Hallo,
Ik heb een gecompliceerde vraag mbt tot brasemsvissen bij stroming op het kanaal. Ik heb het hierbij niet over oppervlaktestroming of onderstroming maar gewoon stroming wanneer een sluis open gezet wordt of water aangevoerd als het veel geregend heeft.
Er zijn denk ik twee manieren van lijnsturing om er voor te zorgen dat je aas blijft stilliggen bij stroming.
Ofwel hou je de dobber tegen ofwel laat je hem driften tot de het lood je dobber tegenhoudt Ik verklaar nader:
dobber tegenhouden:Je lijn is uitgepeid meestal zodat het klikloodje tijdens het sturen net boven de grond zweeft. Hierbij houdt je de voorslag tussen je hengeltop en dobber strak. Op die manier belet je de dobber af te driften. Als je hierbij niet wilt dat je aas/lood opgezwiept wordt, moet hierbij een redelijk zware en bolvormige pen gebruiken met veel gegroepeerd lood onderaan je lijn. Op die manier wordt het aas stroomafwaarts aangeboden.
lood je dobber laten tegenhouden:Je lijn is hier bij meestal uitgepeild met je klikloodje op de grond en de bulklood vlak tegen de grond. Hierbij laat je je pen gewoon afdriften tot dat ze weerestand voelt door het lood en tot stilstand komt. Drift ze nog verder dan monteer je een zwaardere pen of leg je meer lood op de grond. Hiermee wordt je aas stroomopwaarts aangeboden. Het is de gemakkelijkste manier om te vissen maar volgens mij vang je er minder vis op in de stroom.
Hoe sturen jullie met stroom op het kanaal? Ik probeer op de eerste manier maar het is niet eenvoudig.
Greets Woody
Hoe vissen jullie op het kanaal
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Hoe sturen jullie in de stroom voor brasem op het kanaal ?
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Dit onderwerp heeft 4 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden