Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Een pennenverslag

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Wim Reynders

Een pennenverslag

Ongelezen bericht door Wim Reynders »

Hallo iedereen,

Er is mij door enkele personen gevraagd met welke pennen ik vis dus dacht ik van dit even op het forum te zetten zodat iedereen er wat aan heeft...
Ook jullie kunnen net zoals mij en pennenverslag maken...

Aan de hand van een foto geef ik je uitleg van mijn pennen

Model 1 en 2: zijn mijn zwaardere pennen (1: 1.25gr 2: 1.5gr) ik gebruik ze voor het waardere werk als de vijver niet zo rustig is (veel oppervlakte stroming) deze blijven d.m.v. hun langere onderantenne beter liggen en ook zeer stabiel meestal vis ik ermee op karper... Model 1 kan je zeer scherp uitloden (tot op de verdikking) voor een hele nauwkeurige beetregistratie als de karper gevoeliger aast...

Deze pennen gebruik ik echter niet meer omdat ze naar mijn goesting wat te zwaar zijn...

Model 3: dit is een van mijn favoriete brasem pennen lekker lang en accuraat deze kan je zeer goed uitloden zodat enkel de antenne half zichtbaar is hij is ook slank waardoor de vis minder weerstand zal voelen een echte pen voor als de brasem heel voorzichtige aast (ik gebruik deze in 1gr en ook in het voor en najaar...)

Model 4: Een typische allrounder, deze pen gebruik ik in normale omstandigheden op brasem in 0.75gr of 1gr... Een goede zomerpen als de brasem goed op dreef is... (is wel niet gevoelig uit te loden d.m.v. zijn iets dikkere bovenantenne)

Model 5: Mijn echt kant pennetje voor de karper... zalig uit te loden zodat het rode topje net boven water komt... Heel gevoelige pen (0.6gr) voor als ik eens niet met mais vis op karper ergens aan een rietveld fzo waar de karper heel argwanend aast

Model 6: Mijn paniekpen en daar valt niet veel aan toe te voegen (ik monteer deze met een peg-leg)

model1: Bifa campione L2
model2: Weet ik enkel dat het van het merk PERFECT is
model3: ik denk dat dit een pen van v.b. is weet ik enkel neit zeker :wink:
model4: Bifa campione A1
Model5: ooit eens 15 stuks van gekocht op een hengelsportbeurs van carp focus voor een € of 5
Model6: Drennan stillwater bleu

Grtz Wim

PS: vragen, hints,tips,opmerkingen enzo direct reageren dan weet ik wat ik fout doe :wink: alsook hoop ik dat vele forummers ook een soortgelijk verslagje maken :D

Dit onderwerp heeft 3 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels