Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Schelde-Durme

Allerlei info ivm vangsten mbt het vissen met de feeder.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Dupont

Schelde-Durme

Ongelezen bericht door Dupont »

Hoi, ik ben nieuw op het forum en wou jullie wat info mededelen ivm vissen op de Schelde en de Durme te Temse-Tielrode. Dit jaar heb ik vooral in het voorjaar goed gevangen met de feeder. Gewoon simpel met pieren en maden. Zeer mooie brasems en enkele zeer dikke blankvoorns. De brasems zelf trekken zoals een kleine karper, wat een verschil met de brasems die op een vijver zitten. Ik heb er zelfs een paar meegenomen voor op meerval te vissen in Spanje. Deze zaten in een grote plastieken bak met pompje en waren in tip top conditie na 1700 km te rijden. :)
Ook heb ik mooie paling gevangen en kleintjes. Karpertjes van zo'n 3 kg waren er ook soms bij. Ik spreek nu wel over de Durme in Tielrode. Deze is pas uitgebaggerd van aan de monding tot aan de Mirrabrug te Hamme. In de zomer ben ik niet meer zoveel geweest, maar in het najaar was het wel wat minder met de vangst. Paling en bliek en dat was het dan en krabben. Op de Durme is zoals het vissen zoals op de Schelde. Er is veel stroming en de plaatsen zijn beperkt. 150 gram-200 gram lood is een must als je in de stroming wilt vissen. De meeste beet kreeg ik als het 'dood tij' was. Ik bedoel hiermee, als het water begint stil te staan van opkomend en dan langzaam terug naar afgaand begint te gaan. Er zijn plaatsen waar je bvb in een 'kil' kunt vissen met hoog water. Daar stroomt het een pak minder. Je kan er gemakkelijk ook de boot inlaten aan de waterskiclub in Tielrode of aan de Zaat in Temse. Er is dit jaar ook al snoekbaars en een meerval van 73 cm gevangen aan de steiger in Tielrode. Dus het gaat er serieus vooruit met het visbestand in vergelijking met 5-10 jaar geleden.
Op de Schelde kun je vissen vanaf de kant aan het 'Broeck' te Tielrode of aan de kaai in Temse en ook aan de overkant ,de kant van de Weert.
Aan de brug van Temse is er ook een 'kom' waar het water bij hoog water zo goed als stil staat en een zanderige bodem is waar je mooi vis kunt vangen. Dit enkel wel vanuit een boot. Simpel vissen is het nooit met die stroming, maar dat is een gewoonte die je moet aanleren en volhouden. Vooral de Durme vind ik knap van natuur en dat is ook een deel van het vissen hé. Mocht er iemand nog info willen, laat maar iets weten.
Grt, L.Dupont.

Dit onderwerp heeft 12 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels