Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Dropshot Streetfishing

Alles over Techniek en materialen voor roofvis.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
blackjoke

Dropshot Streetfishing

Ongelezen bericht door blackjoke »

ben vorige week eens gaan kijken naar urban fishing in brussel...
wat me opviel was dat de meesten aan het dropshotten waren met onderaan zo'n mini pilkertje of shadje met een gewicht van ongeveer 3 a 5 gr en daarboven een mini kunstaasje (rubber) dat niet groter was dan een uit de kluiten gewassen made...
ook viel me op dat hun stokjes echt zacht waren (iets zoals die hele goedkope telescopische forel of spinstokjes van in den tijd ) en bovendien visten die mannen en nu komt het... met rukjes visten die dat binnen en meestal zag ik hun draad in letter s hangen , dus heel los... volgens mij konden die onmogelijk de aanbeet voelen maar bij de volgende ruk of haal voelden die dan dat er iets aan hing... tenzij ze de beet konden zien aan hun draad... (wat ik ten zeerste betwijfel door te veel slack in de lijn)
nu voor mij is dropshotten de beet goed voelen (meestal) en met gestrekte draad of een boog erin maar nooit zo veel wapper in de lijn...
tja die mini baarsjes kun je volgens mij beter en meer vangen met een dobbertje en wat maden... maar daar drop ik niet voor ik spreek over droppen om meestal grotere baarzen (als bijvangst dan) en snoekbaarzen te vangen. mijn idee hierover heb ik daarjuist al kenbaar gemaakt.
wat me alsnog rest is de vraag waar het plezier zit als je de aanbeet niet voelt en pas markt dat er een vis aanzit bij de volgende haal met je lijn!
is kunstaasvissen niet iets waarbij je de aanbeet wenst te voelen en zodoende direct te kunnen reageren...???
indien dit gevoel wegvalt kan ik evengoed met een dobber aan de slag of met dood aas op de grond zitten wachten tot de vis al geslikt heeft en dus voor mij enkel nog inhalen telt...
indien ik een gevoelige stok wil kopen om lekker maatse (en geloof me ondermaatse zijn er dikwijls bij en die bijten het agressiefst) baarzen en snoekbaarzen te vangen welke kunnen jullie me dan aanbevelen??
overigens wens ik hierbij mijn mening te herzien over het menemen van vis... ik zelf ben bereid om (als minder bedeelde burger) van die stinkende vervuilde pangasiusfillet te eten en al de gevangen roofvissen terug te zetten ten voordeel van ieders plezier in de hengelsport... het zou inderdaat leuker zijn voor iedereen om plaats van 3 of 5 snoekbaarzen te vangen op een voormiddag er veel meer te kunnen vangen! maar dan duld ik geen uitzonderingen en vind dat als je iemand ziet (belg of niet) die mept (hoe lekker dat ook mag zijn) er wreed en hard mag opgetreden worden... dit door eender wie dit ziet! ik ben het zowat beu in een maatschappij te leven waar de 1 dit mag en de ander zo... er zijn er hier die alles mogen door omstandigheden (ofwel hebben ze geld ofwel kunnen ze hun toch niet begrijpen..) en dan laten ze het maar zo in plaats van daar iets aan te doen. een echt gelijke behandeling voor iedereen is dan must. ik durf zelfs zo extreem zijn dat inden je bewijs hebt van ondermaatse vis meenemen je niet aansprakelijk gesteld zou kunnen worden indien je die het water in kieperd en hij verzuipt... maar die controle zal er nooit komen en daarom leg ik me neer bij de maten en de wet... tenzij de overheid is elk jaar voor ettelijke 100.000 den roofvis uitzet op de gekende wateren. echter ik ben tot het besef gekomen dat onze politiek niet werkt en er inderdaad een achteruitgang is van alle soorten roofvis. maar ja welke politieker geeft er om de stemmen van een paar 10.000 mensen... is daar overigens wel geld aan te verdienen hihi???
Laatst gewijzigd door Admin op 13 okt 2012, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten samengevoegd (cfr. Forumregels). Gelieve in het vervolg de wijzig knop te gebruiken!!!

Dit onderwerp heeft 5 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels