupereren is mijn korf en de paraplu.
Ik moet dus wat materiaal gaan kopen. Vaste stok, schepnet, hengelsteunen, allerhande klein materiaal.
mijn vraag is nu : Wat voor lengte zou ik nemen van vaste stok? Voorlopig is het de bedoeling dat ik gewoon ga vissenop brasem, voorn, kortom normale witvis en (nog) niet aan wedstrijden ga deelnemen. Volstaat 8 meter (is ook prijsgunstiger) of koop ik best met het oog op eventueel latere wedstrijden al een deftige van 9.5 m. Op de vijver zelf wordt er zeer veel op 9.5 gevist.
In wat prijsklasse raden jullie mij aan?
Een heel verhaal, maar hopelijk kan iemand mij raad geven, want zondag ga ik er voor!!! :)
slukes
Ronny

Dit onderwerp heeft 26 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels