Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Gericht vissen op mini visjes

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Tim1995
Vip
Vip
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Voorn
Lid van: De Lanevissers
Groep: Vips
Dierenriem:
Leeftijd: 29

Gericht vissen op mini visjes

Ongelezen bericht door Tim1995 »

Hey mannen,

Aangezien er hier op putten in de buurt vaak een surplus word gegeven van 50 of 100 punten per gevangen vis zou ik eens willen weten hoe jullie gericht op mini visjes vissen. Dan bedoel ik visjes van 4 tot 12 cm.
1 ding wat me ondertussen duidelijk geworden is, is dat ver niet aan de orde is. De lengte van zo'n ver is te groot voor die visjes waardoor je te veel misslaat. Pinkies zijn in mijn ogen het beste.
Maar nu zou ik graag weten wat de efficiëntste techniek is om zoveel mogelijk visjes bijeen te sprokkelen.
Hele lichte dobbers gebruik (0.1 - 0.2) of toch iets zwaarder ?
Oppervlakte voer of niet ?
Wateroppervlak, half water of bodemvissen ?
Lijndikte als je tussendoor een klein kroeskarpertje/giebeltje (500 gram) er tussen kan verwachten ?
Met of zonder elastiek ? Zo ja, moet die dan zacht of hard aangespannen zijn ?
...
Hopelijk kunnen de ervaren vissers me wat meer bijbrengen, want zoals ik verneem was dit vroeger een veel voorkomende visserij :wink:

Mvg,
Tim

Dit onderwerp heeft 27 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels