Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Draaddikte en trekkracht

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
sando612

Draaddikte en trekkracht

Ongelezen bericht door sando612 »

de beruchte zoveel 100ste vraag:wat mag en wat mag niet op je hengel

als je de verschillende merken draad vergelijkt hebben hun draaddiktes dikwijls verschillene trekkrachten ,hoe kun je dan nog weten tot hoever je kan gaan met je hengel

ik vis voornamelijk met drennan double strength en ben er heel tevreden over

probleempje dat ik nu heb :ik heb hier ne magic powerligth (de blauwe versie=de oudere) liggen,er staat niet op hoe zwaar er op mag en ik heb zowat heel het forum (en ook andere) afgezocht naar een sluitend antwoord maar geen duidelijkheid gevonden.
het schijnt dat ze iets sterker zijn (ook zwaarder )dan de nieuwere versie maar dat is nu net het probleem = het schijnt ...
volgens de ene is 18/100 het maximum,volgens de andere kan em zelfs 30/100 verdragen???
ik wil er mee op karper vissen en zeker zonder elastiek (mag niet op wedstrijden op die vijver)

in hoeverre kloppen nu die opgegeven draaddiktes en krachten die lijnen kunnen ondergaan, wat mag er maximaal op de mijn hengel en moet ik naar de lijndiktes kijken of naar de trekkracht??
Laatst gewijzigd door sando612 op 05 feb 2007, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Dit onderwerp heeft 27 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels