zoals je weet was ik witvisvisser meestal match, nu alles was zeer fijn afgesteld zo ook de slip.
nu als ik naar you tube filmpjes kijk is het precies of die vissers hun slip op het maximum instellen, de vis wordt gedrild met lijn en weerstand van de hengel.nu ik had laatst eens op een privé put mogen vissen met wat obstakels en ben tweemaal doorgetrokken met 22 hondersten fcarbon. eerlijk er lagen daar veeltakken in dit water zodanig dat ik de vis moest proberen te leiden wat op breuk uitkwam.
misschien was het beter met vb 35 hondersten als onderlijn te vissen en molenslip zeer hard, zo kon ik dan zonder breuk de vis landen.
wat ook was ik viste met een winckle picker (nu niet meer) denk ook dat de hengel te krom boog bij die snoekbaars zodat je ook een gedeelte van de veerkracht van je hengel miste.
mijn vraag is 35 hondersten FC voor dropshot te zwaar (wel als onderlijn). en wat zijn jullie ervaringen met slip van de molen?
hartelijk dank.
max
Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team
Slip afstellen
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Dit onderwerp heeft 14 reacties
U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Registreer Aanmelden