Wat zou jullie keuze zijn van hengel voor kinderen tussen 9 en 12 jaar?
Momenteel vissen ze met korte vaste stokken (4 en 5 meter), maar ze zouden graag iets verder vissen vangen.
Ik dacht eerst aan 165cm UL CATANA DX SPINNING van shimano met bijhorende 2500 molen.
Nu zie ik dat het werpgewicht ervan 1-11 gr is en twijfel of ik wel de juiste keuze ga maken.
Doel van de hengel is:
-handig/kort
-aanbeten van kleine voorns te kunnen zien en brasems zonder problemen te kunnen landen
-85% zal er hiermee gevist worden op vijvers of smalle rivier met weinig tot geen stroming (bv hoge vaart Ieper) werpafstand tussen 15 tot 25 meter met eventueel een zeer klein korfje
-10% kantikalen langs de kade
-5% maar niet onbelangrijk is mogelijk eens een grotere vis
Kunnen jullie zich vinden in mijn keuze of hebben jullie een beter alternatief.
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Spinner of winkle picker voor kinderen
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
- Rinzo2
- gebruiker
- Groep: Geregistreerde gebruikers
- Dierenriem:
- Leeftijd: 52
Spinner of winkle picker voor kinderen
Laatst gewijzigd door Rinzo2 op 19 nov 2014, 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Dit onderwerp heeft 13 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden