"In het zakken" op karper

Alles over Techniek en materialen voor karper.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
swinnen
gebruiker
gebruiker
Favoriet water: Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Voorn
Groep: Geregistreerde gebruikers
Leeftijd: 57

Re: "In het zakken" op karper

Berichtdoor swinnen » 06 apr 2016, 16:57

Ik ben nu al van 2004 gestopt met wedstrijdvissen, toen al omdat men er niet tegen kon dat ik te veel wedstrijden kon winnen met half water te vissen, of in de zak... zelfs een matchpen mocht niet meer!
Onkunde van wedstrijdvissers maakt dat men al die regeltjes opstelt.
Weten jullie dat enkel dit in België zo is? In de naburige landen lacht men zich ziek met de prutsers hier!!!

cyprinus
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker
Groep: Geregistreerde gebruikers
Leeftijd: 35

Berichtdoor cyprinus » 06 apr 2016, 19:22

Als ik bij een club ga, betaal ik lidgeld. Een groot deel van dat lidgeld wordt gebruikt om vis te zetten, die vis wil ik en andere clubleden vangen. Daar doe je het tenslotte voor. Teveel reglementen betekent voor mij teveel beperkingen en bij zo'n clubs wens ik mij dan ook niet aan te sluiten. Ik lees hier over dobber minimum 4x18 en lood maximaal 40 cm van de haak. Wat heeft dit dan nog met techniek en inzicht te maken. Dan zit je gewoon met een hele hoop vissers op dezelfde manier te vissen. Over dressuur gesproken. :shock: Neen, alles vrij laten (enkel aas beperking) en zoveel mogelijk vis vangen en amuseren is de leuze!!
Specifiek over in het zakken vissen, als die vis het aas zo wil, waarom zou je hem dan zo niet mogen vangen?
Zo'n lijntje is snel gemaakt en is een hele doeltreffende manier van vissen.

lorre
Vip
Vip
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Favoriete vis: Brasem
Lid van: De Luie vissers Ledegem
Groep: Vips
Leeftijd: 37

Berichtdoor lorre » 07 apr 2016, 08:12

Ik vind dit ook, maar je hebt ook vooral het gevoel als je er aanwezig bent, dat de thuisvissers toch altijd iets meer moeten bevoordeeld worden. Op sommige plaatsen voel je als buitenstaander totaal niet welkom. Aanpassingen van reglementen is ook niet de eerste keer dat we het meemaken, maar wee o wee durf je er iets van te zeggen. Ze hebben reglementen als het hun goed uitkomt, anders passen ze er wel een mouw aan. In leefnetten maximum 20 kg vis anders 0 op het blad, tot er een plaatselijke held er 40 kg in 1 net heeft, dan mag het plots wel. Ja die kerel had wel zijn leefnetten vergeten zeker? Tijdens wedstrijd stel je de vraag, wat moet je doen met de vangst van een snoekje, want staat niet in reglement? Terugzetten zegt voorzitter naast ons, tot ze bij de weging plots vertellen dat dit normaal 2 kg wordt genoteerd, maar wisten dan plots van niets meer.

dlv
Beheerder
Beheerder
Favoriet water: Vijver
Favoriete vis: Brasem
Groep: Beheerders
Leeftijd: 58

Berichtdoor dlv » 07 apr 2016, 08:46

:btt:
Deze topic gaat over "In het zakken" op karper.
Over andere reglementen bestaat er reeds een topic: viewtopic.php?f=2&t=3666
Webmaster witvisforum.be
Lees de Forumregels aub!

Terug naar “Karper techniek en materialen”