Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Favoriete dobberkeuze

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim1995
Vip
Vip
Berichten: 1549
Lid geworden op: 29 jan 2010, 17:26
Woonplaats: Overijse
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Voorn
Lid van: De Lanevissers
Groep: Vips
Dierenriem:
Leeftijd: 28

Favoriete dobberkeuze

Ongelezen bericht door Tim1995 »

Beste Forumvissers,
Gisteren was ik op de chat van het forum hier en we waren even tot het onderwerp "pennen" gekomen.
Nu, wat ik mij afvraag: Wat zijn jullie favoriete pennen en waar/wanneer gebruiken jullie deze ?
Ik zal is mijn favoriete pennen geven en waarom/wanneer/waar ik deze gebruik en wat ik er algemeen van vind.
Mijn eerste pen: G21 van GEER
Afbeelding
Deze pen is mijn favoriet voor het ruigere werk op brasem, je hebt er tal van mogelijkheden mee.
Veel soorten antennes, mooie balans, en zuivere beetregistratie. De fijne carbon-antenne is zeer soepel en de pen is goed afgelakt waardoor er geen kans is op lekage. Deze pen kan tegen een stootje en is dus ideaal bij grote hoeveelheden vis en deze is toch nog zeer secuur.
Mijn tweede pen: G8 van Geer
Afbeelding
Lichte, gevoelige matchpen met een dunne boven-antenne in tri-colore. De matchpen word vastgemaakt door een silicoonbuisje waaraan een connetor is bevestigd. Deze pen gebruik meestal als ik ver moet gaan, maar terwijl ook last heb van kleine golfjes of hevige wind. Doordat de draad voor een deel onder water is, is er ook betere controle op de lijn. De boven-antenne is ook goed zichtbaar bij veel zonne-schijn en/of fel licht.
Mijn derde pen: Dobber van Benny
Afbeelding
Deze pen is één van mijn favorieten geworden. Zeer gevoelige pen en extra geschikt voor bij zeer voorzichtige visserij. Ik gebruik hem desondanks ook graag op brasem hoewel het eerder een kanaalpen is. De beetregistratie ligt veel hoger als bij een fabriekspen, antenne is van glasfiber als ik me niet vergis, maakt dat hij niet veel nodig heeft om onder te gaan. Het is een pen met een carbon-onderantenne en is zeer mooi in balans. Kortom een pen met een gevoelige beetregistratie, een mooie balans en 1 waar ik veel vertrouwen in heb.
Mijn vierde pen: Nog een dobber van Benny
Afbeelding
Dobber waarmee je alle richtingen uitkunt, voorzien van stalen onderantenne, verwisselbare bovenantenne. Deze dobber heeft het oogje uitwendig zitten (net onder de bovantenne vast gemaakt). Ook deze dobber is perfect in balans met juiste gewicht netzoals bij de vorige dobber. Geeft veel stabiliteit door de stalen-onderantenne. Ook deze dobber is perfect afgelakt en een mooi zuiver symetrisch lichaam. Een staaltje vakmanschap.
Mijn vijfde pen: Een Timms dobber: Model Silas
Afbeelding
Een mooie pen, onderantenne van fiber en bovenantenne van balsa. Pen is geschikt voor zwaarder aas. Ik persoonlijk vis er graag mee in de kant op dikkere vis.
Mijn zesde pen: Een pen die al zeer lang meegaat
Afbeelding
Pen die al lang meedraait in de visserij. Is een druppelvormige dobber. Ik gebruik deze graag bij het deegvissen op een karperput. Soms zelf onder water zetten in de kant, door het gewicht van het deeg.
Mijn zevende pen: De Giant Chrystal van Drennan
Afbeelding
Matchpen geschikt voor de verdere worp, ik gebruik liefst geen vooruitgelode pen. Waarom ? Om meer met het lood te kunnen spelen. Met een vooruitgelode pen gooi je normaal wel wat makkelijker. Deze pen is van plastic. De antenne is verwisselbaar en is kleiner als de breedte van de body.

Voila, dat waren de pennen die ik meestal gebruik op de vijvers waar ik vis.
Laatst gewijzigd door Tim1995 op 24 dec 2010, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Dit onderwerp heeft 361 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels