Bijt de vis nu echt beter als je wat lichter gaat vissen? Ik vis al enkele jaren altijd met hetzelfde matriaal. 20 of 22/100 zowel op brasem als op karper alsook op verschillende vijvers... Vis ook altijd met al mijn lood gegroepeerd op 15 a 20cm van de haak en slepens of heel licht op grond. Pennetje fijn uitloden en vissen maar...
Heb ook de gewoonte om niet te experimenteren met aas. Als ze aan mais niet willen bijten moeten ze van mij niet bijten

Deze vismethode heeft me de afgelopen jaren toch al veel mooie resultaten opgeleverd ongeacht de visstek. Ik hou me sindsdien altijd vast aan deze methode en zelfs al bijt de vis heel slecht vis is nog steeds een mooi resultaat.
Vraag me dus af of ik mijn techniek nog kan verbeteren? Zou het nu echt iets uitmaken als ik lichter zou gaan vissen? Mijn indruk is dat op wedstrijdvijvers de vissen niet echt sneller gaan bijten aan een lichtere lijn. Ik zie soms vissers die gaan vissen met een 12 of 14/100 als de vis slecht bijt maar die vangen die dan echt meer? Als de vis echt slecht bijt dan is er volgens mij weinig aan te doen. Dunnere draad zal de vis dan ook niet meer doen azen... of wel? Schuiven met lood, levert dat echt een verschil op?
Niet dat dit zo belangrijk is, want ik weet me altijd wel te amuseren maar een mens probeert zichzelf toch wel te verbeteren, niet?

Tips altijd welkom.