Welkom op Het Forum
Van harte welkom op Witvisforum.be. Op dit forum kan je terecht met al uw hengelsportvragen.
Om alles netjes en overzichtelijk te houden gelden hier ook Forumregels. Lees de regels aandachtig en pas ze ook toe aub!
Wij wensen u veel plezier met het forum.
Het Witvisforum Team

Montage stalen onderlijn

Alles over Techniek en materialen voor roofvis.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peppi_en_kokki

Montage stalen onderlijn

Ongelezen bericht door peppi_en_kokki »

Hallo,
Ik ben nieuw in de wereld van het roofvis vissen. Ik heb onlangs een werphengel gekregen van iemand die deze niet gebruikt dus ga deze ombouwen voor roofvis.
Het is een hengel van 2.7m met werpgewicht tot 50 gram en een molen met slip. Het is een set van decathlon (4x4 270).
Ik heb de molen voorzien van gevlochten draad 10kg en heb enkele plugjes en spinners gekocht alsook stalen onderlijnen. Ik heb een onderlijn van staal dat gecoat is met plastic en al voorzien is van een wartel en een speld maar ik heb ook veel soepelere draad maar deze heeft aan beide kanten gewoon een lus.
Nu is mijn vraag hoe ik die stalen onderlijn die enkel voorzien is van een lus moet monteren? Kan ik gewoon de gevlochten draad daar aanhangen met een lus-in-lus knoop of moet ik er een speld tussen zetten? Ik weet niet od de draad zich doorsnijdt bij een lus in lus met metalen onderlijn...
Ik had gedacht om een speld te zetten tussen staaldraad en plug:
Afbeelding
Afbeelding
En een speldwartel tussen gevlochten draad en staaldraad:
Afbeelding
De groen gecoate staaldraad heeft al wartels maar is wel nogal stuk door de plastic coating:
Afbeelding
Ook vraag ik me af of het niet beter is om kleinere dreggen te monteren vb. maat 10 of zelfs enkele haken aan de pluggen. De standaard dreggen lijken me niet zo goed voor de mond van een baarsje maar er zal wel een reden zijn waarom ze van het fabriek af met grote dreggen zijn...
Op de spinners hangen de grote dreggen helaas vast zonder mogelijkheid er een andere haak aan te maken...
Ik ben wel van zin om de weerhaken plat te knijpen want wil zo weinig mogelijk vis beschadigen.
Laatst gewijzigd door Admin op 31 jul 2015, 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht gewijzigd (cfr. Forumregels). Blanco regels verwijderd!

Dit onderwerp heeft 2 reacties

U moet geregistreerd en aangemeld zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.


Registreer Aanmelden
 
Plaats reactie
Witvisforum.be : Mededeling i.v.m. de Forumregels