Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Starten met vissen, maar hoe ?

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
leanderlams

Starten met vissen, maar hoe ?

Ongelezen bericht door leanderlams »

Beste lezers
Ik had graag gestart met vissen, dus ging ik naar een viswinkel waar ik om raad vroeg. Ik zei tegen de verkoper dat ik graag langs "de vaart" wou vissen (chill), gewoon recreatief.
Ik kreeg het volgende mee:
-Arca telescoophengel 2,40m
-aas: maden
-visvoer
de dobber moest ik zelf maken. Ik kreeg er zo'n klein rood-wit bolletje gratis bij samen met een haakje en een lood (meer heb ik daar niet aan gehangen). Al snel zag ik dat dat kleine dobbertje niet vlot werkte toen ik aan de vaart zat. Ook had ik precies de indruk dat mijn hengel véél te kort was (hij hing maar een meter ofzo van de kant, is dat wel goed?), maar ik kan mis zijn. Na een 3 kwartier was mijn loodballetje + haakje al naar de bodem gezonken (slecht geknoopt, ik heb het opgezocht en weet nu hoe en wat) en liet ik hier maar bij. Maar dus, ik zit wel met een aantal vragen:
- heb ik de juiste hengel voor mijn doel? (brasem, witvissen, karpers)
- juiste aas?
- hoe stel ik de juist dobber/pen samen? of waar koop ik dat best?
- hebben jullie nog tips of dergelijke?
Alvast bedankt :)
Laatst gewijzigd door Admin op 16 jul 2011, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast naar Nederlandse taal

Dit onderwerp heeft 7 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels