ik ben wel een vaste stok visser, maar heb intussen ook 2 karperhengels staan.
Ik zou 1 ervan eens willen omvormen om met een schuifdobber te vissen.
Is er ergens een duidelijk uitleg + schets te vinden van een dergelijke montage? Heb al zitten googelen maar noch niet echt naar behoren gevonden.
Ik heb al gehoord van een montage waarbij uitpeilen niet nodig is. Door strak draaien van de draad komt de schuifdobber op de juiste plaats te zitten. Enkel een stoppertje op een afstand groter dan de diepte van het water. maar ben daar nog niet aan uit.
Nu zit er een 0.35 lijn op voor karper. Kan ik deze gebruiken met natuurlijk wel andere onderlijn of zet ik er best een stuk dunnere draad op om daar dan op zijn beurt opnieuw een onderlijn aan te zetten? Zo ja welke dikte wordt aangeraden als hoofdlijn?
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Schuifdobbermontage
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Dit onderwerp heeft 1 reactie
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden