Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Welke vaste stok voor bootvisserij

Alles over Techniek en materialen voor karper.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Neos

Welke vaste stok voor bootvisserij

Ongelezen bericht door Neos »

Yo de mannen,
Ben hier nieuw op 't forum en heb al direct een vraagje. Mijn naam is Marc, ben 54 jaar en vis al sinds mijn prille jeugd.
De laatste15 jaar vis ik nog enkel van op een bootje, meestal met feeder, picker of match. Nu heb ik uit een vergeten hoekje een oude vaste stok (7.20m) opgediept, heb me goede hengelsteunen gemaakt op mijn boot en heb de laatste dagen me goed geamuseerd met het vangen van aasvisjes. Maar bij windkracht 4 in 't midden van een open plas, begon die hengel goed te zwiepen. Zeker omdat ik mijn boot dwars op de golfslag verankerd had met 2 steekstokken. Zo zit ik uiteraard met mijn rug in de wind.
Ook buigt die hengel heel hard door.
Daarom ben ik op zoek naar een nieuw exemplaar. Liefst 8 meter, vrij strak, niet te zwaar en korte hengeldelen, vanwege dat bootje.
Wil er maar iets van een 100 euro aan besteden.
2 hengels die ik tegenkwam op mijn zoektocht leken me wel iets. De SPRO Grand Slam 8m en de Shakespeare pole star match 8m.
Heeft iemand ervaring met één van beide hengels of zijn er andere suggesties.
Alvast op voorhand bedankt voor jullie reacties,
Groetjes
Marc

Dit onderwerp heeft 2 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels