Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Wat zijn voor u de beste (wedstrijd) dobbers?

Tips en trucks over allerlei witvistechnieken, materialen, enz... m.b.t. het vissen met de vaste hengel.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marc
Vip
Vip
Berichten: 1481
Lid geworden op: 29 dec 2003, 21:15
Woonplaats: Gent
Favoriet water: Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Voorn
Lid van: Vrije Vissers Gent
Groep: Vips
Dierenriem:
Leeftijd: 62

Wat zijn voor u de beste (wedstrijd) dobbers?

Ongelezen bericht door marc »

Naar aanleiding van een, volgens mij interessante discussie, in de topic Geerpennen. Over wat nu goede wedstrijddobbers zijn (Geer of andere :wink:) had ik graag daaraan nu eens een nieuwe topic gewijd.
Ik vind dit een zeer persoonlijke aangelegenheid, maar die zeer vaak beïnvloed wordt door het kopie gedrag van vele vissers.
Wat ik daarmee bedoel is, men ziet er goede vissers met vissen en men wil dat ook. En dat is niet alleen met dobbers zo.
Maar er zijn volgens mij meerdere verschillen in de mens, zodat niet iedereen zich met alle dobbers goed voelt.
Denk gewoon maar aan het zicht van de mensen. De ene ziet een mug op de kerktoren zitten en de andere ziet zelfs geen vogel op die zelfde kerktoren :( :lol:.
Er zijn vissers die zo technisch onderlegd zijn dat ze steeds veel lichter (lees: gevoeliger) kunnen vissen dan de meesten onder ons.
Maar dan volgt de vraag (vragen :wink: ):
-wat zoek jij in een (wedstrijd)dobber?
-Door wat laat je u leiden?
-Is de kostprijs een struikelblok of bepaald de kwaliteit de prijs?
-Welke modellen passen voor uw visserij en wat is die visserij?
-Wat zijn uw favoriete modellen en waarom?
Ik ben benieuwd. :roll: :D
Groeten,
Marc.
Groeten uit Gent

Dit onderwerp heeft 162 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels