Problemen met bestellingen

Plaats hier alle info mbt vissen met de match.
Forumregels
Hou steeds rekening met de Forumregels en pas ze ook toe!
frankii
Vip
Vip
Favoriet water: Vijver
Groep: Vips
Leeftijd: 66

Problemen met bestellingen

Berichtdoor frankii » 12 dec 2016, 14:52

Beste forumleden,
Enkele maanden geleden heeft een vriend van mij een Drennan Acolyte plus match van 14ft besteld in een hengelsportzaak. Tot op heden is de hengel nog steeds niet geleverd. De verkoper zegt dat hij de bestelling heeft doorgegeven en hij met de invoerder zelfs geen contact meer kan leggen. Graag jullie ervaringen en mening hierover.
Alvast bedankt.
Groetjes van Frank.

doentjes
BK Match 2013
BK Match 2013
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Favoriete discipline: Witvissen
Favoriete vis: Brasem
Lid van: Oude Dender
Leeftijd: 51

Re: Problemen met bestellingen

Berichtdoor doentjes » 12 dec 2016, 15:59

Dacht dat Andy Bertyn Drennan verdeelt in België.

Repesteel
Sponsor
Sponsor
Favoriete vis: Karper
Groep: Sponsors+++
Leeftijd: 54

Berichtdoor Repesteel » 12 dec 2016, 16:26

Probeer hun nogmaals te bereiken via mail en aangetekend schrijven met als melding "terugvordering van betaalde factuur/goederen wegens nalatigheid van levering".
Uw bankinstelling kan:
Laat je bank een bewijs van betaling sturen naar die kerel.
Vraag aan je bank of ze een terugvorderingsbewijs willen afleveren bij de verkoper. Dus terugbetaling van je centen. De verkoper moet steeds een bewijs van levering kunnen aantonen, of tenminste van zijn zending.
Help het niet dan: Aangeven bij de rechtbank van koophandel (vredegerecht). Deze aangifte is gratis. Het is cru maar het moet!
Frankii, laat het ook maar niet om die hengelsportzaak te vernoemen eens alles geregeld is. Dan kunnen andere leden er zeker rekening mee houden. Dus zeker nu niet!!
Europese wet internet aankopen:
In Europa is de Verordening 593/2008 inzake het recht dat van toepassing is op verbintenissen uit overeenkomst van toepassing.
Bij overeenkomsten voor de levering van producten voor consumenten geldt artikel 5 dat zegt dat “het recht van het land waar de consument zijn gewone verblijfplaats heeft" van toepassing is. Een Belgisch consument kan dus aanspraak maken op het Belgisch recht bij een internet koop bij een Nederlandse winkel.
Je koop is dus onderworpen aan Belgisch recht. Overeenkomstig Belgisch recht heb je enerzijds een bedenktijd van 14 dagen, anderzijds een wettelijke garantietijd van twee jaar en tenslotte een bescherming voor "verborgen gebreken". Het ontbreken van een levering is een duidelijk zichtbaar gebrek dat je na enige tijd moet melden aan de leverancier. Niks melden is aanvaarden. Logisch ook, want anders kan iedereen maanden of jaren later plots gaan beweren dat iets niet geleverd werd.
Dus alles van email/brief trafic behouden als bewijs.
Laatst gewijzigd door dlv op 12 dec 2016, 19:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hoofdletters uit bericht verwijderd (cfr. Forumregels)!

frankii
Vip
Vip

Berichtdoor frankii » 12 dec 2016, 18:17

Bedankt, maar er is geen voorschot betaald. Mijn vraag is wat er mis is met de invoerder en waarom hij niet levert.
Groetjes van Frank.

Repesteel
Sponsor
Sponsor

Berichtdoor Repesteel » 12 dec 2016, 18:35

Frankii, als er geen voorschot betaald is, moet je een keuze maken man!
Je vraagt de verkoper of hij een schrijven wil richten aan je dat je afstand doet van het bestelde, dus dat hij daarmee akkoord is. Leveren ze nadien toch niet aanvaarden terug laten meenemen, maar bewijs vragen aan chauffeur dat hij het geleverde artikel terug meegenomen heeft, met melding van leverancier laten op vermelden, nr. zending, enz. Eventueel een selfie :) Steeds goed oppassen de dag van vandaag!!
Stel dat binnen een aantal weken de leverancier van de verkoper je het gevraagde opstuurt/levert, maar met een melding dat je hengel enkele euro's meer kost. Dan kan je er niet uit geraken. De leverancier gaat niet werken met de besteldatum van de verkoper als leveringsdatum. Ik vind het een gewiekste zaak, zeker als een verkoper je moet melden dat hij zijn leverancier niet meer kan bereiken. Dit is de verkoper zijn probleem, dat is zeker geen meerwaarde voor de klant. Ik zou mijn "Drennan Acolyte Plus" match kopen waar je hem in handen hebt!
Tja, zo een hengel moet je toch in handen hebben Frankii.
Laatst gewijzigd door Rolla op 12 dec 2016, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

frankii
Vip
Vip

Berichtdoor frankii » 12 dec 2016, 19:14

@Repesteel, ten zeerste bedankt voor de opmerkingen.
Wat ik mij afvraag of ik de invoerder "Andy Bertyn" kan contacteren over dit probleem. Ik zie nergens contactgegevens. Zijn er verder hier nog winkeliers die problemen hebben met leveringen.
Groetjes van Frank.

TomV
Moderator
Moderator
Favoriet water: Kanaal
Favoriete vis: Zeelt
Lid van: Team Perfect Munster (TPM)
Groep: Algemene moderators
Leeftijd: 37

Berichtdoor TomV » 12 dec 2016, 21:49

Ik vind het maar een vreemd verhaal. Het zou toch straf zijn dat een winkelier zijn leverancier niet kan bereiken? Alleszins, als je Andy Berteyn rechtstreeks wil contacteren vind je de contactgegevens op zijn website: http://www.andyberteyn.be.
Ter info: bij Lemmens in Diest hebben ze de hengel die jij zoekt gewoon op voorraad denk ik.
Live your life

wim_ver
regelmatige gebruiker
regelmatige gebruiker
Favoriet water: Vijver+Kanaal
Groep: Geregistreerde gebruikers
Leeftijd: 29

Berichtdoor wim_ver » 12 dec 2016, 23:10

Dat heb ik al meerdere malen meegemaakt hoor. Is niet enkel bij Drennan zo. Bestelde eens een Shimano hengel, binnen 2 weken geleverd. Hij beviel me en ik wilde een 2de, voor de 2de 4 maand wachten. Het heeft ook geen zin om de winkelier tegen de muur te nagelen. Hij kan er niets aan doen dat er niet geleverd wordt. Het enige wat de fabrikanten tegenwoordig snel leveren zijn prachtige catalogussen bomvol materiaal waarop je 1/2 jaar kan wachten. Je hebt in ieder geval nog niets betaald, dus als het echt de spuigaten uitloopt kun je nog steeds annuleren, en voor iets anders kiezen.

Repesteel
Sponsor
Sponsor

Berichtdoor Repesteel » 13 dec 2016, 06:27

Nu Frankii, je ziet met de antwoorden van Tom en Wim ben je veel snugger geworden nu.
Maar in ieder geval moet je de verkoper laten een bewijs leveren dat je afstand doet van het bestelde artikel, en dat hij akkoord is voor deze annulatie.

steve 2
Sponsor
Sponsor
Favoriete vis: Voorn
Leeftijd: 43

Berichtdoor steve 2 » 19 dec 2016, 07:43

Drennan levert steeds zeer goed, is één van de enige merken die zo goed als nooit iets van materiaal niet op stock heeft.
Wel is het zo als winkelier materiaal besteld dat de hengels niet bij zelfde levering horen dan het kleine materiaal, komt beide van ander depot denk ik.
Als winkelier moet je ook steeds een minimum aan hengels bestellen, 1 zo'n match apart weet ik niet of ze dat gaan opsturen.
Ik weet dat er verleden week terug meerdere winkels in Vlaanderen geleverd geweest zijn door Drennan hengels, vooral feeders en methods zie je nu meer en meer.
Is ongeveer 1 maand wachten op bestelling als je daar hengels besteld, klein materiaal een 2 tal weken als de facturen betaald zijn natuurlijk, ook daar zijn ze wel streng op.
Best is Andy te proberen contacteren, hij zal dit normaal wel regelen, had je jou bericht hier 2 weken geplaatst was het nu reeds opgelost, spijtig.
Je mag me ook steeds telefonisch contacteren indien het niet lukt, zal men best doen.
Groeten steve
http://www.dewedstrijdvisserwebshop.be
3e Beker van Vlaanderen vaste stok 2014
2e Beker van Vlaanderen vaste stok 2015
1e Beker van Vlaanderen vaste stok 2016

Repesteel
Sponsor
Sponsor

Berichtdoor Repesteel » 19 dec 2016, 08:56

Dat bedoel ik juist steve, zeker de verkoper/winkelier verwittigen zodoende klant en verkoper steeds van elkaar afweten. Fair deal dan :)

frankii
Vip
Vip

Berichtdoor frankii » 19 dec 2016, 09:17

@steve2, bedankt voor de uitleg. Ondertussen heeft mijn vriend Andy opgebeld en die vertelde dat het niet de schuld is van de winkelier en dat hij contact ging opnemen in Engeland. De winkelier heeft ondertussen verwittigd dat de hengel onderweg is. Ik hou je op de hoogte.
Groetjes van Frank.

steve 2
Sponsor
Sponsor
Favoriete vis: Voorn
Leeftijd: 43

Berichtdoor steve 2 » 20 dec 2016, 20:26

Top, echt niet veel problemen met dit merk!
Groeten steve
http://www.dewedstrijdvisserwebshop.be
3e Beker van Vlaanderen vaste stok 2014
2e Beker van Vlaanderen vaste stok 2015
1e Beker van Vlaanderen vaste stok 2016

TomV
Moderator
Moderator
Lid van: Team Perfect Munster (TPM)
Groep: Algemene moderators
Leeftijd: 37

Berichtdoor TomV » 20 dec 2016, 20:42

Top :thumbright:. Goede keuze ook die matchhengel. Ik heb die ook en ben er super tevreden van.
Live your life

frankii
Vip
Vip

Berichtdoor frankii » 22 dec 2016, 07:16

De hengel is gisteren geleverd, iedereen bedankt voor de toelichting.
Groetjes van Frank.

Terug naar “Match algemeen”