Zijn hier mensen die hun eigen kunstaas bouwen?
Zelf vind ik dit wel interessant en ben dan ook begonnen met mijn eigen pluggen te maken.
Momenteel heb ik nog maar 1 getest deze heeft een mooie beweging jammer genoeg nog niet mee gevangen.
Voor mensen die hierin ook geïnteresseerd zijn post ik hoe ik deze maak.
Deze is zo een 8 cm groot, jammergenoeg heb ik hier geen foto's van hoe ik deze gemaakt heb, maar het is onder hetzelfde principe als de volgende.
Als 2e wou ik één maken die meer beweging gaf.
Het visje heb ik zelf uit een stuk hout geschuurd. De hoofdlijn en alle haken heb ik verbonden met elkaar zodat de snoek de haken niet uit de vis kunnen trekken.
Ook voorzie ik een leuk geluidje met een aluminium buis met 2 metalen bolletjes in.
Een lijn is aan de onderkant gezaagd waar deze staaldraad in komt, de 3 gaten dat geboord zijn word gevuld met lood voor mooi in op het water te drijven.
Volgende stap heeft het visje al een primer gekregen en is uitgebalanceerd met extra lood, alles word vastgelijmd met 2 componenten lijm en opgevuld met mastic.
Nu enkel nog een leuke kleur geven.
Het is momenteel nog niet af maar een foto van het eindresultaat volgt nog.
Graag had ik ook ontwerpen gezien van anderen?
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Bouwen van kunstaas
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Dit onderwerp heeft 1 reactie
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden