Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Half water op voorn

Info over Techniek en materialen voor de feeder.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
svendc

Half water op voorn

Ongelezen bericht door svendc »

Hoi, zoals men al weet zwemmen en eten de meeste voorns eens wat warmer weer half water en eerder in de bovenste waterlagen.
Aangzien ik heel graag vis met (medium, light) feeders en hiermee alle soorten witvis graag bevis, zit ik al tijdje te denken is er naast het match feederen met de pen geen manier om toch zonder dobber te feederen boven de bodem.
Hiebij heb ik een simpele montage gemaakt die ik morgen es ga uittesten.
De montage is een 14/00 75 a 100cm lijntje met aan de twee uiteinden lusknoop, met aan de ene zijde twee stoppertjes met daartussen een isimobolletje ( kant waar ik onderlijntje 20cm lus in lus verbind.) aan de andere kant schuivend loodje 2gr met net onder en boven een stoploodje en aan deze kant komt de hoofdlijn feeder lus in lus.
bedoeling is dat bij het ingooien het loodje langzaam zinkt en eens op de bodem een 75cm erboven het isimobolletje drijft met de stroming mee met daarnaast het onderlijntje zo een 75 a 100cm boven de bodem.
Lijn niet te strak draaien maar eens aanbeet gaat de vis met loodje ervandoor en zie je dat door het plots wegschieten van de hoofdlijn of eventueel bij light winkle picker topje dat uitslaat.
morgen ga ik dit testen, meningen of bevindingen, laat maar komen ;-).
hieronder een foto simpele montage
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Admin op 29 jul 2014, 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Blanco regels verwijderd, gelieve zich in het vervolg aan de forum regels te houden.

Dit onderwerp heeft 7 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels