Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Welke 2 afsteekrollers voor het cuppen ?

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Platman

Welke 2 afsteekrollers voor het cuppen ?

Ongelezen bericht door Platman »

Zijn er hier vissers die "2" afsteekrollen gebruiken bij het vissen?

Ik wil namelijk voor dit seizoen met 2 rollers beginnen werken voor het cuppen zonder te moeten afbouwen iedere keer als ik de cup wil vullen. Ik heb dit gezien tijden een wedstrijd van de internationalen dit jaar en dat ging vlot met behoorlijk wat tijdsbesparing. Ook slijten de bussen niet zo snel door het continu te moeten afsteken.

Mijn vraag is nu welke combinatie van rollers? 1 rechte en 1 v-roller of 2 v-rollers?

Ik ben er al uit dat het 2 preston rollers gaan worden (de super V-roller of de nieuwe freeflow roller)
Maar nu lees ik op de preston site dat bij het gebruik van 2 rollers 1 rechte aangeraden word voor zijdelings vluchtende vis beter te beheersen tijdens het afsteken.

Ik was van plan 2 v-rollers aan te kopen maar nu weet ik het weer niet meer.

Mensen die hier meer ervaring mee hebben?
Mensen die al ervaringen met de freeflow roller hebben?

Alvast Bedankt

Dit onderwerp heeft 22 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels