Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Schildpaddensoep

Alle info over Stekinfo en vangsten voor karper.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
phoenix_56

Schildpaddensoep

Ongelezen bericht door phoenix_56 »

Het zal je maar gebeuren! Mijn eerste karpersessie in jaren. Ik zit te genieten van de natuur, hengels in de steunen, wachtend op een "run". In het water bemerk ik een 3-tal schildpadden (Ik had juist nog gevraagd aan mijn vriendin, of zij het recept van schildpaddensoep kende). Plots wordt de stilte verstoort door het schril geluid van één van mijn beetverklikkers. Ik veer recht, til mijn hengel op en begin de lijn in te halen. Nee, dit voelt niet als een karper! Na veel tegenstrubbelen verschijnt er een roodwangschildpad van zo'n 30 cm aan het oppervlak. Het diertje was gehaakt in de achterpoot.
19_07_2010_SP_1.JPG
Hé mama ik wil ook een schildpad ... allemaal mooi en wel, maar ook kleine dieren worden groot. Té groot voor een goudvissenkom. Wat moet je er dan mee? Misschien lijkt het dumpen van dergelijke amfibieën in de natuur een humane oplossing, maar blijkbaar niemand die rekening houdt met de mogelijke gevolgen voor de plaatselijke fauna, tot ze een plaag worden zoals in Oudenburg !!!

Tegen de avond 2 schubkarper(tje)s gehaakt. De eerste 6,050 kg (L=69 cm), de tweede 3,600 kg (L=60 cm)
20_07_2010_K1_000_cropped.JPG
Toch een mooie afsluiter voor een bewogen visdag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Dit onderwerp heeft 4 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels