Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Feederen op de Demer

Allerlei info ivm vangsten mbt het vissen met de feeder.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
koifriend

Feederen op de Demer

Ongelezen bericht door koifriend »

Vandaag kennisgemaakt met de Demer als visserij.
Moet zeggen ik had nooit verwacht dat deze zo een groot visbestand heeft.
Had vorige week de karper, brasem en voorn al zien paaien met vele honderden tegelijk met de momentele lage waterstand. Het was indrukwekkend hoeveel grote vis de Demer herbergt! Zelfs zwommen er koi's tussen, mooi om te zien.
Deze morgen met de feeder een plaats uitgezocht waar het dieper is als de gemiddelde diepte.
Al dadelijk groot bezoek van een school brasems, zo een 100 stuks van geschat rond de 1 kilo à 1,5 kilo.
Maar ze hadden weinig zin om te azen ondanks ik een grote variëteit aas aanbood (made, pier, kunstverre, mais).
De karpers die er tussen zwommen waren wel geïnteresseerd (4 beten met pier in een half uurtje tijd), maar het was niet te doen ze te netten met hun tegenstand en sterkte stroomafwaarts.
Het waren vissen van rond de 3 à 5 kilo, twee lossers en tweemaal lijnbreuk (haak af).
Dat de brasems niet beten zal wel te maken hebben met de paaitijd (zou geen andere reden kunnen bedenken).
Raar dat het toch leek dat ze de bodem aan het afgrazen waren ik denk dat ze vooral vi seitjes momenteel lusten?
Lijnzwemmers genoeg en maar ene aanbeet op de pier (misser).
Na een uurtje was de school verdwenen (stroomafwaarts vertrokken). De karpers waren al eerder weg.
Tot slot gooide ik mijn lijn met loodje en twee dikke pieren wat verder en kreeg daar een aanbeet, na even drillen was het een snoek van rond de 50 cm.
Dus qua visbestand is de Demer heel gevarieerd.
Bij een paar weken (na de paaitijd) ga ik me daar een plaatsje maken en hopelijk volgt er daar nog veel vis genot!
Het moet niet altijd kanaal, Maas of kiezelkuilen zijn, het mag ook eens van mij de Demer zijn. :!: :wink:
De Demer waar ik het hier over heb is in Kermt (Limburg).
Iemand nog ervaring met de Demer visserij waar de waterkwaliteit met de jaren maar altijd verbeterd?

Dit onderwerp heeft 6 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels