Beste medevissers,
Ikzelf heb soms nogal moeite om de vis te onthaken, vooraan in de bek (in het hardere gedeelte), zowel als wanneer de vis diep gehaakt is.
nu heb ik een tijdje geleden de Fast Hook Release-onthaaktang online besteld, en deze al uitvoerig getest...
ikzelf gebruik de "medium", vanaf haakmaat 12 tot maat 6, en ik kan zeggen dat ik niet meer zonder kan!
geen gepruts meer met uitstekers die omplooien als je teveel kracht zet (plastic) of die de draad beschadigen, ook geen "uitschuivers" meer die de vis beschadigen...
ook een brasem, wat over het algemeen een tere vis is, onthaken gaat véél sneller hiermee, en het is niet echt nodig om de vis aan te raken bij het onthaken, wat de vis (en onze handen & handdoeken!) alleen maar ten goede komt!
je kan deze onthakers bestellen bij http://www.trfishing.nl, snelle levering, ikzelf heb hier al enkele malen besteld voor mij, en nadien ok voor vrienden/collega-vissers, de onthaaktang kost 7.95€ of 9.95€ (medium of large), de verzendkosten bedragen 3.50€, dit brengt (wanneer je er maar 1 koopt) de prijs op een 11€, nogal duur voor een onthaker, maar voor mij zn prijs meer dan waard!
ook voor roofvis zeer makkelijk, aangezien je niet meer met chirurgtangen en dergelijk in de mond van de vis moet prutsen, noch je vingers moet riskeren...
zijn hier soms nog mensen die deze onthaaktang gebruiken? en welke ervaringen hebben jullie hiermee?
ik weet dat er veel mensen zijn die met de handen onthaken, maar dit is meer een topic voor mensen die hiermee nog moeite hebben...
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Fast Hook Release onthaker
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Dit onderwerp heeft 6 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden