Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Verwarming voor klein tentje

Alles over Techniek en materialen voor karper.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
stocky

Verwarming voor klein tentje

Ongelezen bericht door stocky »

Goedendag,
Ik wou het graag eens hebben over de diverse manieren welke er zijn om een klein tentje wat te verwarmen. Ik beschik over een JRC 2 man bivvy met dekzeil, maar tijdens de maand september en oktober, koelt het wel wat af in het tentje. Langs de binnenzijde loopt het water dan van de tent af... vermoedelijk condensatie of vocht van eigen adem? ik vis in de Ardennen. Daarom de vraag naar jullie input/visie/ervaring.
Ik beschik over een reserve batterij van 12Volt. Ik ben zinnens om mij een omvormer aan te schaffen die continue 300W kan voorzien (piek 600W), vooral met het doel om de laptop mee op te laden, en water mee te koken om koffie/soepje mee te maken, maar mogelijks kan een of ander elektrisch vuurtje worden aangesloten, maar dan vrees ik wel dat de autobatterij snel door de knieën zou kunnen gaan of mogelijks helemaal niet in staat zou zijn om een elektrisch vuurtje mee aan te sturen? (vandaar mijn vraag naar vooral ervaringen op dat vlak). Ik heb ook al diverse info gelezen over petroleumvuurtjes. Ik lees dat je die dan best volgiet met parafine, maar.... dat je zowiezo de tent moet verluchten... die petroleumkacheltjes zijn ook tamelijk groot (ca 33 diameter en 48 cm hoog) maar dan is alle warmte dan ook meteen weg denk ik zo...
gas zie ik niet direkt zitten, al beschik ik over een oude gasstraler en diverse gasflesjes.
alvast bedankt voor jullie hulp.

Dit onderwerp heeft 9 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels